Forumindex › Forums › Overige › Wassen, Poetsen en Detailing › Show je Detail-project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2011 om 15:53 #17241020
Heb je je wagen verwend met een detail-beurt dan is dit het topic om je resultaten te showen :thumbup
2 september 2011 om 15:55 #17914392Ik trap af:
effe 6 uurtjes aan het zweten geweest.
na eerst de vec te hebben gewassen en klei-en kon het polijsten beginnen…..
na eerst een testspot te hebben gemaakt die mij aanstond kon ik beginnen met de gewenste combinatie (medium pad(wit) met ultimed compound)
daarna verdelen en later op standje 2 verder uitspreiden en beginnen met polijsten op standje 6.
dit doormiddel van telkens weer je gepolijste spoor half te overlappen.daarna haaks op je patroon nogmaals op die wijze polijsten.daarna goed uitpoesten en contoleren(had ik hulp bij ;) )
na heel wat uurtjes had ik alle delen gehad en heb ik de Vec goed in de Meguiars Gold Class Carnauba Plus Premium Paste Wax gezet.
alle liggende delen heb ik 2x in de wax gezet.ook onder de kap nog wat schoongemaakt.
de lak is nu weer superglad en de vec glimt weer als een spiegel :wub
na een regenbui is het goed te zien dat de wax z’n werk doet :thumbup
2 september 2011 om 19:18 #17914396:thumb
goed bezigheb pas de mijne ook laten doen haha,
wat was die poetser aan het martelen zeg..
kwam hij er later mee dat ie het nooit eerder had gedaan :jerrymaar het resultaat mag er toch wezen.
het lijkt altijd eenvoudig, maar heb nu gezien dat het niet zo
1 2 3 even poetsen is.verwacht dat er wel meer zijn die de kunst niet helemaal verstaan.
misschien iemand die in dit forumdeel, een nette en duidelijke tekst en uitleg kan
geven.tis maar een idee ;)
2 september 2011 om 21:00 #17914397Even een vraag; er zit momenteel een soort vette laag over mijn auto, komt door een slechte shampoo die een soort wax zou achterlaten. Maar wat is de beste manier om die zooi eraf te krijgen?
2 september 2011 om 21:14 #17914398AnoniemLid sinds:
1 January 1970bijv. wassen met afwasmiddel ( ontvetter ) en daarna moet je wel weer opnieuw waxen.
Het moet alsvolgt:
Wassen ( evt met afwasmiddel of VALMA WASH AND SHINE en dan flinke scheut )
Clayen ( Eventueel )
Waxen ( Dat moet wel weer voor de bescherming, de Valma wash and shine & afwasmiddel halen wel je waxlaag eraf )4 september 2011 om 06:19 #17914399Vectr AAaaahhh! :thumb
Gewassen met valma wash & shine
Geclayed met turtle wax clay bar kit
Gewaxt met turtle wax voor antracietzwartResults…
king: net enne neuehelaas ff geen betere kameera
4 september 2011 om 08:30 #17914400AnoniemLid sinds:
1 January 1970Die turtle clay kit is echt waardeloos man :S
Dat stukkie klei brokkelde gewoon af bij mij..4 september 2011 om 08:34 #17914401@Mr.F wrote:
Die turtle clay kit is echt waardeloos man :S
Dat stukkie klei brokkelde gewoon af bij mij..dan heb je echt iets niet goed gedaan kerel :D
eerst goed doorkneden en genoeg lubricant gebruiken :thumb4 september 2011 om 08:37 #17914402AnoniemLid sinds:
1 January 1970Beide gedaan :)
gebruik vanaf nu alleen die van mequairs, die is wel erg goed vind ik :)
Maak deze wel eerst ff op, hab’m in 2en geknipt dus heb nog nieuw stuk liggen en de gebruikte kan ook nog wel een keertje..4 september 2011 om 08:51 #17914395@Mr.F wrote:
Beide gedaan :)
gebruik vanaf nu alleen die van mequairs, die is wel erg goed vind ik :)
Maak deze wel eerst ff op, hab’m in 2en geknipt dus heb nog nieuw stuk liggen en de gebruikte kan ook nog wel een keertje..Woow, in 2e?
