Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › distributie ketting moeten worden vervangen KLOPT DIT??????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juli 2011 om 17:24 #17240177
Beste mensen,
Na het vervangen van bobine en bougies €400
En het vervangen van Thermostaat €275
Moet nu binnen een week mijn distributie ketting worden vervangen omdat hij te slap staat??
Kosten €1200
Klopt dit dat hij vervangen moet worden???
Ik lees overal dat alleen een riem moet worden vervangen en de ketting niet.Wie o Wie kan mij uitleggen wat er hier aan de hand is, krijg het gevoel dat ik een beetje een melkkoe begin te worden zit na 1 1/2 week al op bijna €2000.
Betreft een zafira 2.2 automaat met 101.000km..
Hoop dat iemand mij kan helpen ik ben een leek op het gebied van auto’s en mij kunnen ze in principe alles wijs maken.
Alvast dank.
Johan de Heer.12 juli 2011 om 17:56 #17906210hmmm.. een ketting moet toch wel langer meegaan dacht ik persoonlijk.
Bij mijn Mercedes doen ze het al 3,5 ton.
En mn golf 1 diesel heeft er ook 4 ton mee gelopen.
Sowieso hoge prijzen die je noemt.
Hoe oud is de auto? welke motor?12 juli 2011 om 18:17 #17906211Dat zou kunnen met een 2.2. Van welk jaar is ie?
En 1200 is wel een beetje veel. Ik was dat ook kwijt, maar daar zaten een berg andere reparaties bij12 juli 2011 om 18:29 #17906212Bedankt voor jullie reacties.
Het kost 1166,82euro alléén voor de distributie ketting. Voor de bobine was ik 393.75 kwijt en de thermostaat 275 euro.
De melding die ik in mijn scherm kreeg betrof enkel koelvloestof controleren.
Het betreft een zafira b van mei 2006 automaat met 101.000km.
Iemand nog een advies wat ik hieraan kan doen of moet ik dit maar klakkeloos accepteren.
Gr johan.13 juli 2011 om 13:28 #17906213ik vind een beetje veel 1200,- voor een distributie ketting :wtf en dat al na 101***km??
het kan zijn dat je hem misschien nog wat kan opspannen maar vervangen na krap aan 1 ton lijkt mij niet nodig.
ga eens naar een andere garage om daar eens te informeren en niet naar de dealer…die denkt alleen aan zijn eigen portomonee.
succes
13 juli 2011 om 14:30 #17906214Beste mensen
Zojuist door de dealer gebeld dat ze hem vandaag niet af gaan krijgen, dit wordt morgenochtend 14-07. Ze vertelde mij dat de ketting was gebroken en dat er allemaal losse afgebroken bouten onderin lagen, dit lijkt mij erg vreemd ik heb werkelijk niets horen rammelen. Ja, zegt de dealer dit had je kunnen horen.
Ik heb de zaak nu bij opel nederland neergelegd, zij waren het met mij eens dát het bedrag erg hoog is, maar ja ze zijn er morgen al 2 1/2 dag mee bezig dus qua uurloon zou het wel zo langzamerhand kunnen.Hou jullie op de hoogte.
Gr johan.13 juli 2011 om 14:57 #17906215Huh?? :wtf Een ketting knapt toch of hij knapt niet…
Of heb ik het nou helemaal mis?
Volgens mij proberen ze een flink beetje geld uit je zal te kloppen13 juli 2011 om 15:02 #17906216@Robin82 wrote:
Huh?? :wtf Een ketting knapt toch of hij knapt niet…
Of heb ik het nou helemaal mis?
Volgens mij proberen ze een flink beetje geld uit je zal te kloppenik zat het net ook met verbazing te lezen :wtf
als die geknapt was had je dat echt wel gehoord en zeker gemerkt want dan kom je geen meter meer vooruit :swear
Dit is gewoon en kwestie van geld klopperij :swear :swear
hopelijk is opel nederland je goed gezint en gaan ze dit uitzoeken..
IK ZOU DIT NIET PIKKEN :fy1 :fy1
13 juli 2011 om 15:11 #17906217Als een ketting knapt, dan had je dat 100% gemerkt!! Ook voordat een ketting gaat en al veel te los zit, dan hoor je dat.
Bij mijn ouwe honda motor hoor je hem rammelen als een gek. Toch weet ik zeker dat ie nog wel even mee gaat.
Zoals ik al over mijn golf en mercedes zei. Een ketting hoort heel wat mee te kunnen.Als die bij jou was gebroken of bouten stuk had geslagen dan had dat een takke herrie gemaakt van jewelste als het gebeurde. Ook als leek had je dat gewoon duidelijk gehoord! Tenzij je heeeeeel harde stereo hebt ;)
Daarna had je geen meter meer verder gekomen want het blok had nooit meer gestart. Je had alleen een stil soort starten gehoord zonder dat je kleppen mee draaien.
