Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › mm lampje brand OPGELOST!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 augustus 2011 om 16:33 #17240942
Omdat ik al een week met het mm lampje aan rij, heb ik hem vandaag maar eens uitgelezen via de paperclipmethode
stond me toch een rits foutcodes in!
dus eerst maar even de accu los en resetten.
lampje uit.
stukje rijden, bleef uit.
vrij baan, flink doorgetrokken. Pats, lampje aan.
terug naar huis.
opnieuw uitlezen.code 42 en 113
42 = Geschwindigkeitssensor – Spannung zu hoch
113 = Ladedruckregelung – Ladedruck zu hoch (kan misschien met de andere storing te maken hebben)mijn belangrijkste vraag is nu, is die foutcode 42 afkomstig van de krukassensor???
31 augustus 2011 om 17:04 #1791368342 is herkenning 1e versnelling en ook snelheids signaal.
113 is Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik
31 augustus 2011 om 18:51 #17913684dus die 42 code hoef ik me niks van aan te trekken?
113 is dus map sensor.
deze zit in de computer, toch?
via die dikke vacuumslang die naar de gasklep gaat.
deze lekt heel minimaal bij de computer heb ik gemerkt. best kans dat dat het is31 augustus 2011 om 19:20 #17913685@GSI Racer wrote:
dus die 42 code hoef ik me niks van aan te trekken?
113 is dus map sensor.
deze zit in de computer, toch?
via die dikke vacuumslang die naar de gasklep gaat.
deze lekt heel minimaal bij de computer heb ik gemerkt. best kans dat dat het isof dat je druk te hoog is.
31 augustus 2011 om 19:29 #17913686op het GSi Forum hoor ik dat je de wasegate kunt bijstellen.
maar kun je daar zomaar aan gaan draaien?1 september 2011 om 06:26 #17913687code 42 gaat die wel van in nood loop
1 september 2011 om 21:02 #17913688en waarmee kan ik die code oplossen?
2 september 2011 om 10:09 #17913689stekker in de f28 bak doen.
of rij je met een andere bak?
dan zijn er geloof ik ook andere oplossing, zijn er genoeg hier de met een 20 of 18 bak rijden.
code 42 kan ook zijn dat de ecu geen snelheids signaal terug krijgt.2 september 2011 om 10:51 #17913690als t goed is dan moet die 1e versnellingsherkenning uitgeschakeld zijn met het chippen?
Hoeveel turbodruk rijd je, heb je er een (betrouwbare) meter aanhangen?Lampje ging bij mij nooit branden als ik met teveel druk reed, kreeg alleen fuel cut .
2 september 2011 om 13:04 #17913691Laadruk storing heeft er ook mee te maken als de slangetjes van af de Amal Valve naar de Turbo verkeerd om zitten.Ook de Amal stroomdraadjes die bij jou niet gestekkerd zijn kunnen verkeerd om zitten.
2 september 2011 om 19:16 #17913692wissel de draadjes van de amal valve maar om ik had ze ook verkeerd zitten
laaddruk was nog maar 0,3 bar en mm lampje brande verder liep ie wel normaal
toen ik de draadjes omdraaide ging de druk weer omhoog en bleef het lampje uit
mocht dat niet helpen……verder zoeken :jerry3 september 2011 om 06:42 #179136935 september 2011 om 23:18 #17913694ik kan het niet meer controleren voor je heb sinds een paar dagen mijn vems er
weer op zitten en dan komt de amal valve te vervallen
welke druk draaid ie nu dan?6 september 2011 om 16:21 #17913695ben nog aan het wachten op de turbodrukmeter.
Volgens Niels van DHZ zou de wasegate niet goed afgesteld zijn, hier ga ik morgen ff heen kijken.ik hou jullie op de hoogte!
7 september 2011 om 13:35 #179136961e versnellingsherkenning ook gelijk fixen, anders gaat die alsnog in de noodloop.
7 september 2011 om 18:56 #17913697en hoe kan ik dat oplossen??
9 september 2011 om 13:17 #17913698ik gaa nu ook een let in mijn c kadett hangen en zag dat m tech een chip daar voor heeft koste 50euro
om de 1e versnellingsherkenning optelosen18 september 2011 om 14:19 #17913699probleem met de turbodruk is opgelost.
bleek een andere wasegate op te zitten.
deze eraf gehaald, orginele erop.
klaar!foutcode komt niet meer terug, wel die van de 1e versnellingsherkenning.
moet ff kijken of de computer uberhaupt gechipt is, maar volgens mij niet.22 september 2011 om 20:08 #17913700vandaag een chipje van M Tech geplaatst voor de de-activering 1e versnelling.
foutcode komt helaas gewoon terug.
Computer is wel gechipt, maar weet niet waar.
op 1 chip stond ‘Oben 220’ op de andere ‘Boden 221’
zal dus bij een Duitse firma gedaan zijn.hoe moet ik nu verder?
kan ik niet die schakelaar van de 1e versnelling doorlussen o.i.d?
ik heb daar volgens mij zowiezo geen stekker meer voor? :shock:28 september 2011 om 16:16 #17913682jongens! ik ben er al uit.
vanmiddag in de pauze even een helder moment.
toch nog maar eens de draden door gelopen, en ja hoor. bleek dat ik een stekker heel mooi weggestopt had tussen het kvs reservoir
dat moest hem wel zijn!
doorverbonden, gaan rijden, lampie uit!!!eindelijk storingsvrij nu
dank voor jullie meedenken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.