Ik doe met een propje ter groote van halve aansteker ‘n hele auto :D4 september 2011 om 09:09 #17914403AnoniemLid sinds:
1 January 1970haha, das veel te klein man :P
4 september 2011 om 09:11 #179144044 september 2011 om 09:13 #17914405@Mr.F wrote:
Die turtle clay kit is echt waardeloos man :S
Dat stukkie klei brokkelde gewoon af bij mij..Heb je wel de goede lubricant gebruikt dan ?
Kan best zijn dat jou clay niet tegen watergedragen lubricant of juist niet tegen syntetische lubricant kan.4 september 2011 om 09:30 #17914406Detailklusje van mijn vorige Astra :
Stappenplan :
– Gefoamed
– Gewassen
– Geclayed
– Gepolijst met de DAP
– Alle kieren schoongemaakt
– Velgen gereinigdGrille eruit
Richtingaanwijzers uit het zijpaneel
Achterlichten eruit
Resultaat :
Alle plekjes zijn geclayed & gewaxt, dus ook achter de achterlichten
Achterlichten even met Mezzo en daarna met Finale behandeld
Stappenplan :
– Foamen met Bilthamer Foam icm Gilmour Foamaster
– Wassen met Valma Wash & Shine (2 emmer systeem met washmitt 1)
– Alle kieren en naden nagelopen met APC 1:10 icm een huishoudkwast
– Velgen nagelopen met Swissvax Wheel
– Wassen met Dodo Born to be Mild (2 emmer systeem met washmitt 2)
– Clayen met PB’s Clay in combinatie met PB’s Spray & Wipe & MF doek
– Lak gereinigd met Swissvax Cleaner Fluid in combinatie met een licht groene Monello Pad & koraaldoek
– Auto voorzien van Dodo Light Fantastic wax laag icm koraal doek
– Auto voorzien van Swissvax wax laag icm koraal doek
– Alle kunstof delen behandeld met Swissvax Pneu
– Banden behandeld met Swissvax Pneu
– Wielkasten behandeld met APC en PB’s Trim restorer
– Velgen voorzien van Swissvax Autobahn wax
– Ramen gereinigd met Mequiars Glass Cleaner ConcentrateGr. Arjan
4 september 2011 om 09:31 #17914407AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Juffer1 wrote:
@Mr.F wrote:
Die turtle clay kit is echt waardeloos man :S
Dat stukkie klei brokkelde gewoon af bij mij..Heb je wel de goede lubricant gebruikt dan ?
Kan best zijn dat jou clay niet tegen watergedragen lubricant of juist niet tegen syntetische lubricant kan.die van poorboy’s met water verdund zoals je zei
4 september 2011 om 09:33 #17914408Geen Opel maar wel leuk en wellicht informatief om te zien wat er haalbaar is, eentje uit de hele oude doos toen we net waren begonnen :
Afgelopen vrijdag hebben we met zijn vieren (Wilma, Arjan Partick & Paul) een Landrover Discovery 3 onder handen genomen.Deze auto is in gebruik als vertegenwoordigersauto en had met 200.000km op de teller al menig wasstraat van binnen gezien.
Volgens de eigenaar had de auto nu eens een goede poetsbeurt nodig wat al spoedig bleek bij aankomst :En nog zijn er mensen die ervan overtuigd zijn dat een wasstraat niet krast :
Eerst de auto maar eens goed gewassen bij een wasbox :
Rubbertjes waren erg goor :
Altijd 2 emmers gebruiken :
Na het wassen een complete wetlook : geen wax meer te bekennen :
Eerst een test-spot gemaakt op de plek die het erg ergst aan toe was :
Voor :
Na :
2 hits met SSR2.5 op een oranje pad en 1 met SSR1 op een witte bleek uiteindelijk het beste resultaat te geven.