Dus als ie dat bij jou allemaal nog niet niet had, dan is dit echt bullshit!!
Welke dealer was het eigenlijk?13 juli 2011 om 15:26 #17906218Bedankt mensen.
Hier kan ik verder mee.
Het gaat on opel eef en huub in berkel en rodenrijs .
Eigenlijk ging ik alléén naar de dealer omdat er in mijn venster stond koelvloeistof controleren, ik had niet gedacht anderhalve week later bijna 2000 euro kwijt te zijn.
Men beweerd trouwens dát er 2 kettingen in een zafira zitten, klopt dit??
En nee ik heb nooit hard de radio aan staan, ik ben 42 jaar die tijd heb ik wel gehad, een auto is nu een functioneel iets ipv een show item.
Zoals ik al zei opel nederland gaat dit uitzoeken en ik krijg uiterlijk voor het weekend bericht.
Ik zal jullie op de hoogte houden.Gr johan.
13 juli 2011 om 16:12 #179062192 kettingen klopt, er zit een extra ketting bij voor de nokkenassen (en balans assen?)
Alleen de ketting voor 1200 euro is veel te veel, er zit iets van 450 euro aan onderdelen bij. 2,5 dag is ook veel te lang, moet in minder in één dag kunnen.
De ketting kan nooit gebroken zijn, want dan rijd hij geen meter meer. Het kan wel een gebroken kettinggeleider zijn (dat had ik ook).
Het is overigens een kwaal van de (eerste) 2.2’s. Er is een terugroepactie voor geweest waarbij ze de spanner en (geloof ik) een sproeier vervangen. Maar de ketting heeft dan wel al 10.000-den km’s achter de rug. Ik heb dit altijd een lapmiddeltje gevonden: het euvel is weg, maar de schade is al aan gericht.http://www.z22se.co.uk/forum/index.php <
hier staat alles wat er zo’n beetje te weten is over de 2.2’s, ook de ketting perikelen13 juli 2011 om 18:09 #17906220wat betreft de kosten Opel hanteerd een calculatie tijdnorm
dwzDe kosten van het materiaal zijn een vaste prijs
dus voor het vervangen van een ketting staat een vaste prijs door opel vastgesteld
Een grote onderhoudsbeurt is de standaard prijs bij iedere OPELdealer hetzelfdeEr ligt idd een ketting in een 2.2
Heb er zelf ook 1 een 2.2 benzine van Januari 2006 handgeschakeld
Volgens de laatste grote beurt was de ketting bij mij nog goed (109900km)(mijn grootste probleem wat ik met deze auto ondervind is het regelmatig vastlopen van de wervelklep)
13 juli 2011 om 19:34 #17906221Humm bekend probleem, heb een vecta B met 2.2 motor gehad.
Hoorde op een gegeven moment de ketting wat rammelen bij het starten van de auto.
Kosten van een kettingsetje dwz ketting, tandwielen en spanner 260 euro.
Binnen 4 uur lag die er om ( geen opel dealer ). Was in totaal 590 euro kwijt.Aangezien de opel dealer rond de 100 euro per uur vraag vliegen de kosten aardig omhoog.
Tip voor de volgende keer… vraag ook eens bij een universele garagen ( daarmee bedoel ik dus niet een kwikfit )
Uurloon bij een universeel garage is vaak een stuk vriendelijker
Sterkte!
gr
Marcel16 juli 2011 om 20:16 #17906222heb je al meer info van opelnederland? dit verhaal is inderdaad echt te gek voor woorden…
16 juli 2011 om 22:37 #17906223Ik kom dit topic net tegen en krijg de indruk dat dit een beetje een uit zijn verband getrokken verhaal begint te worden.
(is mijn mening hoor..)Een veel voorkomend probleem bij de distributie van deze motoren is dat de kettinggeleider breekt en de stukken daarvan in
het carter terecht komen. In dit geval moet het carter gedemonteerd worden om de losse stukken er uit te halen en als ik kijk naar de prijs zou het best kunnen dat de ketting van de balansassen dan ook vervangen wordt.
Dit is niet geheel onverstandig omdat deze ook problemen kan geven of beschadigd kan zijn door het afbreken van de geleider.Voordat je verregaande conclusies trekt zou ik eerst goed informeren bij de dealer wat ze nou precies vervangen hebben.
En ja, de wachttijd van 2 dagen kan bijv. ook te maken hebben met het bestellen van extra onderdelen..
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat er direct weer uitgegaan wordt van het slechste t.o.v. de dealer..Greetzz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.