Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra GTC aanschaffen tips/ervaring?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2011 om 09:58 #17242110
Beste Astra rijders,
Ik rij al geruime tijd een Corsa B GSI 99. Heel misschien wordt het tijd dat ik een ander auto ga aanschaffen ik twijfel tussen een Astra GTC of een Corsa D 1.4.
Ik zie op verschillende site’s een Astra GTC staan.
Mijn voorkeur gaat uit naar een Astra GTC, 3 deurs, 1.6 blok erin.En ik zit met wat vragen wie kan mij hierbij helpen?
Maar hoeveel verbuikt hij gemiddeld in de stad ( ligt aan je rechtervoet maar ik rij vlot door )
En is het onderhoud wel goed te doen ten opzichten een corsa b gsi?13 oktober 2011 om 11:41 #17926602Ik denk eigenlijk dat je met de GTC 2.0 turbo net zo zuinig rijdt. Ik kan makkelijk 800km halen op een volle tank (52ltr).
13 oktober 2011 om 12:23 #179266032.0 wauw hahah blijf toch maar bij een 1.6 aangezien me portomonee dat ff niet kan hebben de turbo.
Maar hoe zit het met de onderhoud? kwa kosten aan onderdelen
@frank de jonge wrote:Ik denk eigenlijk dat je met de GTC 2.0 turbo net zo zuinig rijdt. Ik kan makkelijk 800km halen op een volle tank (52ltr).
13 oktober 2011 om 13:11 #17926604niemand tips??
13 oktober 2011 om 13:13 #17926605Die vallen op zich wel mee.
13 oktober 2011 om 13:16 #17926606Verder rij ik nog niet zo heel lang in mn GTC dus kan er nog niet superveel over zeggen. TOT nu toe sinds ik em heb en de gemaakte kosten onder garantie vielen heb ik nog geen gekke dingen mee gemaakt.
13 oktober 2011 om 13:55 #17926607Ja meestal gebeuren er gekke dingen na de garantie
@frank de jonge wrote:Verder rij ik nog niet zo heel lang in mn GTC dus kan er nog niet superveel over zeggen. TOT nu toe sinds ik em heb en de gemaakte kosten onder garantie vielen heb ik nog geen gekke dingen mee gemaakt.
13 oktober 2011 om 14:06 #17926608Daar nog geen last van gehad.
13 oktober 2011 om 14:22 #17926609Ik weet niet welke type 1.6 je gaat nemen, maar een maatje van me had laatst zijn bobinerail kapot van zijn 5-deurs!
Hier zit een Z16XEP in.
Dit schijnt vaker voor te komen, kost een paar 100 euro.Gr.
Pastra13 oktober 2011 om 14:24 #17926610Jaaa, de 115 pk versie 1.6
als hij zuiniger dan mijn corsa b gsi is en kwa onderhoud te doen is dan kan ik daarmee wel leven f
@Pastra wrote:Ik weet niet welke type 1.6 je gaat nemen, maar een maatje van me had laatst zijn bobinerail kapot van zijn 5-deurs!
Hier zit een Z16XEP in.
Dit schijnt vaker voor te komen, kost een paar 100 euro.Gr.
Pastra13 oktober 2011 om 14:39 #17926612doet gemiddeld 1:13/1:14 begreep ik…
Onderhoud kun je net zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk.
Gr.
Pastra13 oktober 2011 om 14:41 #17926611Das zuiniger dan me corsa hahaha
Dat onderhoud ja das wel waar maar voornamelijk grote beurt
@Pastra wrote:doet gemiddeld 1:13/1:14 begreep ik…
Onderhoud kun je net zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk.
Gr.
Pastra13 oktober 2011 om 14:50 #17926613Ik heb zelf een z16xep GTC gehad. Hier haalde ik gemiddeld toch wel 1 op 14 mee. En dat was bij normaal rijgedrag. Onderhoud heb ik er niet zoveel mee gehad. Alleen de CIM is bij mij kapot gegaan maar dat was nog onder garantie. Dit is sowieso een kwaaltje van de Astra h. Verder een hele fijne auto. Ik had dus de versie met 105 pk. Hij was zeker niet snel maar meer dan vlot genoeg voor het dagelijks gebruik.
@ Frank de Jonge
Dus jij rijdt meer dan 1 op 15 met jou turbo? Dit is wel extreem zuinig en lijkt me echt onmogelijk. De fabrieksopgave is 1 op 11 gemiddeld of 1 op 14 alleen maar snelweg. Zoals gezegd haalde ik de 1 op 15 nog niet eens met mijn 1.6 en dat was 90% 80 in de 5e versnelling.
13 oktober 2011 om 14:56 #17926614Dat haal ik idd met mn GTC turbo. Stond er zelf ook van te kijken. Komt veelal dat ik voor woon/werk verkeer 50 en 80km wegen heb. Op de cruisecontrol en maar tuffen met die handel.snelweg is het verbruik om en nabij de 1 op 13 a 14. Heb de 170pk versie.
13 oktober 2011 om 14:57 #17926615Aah tnxs voor de informatie !
Ik zal er over na denken alle informatie is welcome !
Of een Corsa D 1.4 3 deurs maar die heeft 89 PK en 101 PK dus zal goed nadenken wat ik nou ga nemen heeft gelukkig geen haast bij.