Dus aan de slag met clayen en afplakken. Daarna was het tijd om te gaan polijsten :Resultaat na 1 hit :
Ook aardig wat swirls op de deurstijlen :
Ondertussen gingen Patrick, Paul en Wilma met de overige delen aan de slag :
En dan na 15 uur werk heb je het volgende resultaat :
De stappen :
– Wassen met 2 emmer systeem (Dodo Born to be Mild shampoo)
– Afdrogen (Mequiars water magnet & Miracle Dryers)
– Clayen (Poorboy’s Clay met Spray & Wipe)
– Polijsten (SSR2.5 icm oranje LC pad & SSR1 icm witte LC pad
– Polijstresten afgenomen (Monello Raffini Spruzzo Inspection)
– Glaze (Poorboy’s Black hole)
– Wax (Dodo Juice Light Fantastic & getopt met Collinite 845)
– Bandjes (Poorboy’s Bold ‘n Bright)
– Kunstof delen (Poorboy’s Trim restorer)
– Ramen (AutoGlym Fast Glass)
– Interieur (Poorboy’s Natural Look & Leather Stuff)4 september 2011 om 09:35 #17914409@Mr.F wrote:
@Juffer1 wrote:
@Mr.F wrote:
Die turtle clay kit is echt waardeloos man :S
Dat stukkie klei brokkelde gewoon af bij mij..Heb je wel de goede lubricant gebruikt dan ?
Kan best zijn dat jou clay niet tegen watergedragen lubricant of juist niet tegen syntetische lubricant kan.die van poorboy’s met water verdund zoals je zei
Wat ik net ook al vroeg : Kan die turtle clay wel tegen watergedragen lubricant ?
De poorboy’s clay kan daar bijvoorbeeld wel tegen de mequiars clay ook, de bilthammerclay ook, maar er zijn ook clay’s zoals Swissvax die alleen kunnen werken met een syntetische lubricant en bij het gebruik van water dus uit elkaar vallen.
4 september 2011 om 09:36 #17914410AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Juffer1 wrote:
@Mr.F wrote:
@Juffer1 wrote:
@Mr.F wrote:
Die turtle clay kit is echt waardeloos man :S
Dat stukkie klei brokkelde gewoon af bij mij..Heb je wel de goede lubricant gebruikt dan ?
Kan best zijn dat jou clay niet tegen watergedragen lubricant of juist niet tegen syntetische lubricant kan.die van poorboy’s met water verdund zoals je zei
Wat ik net ook al vroeg : Kan die turtle clay wel tegen watergedragen lubricant ?
De poorboy’s clay kan daar bijvoorbeeld wel tegen de mequiars clay ook, de bilthammerclay ook, maar er zijn ook clay’s zoals Swissvax die alleen kunnen werken met een syntetische lubricant en bij het gebruik van water dus uit elkaar vallen.
Dat zal het wel zijn zekers? :P
Moet binnekort nog een auto doen, zal dan een andere detailer pakken.4 september 2011 om 10:01 #17914411@Juffer1 wrote:
@Mr.F wrote:
@Juffer1 wrote:
@Mr.F wrote:
Die turtle clay kit is echt waardeloos man :S
Dat stukkie klei brokkelde gewoon af bij mij..Heb je wel de goede lubricant gebruikt dan ?
Kan best zijn dat jou clay niet tegen watergedragen lubricant of juist niet tegen syntetische lubricant kan.die van poorboy’s met water verdund zoals je zei
Wat ik net ook al vroeg : Kan die turtle clay wel tegen watergedragen lubricant ?
De poorboy’s clay kan daar bijvoorbeeld wel tegen de mequiars clay ook, de bilthammerclay ook, maar er zijn ook clay’s zoals Swissvax die alleen kunnen werken met een syntetische lubricant en bij het gebruik van water dus uit elkaar vallen.
ja, de turtle clay gebruik je met watergedragen detailer
het staat trouwens niet op de turtle lubricant, maar ben er achtergekomen doordat ik een restje heb aangemengd met wat water7 oktober 2011 om 11:17 #17914412Onlangs de Panda van ‘n collega-zaalvoetballer aan mogen pakken. Doel was om wat meer glans op de auto te kunnen krijgen en wat vlekken proberen weg te krijgen waarvan ik van te voren niet wist of dat ging lukken. deze zaten vooral op het dak en ‘n beetje op de motorkap. de binnenkant was ook heel erg toe aan ‘n schoonmaakbeurtje. ik heb de klus over 2 dagen verdeeld.
natuurlijk is de auto eerst gewassen en geclayed. na teststpots op meerdere plekken bleek dat voor het dak en de motorkap Monello inizio forza op ‘n gele kompressorpad nodig was. omdat de zon om de hoek kwam kijken, ben ik overgestapt op PB ssr2. de hele auto gedaan met ‘n oranje pad. vervolgens PB ssr 1 op witte pad en Monello Finale op zwart.
