Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › hard aangrijpen van remmen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2011 om 17:30 #17237256
Als ik rem bij onze Zafira B z16xep dan moet ik heel voorzichtig zijn anders zit ik vastgeplakt in het voorraam!! Zijn er nog meer mensen die hier ook last van hebben met n Zafira B?? Het is echt een heel groot verschil met onze vorige Zafira A die altijd zeer soepeltjes remde.
11 juni 2011 om 17:33 #17874476Dat verschil is inderdaad erg groot, heb ik al gemerkt bij meerdere nieuwere opels..
lijkt haast renault achtig remmen.
Willem
11 juni 2011 om 17:38 #17874477Kan t zo zijn dat t iets te maken heeft met rembekrachtiger? Ik heb t idee dat de onderdruk op mijn bekrachtiger te groot is en dat die onderdruk ook de iritante fluittoon veroorzaakt bij t gasgeven. Dit probleem heb ik al eerder op dit forum genoemd. Het is maar een idee.
11 juni 2011 om 18:32 #17874478Fluit toon zonder stroming kan niet, de vacuum staat stil in de rembkrachtiger, pas als de rem word bediend word er beweging gekreëerd.
als de onderdruk te hoog is, trekt ie vanzelf de rem in..
dat zou niet mogenlijk zijn, omdat de motor niet meer aan vacuum creëerd als dat ze kan, en deze vacuum word direct gebruikt voor de rem bekrachtiger.
Willem
12 juni 2011 om 10:21 #17874479Goeiemorgen Willem bedankt voor de reactie. Is er mischien ook nog een mogelijkheid om de oorzaak van t abrubte remmen in de remblokken te zoeken?? Er staat nu ongeveer 53dkm op de teller. Ik weet nog van toen ik bij de opel werkte(nu 18 jaar terug!!) dat we wel ns experimenteerde met n vreemd merk remblokken als de klanten klachten hadden.
12 juni 2011 om 10:26 #17874480kan een Combinatie zijn he van allerlei dingen zoals hoofdremcilinder bekrachtiger merk schijven en blokken etc etc.
Pak eens een Vectra-B, bij de 1e generatie Vectra’s B met 5 gaats naven moet je redelijk trappen, en zit het pedaal vrij diep, bij de latere is er een andere hoofdremcilinder en ander type ABS pomp op gekomen, en die remmen al een stuk beter, en met minder pedaalslag, dan sprek je over in feite technisch gelijkwaardige auto’s, dat wil zeggen. remmen rondom gelijk, zelfde mechanische remdelen, alleen andere hoofdremcilinder en ABS pomp, dat kan al een wereld van verschil opleveren.
willem
14 juni 2011 om 18:36 #17874481Hoi,
Naar mijn weten is er niks aan de hand met de remmen van jouw Zafira. Die van mij is uit juni 2006 (183.000km) en heeft dezelfde kenmerken zoals jij aangeeft. Er zit trouwens ook een remassistent op! Die helpt mee bij een bepaalde pedaaldruk. Maar ik kan begrijpen, dat het wel eens irritant is. Ik moest er ook aan wennen in het begin, maar ervaar het niet als zijnde hinderlijk. Ik hou persoonlijk wel van remmen die bijterig aangrijpen. Geeft veel vertrouwen. Maar ja, een ieder heeft zo zijn eigen mening daarover.
Maar nogmaals, je remmerij is niks mis mee (denk ik) aangezien meerdere Zafira B rijders dit fenomeen kennen.
Groetjes,
15 juni 2011 om 19:34 #17874482Het went vanzelf :thumbup
16 juni 2011 om 07:04 #17874483I’m with ^
De remmen van de A moest je ook wel erg lomp op gaan staan wilde ze iets van vertraging bereiken, ben wat dat betreft blij dat de B wat meer bekrachtigt is. Maar nog niet zo als de Audi A3 die ik een jaar of 10 geleden eens reed, die moest je echt met fluwelen voetje remmen. Wat mij betreft is de remmerij van de Zaf B een mooie middenweg.
Greetz, Dutch
16 juni 2011 om 15:49 #17874484Ik zeg maar zo :2 weten meer dan 1!!!! Bedankt voor jullie reacties ik zal proberen om er aan te wennen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.