@Klanderman wrote:Ik heb zelf een z16xep GTC gehad. Hier haalde ik gemiddeld toch wel 1 op 14 mee. En dat was bij normaal rijgedrag. Onderhoud heb ik er niet zoveel mee gehad. Alleen de CIM is bij mij kapot gegaan maar dat was nog onder garantie. Dit is sowieso een kwaaltje van de Astra h. Verder een hele fijne auto. Ik had dus de versie met 105 pk. Hij was zeker niet snel maar meer dan vlot genoeg voor het dagelijks gebruik.
@ Frank de Jonge
Dus jij rijdt meer dan 1 op 15 met jou turbo? Dit is wel extreem zuinig en lijkt me echt onmogelijk. De fabrieksopgave is 1 op 11 gemiddeld of 1 op 14 alleen maar snelweg. Zoals gezegd haalde ik de 1 op 15 nog niet eens met mijn 1.6 en dat was 90% 80 in de 5e versnelling.
13 oktober 2011 om 15:09 #17926616Dat zijn echt extreem nette gemiddeldes. Dan is een turbo rijden wel lekker. Als je hoort dat de meeste mensen al moeite hebben om 1:10 te halen, zeker met de OPC’s. Dat is echt niet leuk als je de auto nodig hebt voor het dagelijks gebruik. Is maar goed dat jij geen ecoflex Corsa rijdt want dan zou de Shell niets meer verdienen:P
Is de 170pk versie nog veel zuiniger dan de 200 dan?13 oktober 2011 om 15:18 #17926617Ik rij nu dagelijks lange afstanden met mijn Corsa B GSI.. verbruik valt op zich wel mee..
turbo rijden dat kan mijn portomonee nu niet aan :-P hoop in de toekomst..
@Klanderman wrote:Dat zijn echt extreem nette gemiddeldes. Dan is een turbo rijden wel lekker. Als je hoort dat de meeste mensen al moeite hebben om 1:10 te halen, zeker met de OPC’s. Dat is echt niet leuk als je de auto nodig hebt voor het dagelijks gebruik. Is maar goed dat jij geen ecoflex Corsa rijdt want dan zou de Shell niets meer verdienen:P
Is de 170pk versie nog veel zuiniger dan de 200 dan?13 oktober 2011 om 18:06 #17926618Ik heb de GTC 1.8 van eind 2007.
Mijn verbruik is circa 1:13. (met korte afstanden)
Mijn achterlichten willen wel eens beslaan aan de binnenkant.
Al een keer vervangen door de dealer, evenals mijn radio. Die trok de accu na 2 dagen leeg.13 oktober 2011 om 18:16 #17926619Vocht in de achterlichten is inderdaad ook een kwaaltje, koplampen ook. Dit is echter geen probleem zolang het maar geen echte druppels zijn. Bij de z16xep willen de kleppen van het twinport systeem nog wel eens breken. Dit zijn kuntstof kleppen en die hoor je dan rammelen.
13 oktober 2011 om 19:10 #17926620Een neef van me heeft de 200PK versie en die kan met normaal rijden (dus de echte toegestane snelheden) ternauwenood 500km rijden (maar is ook een 5drs Astra H)
Tussen zijn Astra en de mijne zit 120kg verschil, misschien wat meer frontaal oppervlak?
Op zich zou het kwa motorvermogen niet zo heel veel mogen schelen. MOet er wel bij zeggen dat wanneer ik op 50km wegen rijdt constant op de cruisecontroll dat gaat gewoon in zn 6. Dan is mn auto echt te gierig voor woorden. Dat ding hoeft dan niks te trekken en omdat die turbo al bij zulks lage toerentallen begint te spoolen wil dat ook wel vrij makkelijk.13 oktober 2011 om 19:17 #17926621wordt steeds wijzer en wijzer door de tips hehe
15 oktober 2011 om 15:40 #17926622Niemand meer tips of sugesties??
16 oktober 2011 om 15:11 #17926623Als ik je mag aanbevelen, dan zou ik gaan voor een Cosmo. Dit was ook het type dat ik had. Standaard al zeer luxe en met hele fijne stoelen. Ik had de halfleren versie wat ik persoonlijk de mooiste vind. Ook zat er bij mij ecc op en automatisch inschakelende verlichting, regensensor en een automatisch dimmende binnenspiegel. Dit zijn opties wie ik in de toekomst zeker op al mijn auto’s wil hebben.
16 oktober 2011 om 17:41 #17926624Cosmo en GTC.. wat is daar eigelijk het verschil aan ? heb totaal geen verstand van de namen van tegenwoordig vroeger was het sport, gsi nu andere termen
@Klanderman wrote:Als ik je mag aanbevelen, dan zou ik gaan voor een Cosmo. Dit was ook het type dat ik had. Standaard al zeer luxe en met hele fijne stoelen. Ik had de halfleren versie wat ik persoonlijk de mooiste vind. Ook zat er bij mij ecc op en automatisch inschakelende verlichting, regensensor en een automatisch dimmende binnenspiegel. Dit zijn opties wie ik in de toekomst zeker op al mijn auto’s wil hebben.
16 oktober 2011 om 19:15 #17926625GTC is het model en Cosmo is de uitvoering. De astra GTC is de driedeurs Astra. Die kun je dan weer krijgen in bijvoorbeeld: Enjoy, Sport, Cosmo etc. uitvoeringen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.