de bumpers behandeld met de trimrestorer van poorboys. 3x gedaan, het werd gewoon opgezogen door de bumpers.
voor de hemel heb ik de waterzuiger (vax) van m’n ouders gebruikt, maar was niet het gewenste resultaat. toch maar een extractor gekocht….
de plaatjes bij het praatje
7 oktober 2011 om 11:23 #17914413Deze heb ik ‘n tijdje geleden ook gedaan. Er werd me gevraagd ‘n Blingo van ‘n Twingo te maken. Prima, afspraak gemaakt, want zo’n klein autootje, dat is ‘n goeie test zo na ‘n lang ziektebed. Een paar dagen voor de afspraak, kreeg ik te horen dat er wel links en rechts ‘n sticker op de deur zat die eraf moest. Geen probleem, dacht ik…. te hard geroepen bleek wel. er zaten rondom ook stickers met ‘n naam en telefoonnummer, de auto was van ‘n kapster geweest bleek het geval. Na uren met de fohn stickers eraf halen kon ik pas beginnen met het echte werk.
‘n paar vooraf foto’s:
ook van binnen was het heel erg!
tijdens het stickers verwijderen:
tussenstand, zaterdag eind van de middag:
zondagochtend stond ie er zo bij:
vervolgens aan de binnenkant begonnen en puntjes op de i gezet:
en het eind resultaat:
stappenplan/gebruikte producten:
afspuiten met HD en vervolgens met 2 emmer methode wassen
clayen met PB clay en 1:1 Meg. last touch
monello inizio op oranje pad (motorkap)
monello mezzo op oranje pad
monello finale op zwarte pad
PB black hole met zwarte pad
Dodo juice blue velvet
en natuurlijk de PB trim restorer voor de bumpers/trimsMeg. APC 1:10 en plaatselijk 1:4 voor interieur/dash (met behulp van de Vax droog/nat zuiger van m’n ouders, bij gebrek aan ‘n extractor)
PB natural look7 oktober 2011 om 11:28 #17914414Een wannabe opel agila…..
het gaat om ‘n suzuki wagon R+, ‘n rode die flink aan het verkleuren was. wordt mede gebruikt als leenauto van de garage van m’n oom. mijn bedoeling is in ieder geval deze weer in zo’n staat te krijgen dat ie ‘m in de showroom zet ipv uitleent.rondje rond de auto gelopen
vervolgens de auto binnen gezet en na ‘n bak koffie begonnen met kleien, wat heel erg nodig was. helaas geen foto’s gemaakt.
vervolgens de motorkap aangepakt met Monello raffini inizio op oranje pad op de dap 500. al zichtbaar resultaat!
de rest van de motorkap op dezelfde manier gedaan en vervolgens de A-stijlen meegenomen en het achterscherm wat daarin doorloopt, zodat er ‘n mooi rood lijstje begon te verschijnen rondom de deuren.
daarna over dezelfde plekken EN de voorschermen met Monello raffini Mezzo op ‘n andere oranje pad en de motorkap alvast ‘n keer gedaan met monello finale op zwart.
toch wel handig zo’n brug, zeker voor de zijkanten….
na een paar dagen rust de auto even afgemaakt. wat ik nog niet gedaan had, het dak, de deuren en de achterklep met Monello mezzo op oranje pad en vervolgens monello finale op zwart.de hele auto van ‘n laagje black hole voorzien en daarna dodo juice orange crush.
25 oktober 2011 om 14:08 #17914416aangezien dit de plek is om een show off te plaatsen, plaats ik hem hier nog maar een keer.
Na een paar maanden in de nieuwe aanwinst gereden te hebben, en al een vakantie in Zwitserland te hebben gehad met de auto, dan nu eindelijk
de tijd gevonden om de Vec eens onderhanden te nemen.Tijdens de koop van de auto werd mij al verteld dat ik me geen zorgen hoefde te maken om de lak, deze heeft 2 (dure) waxoyl behandelingen gehad.
gelukkig wist de verkoper van mijn hobby en gaf me ook een knipoog toen hij begon over waxoyl, om vervolgens te vertellen dat we allebij wel wisten dat Waxoyl niet zoveel voorsteld. vervolgens kwam de melding dat de auto voordat hij afgeleverd zou worden nog wel even gepolijst zou worden.
nou dat mocht hij wel even weglaten van mij en dat hebben ze dan ook keurig gedaan.de vorige eigenaar was een persoon die dus wel het nut inzag van waxoyl en hield ook van de wasstraat.
tijdens de inspectie was dit dan ook snel duidelijk!
