Forumindex › Forums › Modellen › Manta › pu bussen vooras
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2011 om 08:55 #17237114
iemand een adresje waar ik voor niet teveel geld ff een setje kan scoren ?
heb al berichtje gestuurd naar ene fredje op dit forum, maar die laat niets van zich horen….
liefst inc. stalen bussen, heb geen tijd om zelf wat te draaien…..
dank….
14 juni 2011 om 09:28 #17872794dr manta heeft ze wel
14 juni 2011 om 13:05 #17872795anders even een mailtje naar fredje zn mailadres?
hij levert een betaalbare goede set inclusief stalen binnen en buitenbussen voor de hele wagen :thumb
is wat mij betreft het wachten wel waard.en anders splendid-parts, dr. manta of ps-autoteile, maar die leveren alleen zonder stalen bussen.
Krausse levert ze wel met stalen bussen, maar dan weet je ook wat je betaalt. Biesheuvel zou ze anders ook kunnen hebben.14 juni 2011 om 17:11 #17872796http://www.splendid-parts.de/shop_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=179384&source=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
splendid parts heeft ook niet alle bussen, maar ze zijn wel aanzienlijk goedkoper.
Als je de oude bussen ff verwarmt met een klein brandertje, dan druk je ze d’r zo uit. Kun je zo weer opnieuw gebruiken.
Ben toevallig ook met de vooras bezig.
Vraag me af of dat vierkante rubber waarmee de as door de kokers heenzit ook in PU te krijgen is…14 juni 2011 om 17:22 #17872797@McLambo wrote:
Vraag me af of dat vierkante rubber waarmee de as door de kokers heenzit ook in PU te krijgen is…
Niet dat ik weet, nog nooit tegen gekomen. Ik heb het rubber er uit gehaald ein er kopschotten in gelast.
14 juni 2011 om 17:50 #17872798@Rik Ophuis wrote:
@McLambo wrote:
Vraag me af of dat vierkante rubber waarmee de as door de kokers heenzit ook in PU te krijgen is…
Niet dat ik weet, nog nooit tegen gekomen. Ik heb het rubber er uit gehaald ein er kopschotten in gelast.
Ja, dat heb ik gezien ja, en jij hebt dat blok ook direct afgesteund op je chassis balk. Maar dat wilde ik eigenlijk niet doen, om er toch minimale beweging in te houden.
14 juni 2011 om 18:57 #17872799Ik zit nou ook even te speuren op de diverse genoemde sites, maar bij de meeste staat er niet duidelijk bij vermeld hoeveel bussen je nou eigenlijk krijgt…
Laten we eens kijken welke bussen er allemaal vervangen moeten worden:
De gene die ik bij mijn ascona wil vervangen zijn de volgende:
1. Draagarmen boven (in totaal 4 bussen nodig)
2. Draagarmen onder (in totaal 2 bussen nodig)
3. Draagarmen onder bevestiging in de langsdrager (in totaal 2 bussen nodig)
4. Bevestiging vooras onder het chassis (in totaal 2 bussen nodig)A)
Als ik bv deze set kijk: http://www.splendidparts.de/shop_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=179384″ onclick=”window.open(this.href);return false;, dan zie ik on totaal 8 bussen staan.
Ik verwacht dat deze zijn voor 1, 2 en 3, maar dat weet ik dus niet zeker. Ook valt het mij op dat al die bussen maar aan 1 kant een kraag hebben. Hoe zit dit?B)
Kijken we naar de achterkant, dan wil ik graag als eerste 7, 8 en 11 vervangen.
Nu heb ik dit gevonden: http://www.splendidparts.de/shop_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=178786″ onclick=”window.open(this.href);return false;, maar ik zie maar 4 halve busjes staan.
Betekend dit dat deze set dan maar voor langsdrager is? (en ik er dus 2 nodig heb)?C)
Spiek ik even bij opel-GT, dan staat daar een complete set voor zowel langsdragers als panhardstang, inclusief metalen bussen. Is dit ook toepasbaar op een Ascona/Manta B?
D)
Dan… om het geheel compleet verwarrend te maken; een complete set voor punten 1, 2, 3, 7, 8 en 11 voor een aantrekkelijke prijs. Maar…. voor Kadett-C
Zo van het plaatje af te zien lijkt het allemaal erg op wat er voor de Manta/Ascona B voorgeschreven staat… betekend dit dat het dan past?http://www.splendidparts.de/shop_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=178808&source=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
E)
Ook zijn bij mij reserve-as die ik wil gaan klaarmaken de stoot-torens afgerot, dus deze wil ik 4 cm inkorten, nieuwe plaatje maken met nieuwe stootrubber
Zijn dit die rubbers die boven op zo’n toren horen?http://www.splendidparts.de/shop_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=178889&source=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
F) Voor een setje PU bussen nr’tje 4 (bevestiging van de as aan het chassis onder) kan ik bij geeneen aanbieder bussen vinden. Bestaan die wel?
