Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › kadett cqp ombouw naar c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juli 2011 om 10:01 #17239965
Heb ook een tijdje geleden een c20xe gekocht om inte bouwen in mijn c coupe.
Zag dat ik hem hier nog niet gepost had.
hier het blok voor de harttransplantatieDeze versnellingsbak komt erachter is een getrag bak van een manta 1.8s
Heb hem hier al gespotenOmdat ik geen dis blok heb moest ik de ontsteking naar de vookant brengen
24 juli 2011 om 10:01 #17903982Had nog een andere tank gekocht omdat ik nu 2 aansluitingennodig heb.Gelijk maar hoogglans wit gespoten
En hier staat tie voorlopig nog wel ff denk ik
Het oude blok
En nogmaals maar dan eruit
Ruimte is niet echt groot voor de c20xe maar morgen proberen of tie past
24 juli 2011 om 10:03 #17903983vandaag weer lekker bezig geweest.Nog even een motorsteun aanpassen en een versnellingsbak steun maken.Dan verder met de uitlaat dat word wel heel veel werk om er netjes in te krijgen
En hier iets van proberen te maken de slijptol zal er nog wel een paar keer in moeten :evil:
gisteren en vandaag aan het lassen geweest
een motorsteun gelast en versnellingsbak steun,ben ook vast begonnen met het uitlaatspruitstuk.Maar bij de flens afgeslepen want er past echt niks vanMoeten nog wel wat kortere bouten in maar die komen morgen
Gelijk de pook er maar ingezet
24 juli 2011 om 10:04 #17903984Het uitlaat spuitstuk alle buizen zijn ongeveer evenlang dus moet goedkomen.En zijn 44.5 dik en later 54.En verloopt naar de originele groep n uitlaat
Past allemaal net er was/is weinig plek maar het is gelukt.Nu alleen de laatste lasjes nog en klaar.
24 juli 2011 om 10:04 #17903985Gisteren het spruitstuk helemaal afgelast en gelijk de lassen schoongemaakt en gelijk de verbinding gemaakt naar de rest van de uitlaat moet er nu nog 1 keer uit om de lambda er op te lassen.Ook de pijlstok aangepast omdat deze tegen het schutbord zat.Weer wat foto’s
24 juli 2011 om 10:13 #17903986Koeling zit er ook een heel eind op nog 1 verbinding en dan is dat ook klaar.Zaterdag ff de fan erop maken
Hier mijn chrome uitlaatspruitstukkapjeen de tank met pomp filter enz gemonteerd.
de slangen liggen er ook onder tot voor,Begint nu redelijk op te schietenHier nog wat onderdelen terug van de spuiter
dit is speciale lak die wit blijft
vandaag de kop eraf gehaald en ziet er prima uit van binnen de draaingen zitten nog mooi in de cilinder wanden
De kop moest eraf omdat ik de laatste koeling niet erop kon krijgen heb hem nu met 1/2 npt opgetapt en een swagelock knie erin gezet.Moest wel eerst het oude buisje eruit halen waar de slang normaal overheen ging maar viel al met al al best mee
ook de kap van de kachel er weer pas op gemaakt
Maandag weer in elkaar zetten en dan kan eindelijk de olie en koelvloeistof erin ,,,,hoop ik :roll: :oops:Hier heb ik de draad er al ingetapt
en leiding eraan gebogen die zo naar de kachelradiateur gaat
24 juli 2011 om 10:19 #17903987Vandaag weer druk met de bedrading geweest.En met de vacuumslangen.Kadett start nu weer via de contactsleutel.de rest van de bedrading zit er ook zo goed als aan Alleen de olie sensor nog maar daar moet ik de goede stekker voor hebben.
ook de fan moet ik nog werkend krijgenIk heb ook nog wat aansluitingen waarvan ik niet weet waar ze heen moeten.Het gaat om de aansluiting van de kleppendeksel naar de inlaat toeMoet deze op het dunna slangetje naast de andere die van de kleppendeksle komt of moet die net daaronder.Daar zit ook een aansluiting.Deze komt er recht uit en er zitten ook nog 2 aftakkingen voor. zie foto
Ook zit er nog 1 op de inlaat aan de kant van de distributie kap.Dit is een koelwater maar is dat een aanvoer of een retour??
24 juli 2011 om 10:22 #17903988Wie heeft er voor mij nog een origineel slangetje liggen vanaf de kleppendeksel naar de inlaat toe.
En wie weet welke gaskabel dat ik nodig heb????