De auto is al gewassen en word goed bijgehouden dus hij was niet schokkend vies, dus van dat proces heb ik geen foto’s gemaakt.
de auto voor inspectie.
nu begonnen met het klei’n, dit is gebeurd met spray en wipe icm supernatural clay.
er was een volle laag vervuiling aanwezig die er uiteindelijk vanaf kwam te zien in de klei.
Hierna de auto bekeken voor inspectie, hier werd snel duidelijk dat het een echte wasstraat auto is geweest.
ook de passagiers deur en achterportieren zien er niet uit, hologrammen en waskrassen alom.
Het zal nederland niet zijn als het begint te regenen, dus snel de wagen naar binnen gereden en jahoor na het gedonder kwam dan ook de storm.
Binnen onder de verlichting was nog veel meer schade te zien.
Tijdens de testspot werd al duidelijk dat Oranje op de Dap icm M105 een goeie combinatie was.
deze combi kon op veel plaatsen de aanwezige krassen in 1x aanpakken en op sommige plekken was een 2e hit noodzakelijk.
Het resultaat op de motorkap na 1 hit M105.
50/50 op de zijkap.
Overzichtje van hoe we bezig waren.
na de M105 heb ik de lak afgewerkt met Lichtgroen en Mezzo op de dap en Zwart en finale.
deze combi deed de lak weer schitteren en hierdoor kwam ook een mooie wetlook te voorschijn.
50/50 op achterportier passagiers kant.
Ook op het achterpaneel en bumber kwam een prachtige wetlook te voorschijn net zoals op de rest van de auto.
dat de M105 toch een goeie marring achterliet en hologrammen nalaat bewees zich hier, toen het licht precies goed scheen was het te zien.
even nabewerken en weg is het.
de oranje kompressor had er flink onder te leiden en had al een lang en zwaar leven achter de rug.
de stukjes kompressor waren dan ook tevinden op de lak.(weer is wat anders dan vogel uitwerpselen)
onder de handgrepen waren diepe krassen te zien en stoorde in mijn ogen enorm.
ik heb dan ook met een handpad met mezzo deze plekke aangepakt, en na behandeld met finale.
hier een voor en na foto.
de Weerspiegeling op het dak.
Na de nabewerking met Finale stond de auto er zo bij,
Ik heb er voor gekozen geen Glaze toe te passen omdat de auto de winter in gaat en ik de Collinite 915 een optimale hechting gun.
na de nabewerking heb ik wel een rondje Ipa gedaan om er zeker van te zijn dat de lak olie vrij is.hierna de 915 aangebracht.
het eindresultaat (dag foto’s volgen nog)Ook heb ik de zomervelgen alleen maar schoongemaakt, want ze gaan er over 2 weken toch onderuit en krijg dán uitgebreid de kans
de velgen goed schoon te maken.
25 oktober 2011 om 18:07 #17914417Ben eergisteren en gisteren ook bezig geweest de astra coupe turbo die ik te koop heb weer in nette staat te krijgen.
Zal binnenkort alleen eens een goede camera aanschaffen want met de tel is niks.
Ik had afgelopen week de dap900 starterset gekocht met nog wat extra’s en later nog een wax.Ik heb eerst met blauwe klei van smartwax en de quick detailer van mequiars
toen de oranje pad en ultimate compound van mequiars gedaan
toen met de witte pad en monello mezzo
toen met de groene pad en monello finale
toen de nieuwe ultimate paste wax van mequiars behandeld
toen de ramen met menthol glass cleaner van dodo juice behandeld
en als laatste het leer met de cleaner en conditioner van gliptoneBinnenkort de set maar uitbreiden met nog wat producten, want als je besmet bent met het virus is het verslavend!
25 oktober 2011 om 18:41 #17914418Het virus is onvermijdelijk ;)
Echt een strakke kleur en strak resultaat ook!
gebruik je ook een Glaze? (Black hole oid?) word de kleur nog intenser
volgende aankoop word een pure wax, want die ultimate heeft een cleaner in zich en dat is zonde :(btw, wat doet jouw coupe met een duits kenteken?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.