G) Is het echt nodig om de stabi-stangen ook in de PU te zetten? (nr’s 5, 6 9) en de dwarsligger? (nr 10?
Alvast bedankt voor die antwoorden!
14 juni 2011 om 19:14 #17872800Vooral de stabi’s zijn belangrijk in de PU. Wat betreft de bussen nr. 4, die zitten in de set die je bij fredje hier op t forum kunt bestellen. Eigenlijk alle bussen die je nodig hebt wel. Enige die er niet inzitten zijn die van de traverse (nr. 10) dus bij manta/ascona set.
14 juni 2011 om 19:31 #17872801Wat is er zo belangrijk om de stabi’s in de PU’s te hebben dan? Ik ben namelijk van plan om een dubbele stang aan de voorkant te monteren.
Op zich is die complete set voor de C-kadett wel gunstig geprijsd.
Als ik hetzelfde aan bussen bij ps-autoteile in mijn mandje gooi kom ik ongeveer 20 euro duurder uit, en dan ziet niet eens overal de metalen bussen bij.
14 juni 2011 om 19:54 #17872802let ff op dat als je achter ook in de pu bussen zet, dat het dan vergelijkbaar rijdt met een hele stugge stabi…. (oversturen)
standaard reactiearmen vinden het ook helemaal niet leuk die extra torsiekrachten….14 juni 2011 om 19:57 #17872803die zorgen voor goede stabiliteit van de auto. Zelfs als je dubbele stabi’s aan de voorkant neemt zou ik ze nog in de PU zetten. Verders zou ik ook niet weten waarom niet, aangezien die PU blokken/bussen niks duurder zijn dan originele rubberen :thumb
14 juni 2011 om 20:01 #17872804@mr-turbo wrote:
let ff op dat als je achter ook in de pu bussen zet, dat het dan vergelijkbaar rijdt met een hele stugge stabi…. (oversturen)
standaard reactiearmen vinden het ook helemaal niet leuk die extra torsiekrachten….Zou je dat eens nader kunnen toelichten, eventueel met een mogelijke oplossing? Want ik wilde de reactiestangen en PH-stang ook in’t rood zetten (om slaan van de as tegen te gaan bij snel optrekken)
Bij mijn Ascona zijn de meeste originele rubbers nog in top-staat, dus ik probeer eerst ff alleen met het minimale. Die stabi-stang is zo los, dus dat is geen probleem als ik later wil upgraden :wors
7 augustus 2011 om 18:19 #17872806mr-turbo? We need your help.
Sta op het punt om PU voor de reactiestangen van de achteras te bestellen, maar wil graag wat meer toelichting op je waarschuwing… ?
7 augustus 2011 om 20:21 #17872807@McLambo wrote:
mr-turbo? We need your help.
Sta op het punt om PU voor de reactiestangen van de achteras te bestellen, maar wil graag wat meer toelichting op je waarschuwing… ?
Dan scheuren/breken je reactiestangen in 2 omdat de torsiekrachten dan niet gedempt worden door het rubber. 1 kant kan wel met pu maar laat de andere kant rubber.
Het mooiste is uni-balls :wub
7 augustus 2011 om 20:30 #17872808Is dat alleen in uitzonderlijke gevallen dan? Lees hier op het forum van tientallen projecten waarbij ook de achteras in het PU wordt gehesen, maar dit is de 1e keer dat ik hoor dat het spul kapot kan gaan..
Unibals is toch helemaal zonder rubber oid? Gaat dat wel goed dan?
En als ik zelf een setje nieuwe langsdragers ‘maak’ van bv 40×40 staalpijp ofzo?
7 augustus 2011 om 20:44 #17872805Bij mij zijn ze afgescheurd met de slalom.
Uniballs scharnieren beter.
Maar als je ze in de PU wil zetten kan dat wel. Je zal tzt wel ondervinden dat ze afscheuren.
7 augustus 2011 om 20:50 #17872809foto van de uniball constructie? en heb je die dan aan 2 kanten zitten?
Maar dat is gewoon staal op staal toch? Helemaal geen demping?
7 augustus 2011 om 21:42 #17872810Aan de carroserie uniball en aan de as PU. Heb helaas geen foto.
Kijk volgende week maar in lelystad ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.