En ik zoek ook nog een setje bougie kabels of alleen de 2 langsteLaat maar weten of iemand iets heeft liggen en dan komen we er wel uit
24 juli 2011 om 11:32 #17903989Ik dacht even dat ik dubbel zag, maar jouw achterkant is anders :thumb
Mooie ombouw, mooie wagen :wors
De 16v zit bij mij nog dik in de pen, heb alles liggen.24 juli 2011 om 11:33 #17903990ziet er goed uit allemaal! Je hebt het tempo er flink inzitten!
24 juli 2011 om 14:51 #17903991Dat wordt hartstikke mooi :thumb
blijf dit wel even volgen.24 juli 2011 om 16:29 #17903992ziet d’r al zeer netjes uit zo :thumbup
en ook ehe hele schone wagen waar t spul inhangt :thumb
succes met de verdere opbouw.groeten johan
24 juli 2011 om 18:55 #17903993hey roy ziet er goed uit heb je hem al aan de gang wat voor c kadett is die geele op de foto
24 juli 2011 om 19:14 #17903994wat voor km teler kabel heb je gebruikt
25 juli 2011 om 09:56 #17903995Lekker bezig roy :thumb
25 juli 2011 om 14:25 #17903996mooi werk allemaal,
nog wat kleine tips,
heb je ook een toplager geplaatst in de krukas? anders gaat je koppeling heel vreemd aanvoelen en de lagers in je versnellingsbak vinden dat niet zo leuk.
ik zag dat je de onsteking verplaatst heb, netjes. heb je ook het gat in de nokas afgedicht? anders loop je wat oliedruk mis
de pijlstok van de C20xe is iets anders qua maat van de 1.8s motor, aangezien je die carterpan heb is het wijs om die hoogte aan te houden van je oliepijl.
een hitteschild tussen je rembekrachtiger en de uitlaat is ook een aanrader, simpel stukje alu scheeld al de helft.
pijpje aan de kant van je distributiedeksel is retour, die moet naar de bovenkant van je radiateur (aansluiting zelf maken) of de bovenkant van je expansievat, net wat voor systeem je wil.
die 2 vacuumslangen, de onderste waar die 2 koelslangetjes opzitten is voor je carterventilatie. let wel op dat dat gaatje open is want ze zitten eigenlijk altijd dicht! gewoon even op het slangetje blazen en je weet genoeg.
succes :thumb
25 juli 2011 om 14:42 #17903997die leiding mag je ook afdoppen aangezien deze verder gaan naar de wa
terpomp naar de dikke buis onder je inlaatspruitstuk25 juli 2011 om 16:24 #17903998@ kadett 16v Ik heb een lange km teller kabel gebruikt origineel van een kadett c.Deze is volgens mij van een rallye of gte
En die gele is een sedan.@ marcel ik heb er idd een toplager inzitten en heb het gat aan de andere kant afgedicht met een afgedraaiden ontsteking.
weet nog niet of ik een hitteschildje ertussen zet vind dat nooit zo mooi maar als de olie te warm/te dun wordt ga ik dat zeker er nog op makenen de rest bedankt voor de reactie’s kan iki weer verder
Kan ik die retour ook onderin zetten waar het weer terug de radiateur in gaat of moet deze boven in de radiateur zitten
en welke kan ik afdoppen???snap die niet helemaal,Dus degene die er boven zit de dunne zeg maar die gaat naar mijn kleppendeksel en die ander is carterontluchting.De 2 pijpjes die eraan zitten zijn dan koelwater en die kunnen afgedopt worden.En de middelste moet dan ergens naar toe??? maar waarbedankt alvast
31 juli 2011 om 07:14 #17903999De achteras eronder uit
Dus nu staat hij er voorlopig even zo bij
De motorruimte is zo goed als af
En nog even een verstelbare panhard stang gemaakt
Komen nog nieuwe rubbers in31 juli 2011 om 08:16 #17904000Ziet er erg netjes uit zo, mogen een hoop een voorbeeld aan nemen:)
31 juli 2011 om 17:16 #17904001hey ziet er super uit
aleen kom ik weer die panhardstan is mooi maar dat werkt niet echt he want is nu even lang als de die wat er bij licht en omdat je hem verlaagt moet je hem inkorte (dat kan ook) maar moet je hem steets los halen je kan hem niet afstelen als die vast zit of wel ?
ziet wel dik uit
31 juli 2011 om 17:50 #17904002Vandaar ook dat het een verstelbare panhardstang is, waarmee je hem korter kan draaien…
31 juli 2011 om 19:19 #17904003ja zo ver was ik ook maar je moet hem altijd los halen
1 augustus 2011 om 16:20 #17904004ik moet hem idd dan steeds loshalen om hem korter te maken.
Kan hem nu ongeveer 5 cm korter draaien dus hoop dat dat genoeg is anders maak ik weer eeen nieuwe :D1 augustus 2011 om 16:31 #17904005dit licht ook aan hoeveel de verlaging is
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.