Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Stekker Turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 oktober 2011 om 19:15 #17242594
Goedenavond,
Opel Vectra GTS 2.2 DTI
bwj. 02-2003Wie weet waar de stekker zit bij de turbo. Want volgens mij is hij los. En daarom heb ik geen vermogen meer. Kan iemand mij helpen?
Groetjes Ted
25 oktober 2011 om 19:36 #17931672stekkertje . . . :hmmz
de turbo draait gewoon, daar heeft ite geen stekkertje voor nodig
is de motor niet gewoon in Noodloop gegaan ivm een storing :angelissie al uitgelezen, brand het MM-lampje?
25 oktober 2011 om 19:55 #17931673tsja of hij heeft er zo’n electrische turbo op gezet … extra power jonguh
nu serieus … net wat Bas hierboven zegt … uitlezen want een turbo heeft geen stekkers (die zouden het ook niet lang uit houden met die temp. wordt nogal heet daar bij dat ding)
26 oktober 2011 om 22:27 #17931674Geen vermogen meer, is Noodloop, meestal tezamen met een controle lampje.
Meestal een Verstopt inlaat / EGR verhaal…
De Turbo is een Volledig Mechanisch apparaat, Zonder Electronica.
Word wel afgeregeld door Vacuum Actuatoren welke de bediening van de Waste Gate verzorgen..
willem
27 oktober 2011 om 15:31 #17931675Misschien idd een vacuumpotje !
27 oktober 2011 om 16:25 #17931676ja of een scheurtje in de turboslang . . . komt ok weleens voor bij die motoren
27 oktober 2011 om 16:29 #17931677Goedenavond heren en dames,
misschien dat ik het verkeerd verwoord hebt. maar ik heb een keer eerder mee gemaakt met een andere auto, dat ze een beurtje hadden gedaan. toen reed ik naar huis had ik ook geen vermogen meer. het leek of de turbo niks meer deed. ik ben toen terug gegaan naar de autogarage. ze hadden een stekker of zoiets niet goed ingestoken. Daarna reed hij weer prima. Dus daarom dacht ik dat het nu ook het geval was. De auto wordt morgen uitgelezen.
groetjes Ted
27 oktober 2011 om 16:51 #17931678Hey Tedje, zou idd best kunnen dat men vergeten is om de stekker van de LMM (luchtmassameter)vast te zetten. Dan doet ie ook niet veel meer na een paar meter….
Safe driving Jurgen
27 oktober 2011 om 17:12 #17931679@jraaf wrote:
Hey Tedje, zou idd best kunnen dat men vergeten is om de stekker van de LMM (luchtmassameter)vast te zetten. Dan doet ie ook niet veel meer na een paar meter….
Safe driving Jurgen
Weet jij waar deze stekker precies zit?
27 oktober 2011 om 17:18 #17931680op de luchtmassameter :)
kijk er zijn wel een aantal sensoren die bv de turbo druk in de gaten houden enzo
maar je kan er gewoon niet blind vanuit gaan dat er zomaar een stekkertje op de turbo zit was los zit.als het vermogen weg valt, dan betekent dat dat de motor in Noodloop programma functioneert.
dat is een basis programma in de ECU om zo min mogelijk schade aan de motor te veroorzaken . . . zeg maar een soort van veilige modus.Maar dit kan veel verschillende oorzaken hebben.
En om daar achter te komen, moet je gewoon de computer aan de auto hangen om de foutcodes uit te lezen.27 oktober 2011 om 17:24 #17931681als ik mijn auto start, dan brand niet gelijk het storingslampje van motorelektronica. dat gebeurt pas als ik ongeveer 3000 touren ga maken.
maar voordat het lampje gaat branden van motorelektronica dan heeft hij nog geen vermogen. als het lampje gaat branden dan valt hij inderdaad in de noodloop.
@sw_reijnders wrote:
op de luchtmassameter :)
kijk er zijn wel een aantal sensoren die bv de turbo druk in de gaten houden enzo
maar je kan er gewoon niet blind vanuit gaan dat er zomaar een stekkertje op de turbo zit was los zit.als het vermogen weg valt, dan betekent dat dat de motor in Noodloop programma functioneert.
dat is een basis programma in de ECU om zo min mogelijk schade aan de motor te veroorzaken . . . zeg maar een soort van veilige modus.Maar dit kan veel verschillende oorzaken hebben.
En om daar achter te komen, moet je gewoon de computer aan de auto hangen om de foutcodes uit te lezen.27 oktober 2011 om 18:00 #17931682dus storingen uitlezen . . . kan vanalles zijn
28 oktober 2011 om 14:29 #17931671Het kan een vacuumslang zijn.
Bij mij ook al gebeurt.Bij mij hebben ze eens een beetje lomp de motorafdek kap terug gezet en de slang los gedrukt. Toen kreeg ik de zelfde melding als jij.
Tot 3000 rpm niet veel vermogen, en op hogere toerentallen een foutmelding.(Wel lekker zuinig, 1:25 op de autoweg was opeens geen probleem meer.)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.