pu bussen vooras

Forumindex Forums Modellen Manta pu bussen vooras

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237114
    mr-turbo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      iemand een adresje waar ik voor niet teveel geld ff een setje kan scoren ?

      heb al berichtje gestuurd naar ene fredje op dit forum, maar die laat niets van zich horen….

      liefst inc. stalen bussen, heb geen tijd om zelf wat te draaien…..

      dank….

      #17872794
      Tiedo
        Lid sinds:
        7 December 2008

        dr manta heeft ze wel

        #17872795
        Ben_M
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 January 2010

          anders even een mailtje naar fredje zn mailadres?

          hij levert een betaalbare goede set inclusief stalen binnen en buitenbussen voor de hele wagen :thumb
          is wat mij betreft het wachten wel waard.

          en anders splendid-parts, dr. manta of ps-autoteile, maar die leveren alleen zonder stalen bussen.
          Krausse levert ze wel met stalen bussen, maar dan weet je ook wat je betaalt. Biesheuvel zou ze anders ook kunnen hebben.

          #17872796
          McLambo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 September 2004

            http://www.splendid-parts.de/shop_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=179384&source=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

            splendid parts heeft ook niet alle bussen, maar ze zijn wel aanzienlijk goedkoper.

            Als je de oude bussen ff verwarmt met een klein brandertje, dan druk je ze d’r zo uit. Kun je zo weer opnieuw gebruiken.

            Ben toevallig ook met de vooras bezig.
            Vraag me af of dat vierkante rubber waarmee de as door de kokers heenzit ook in PU te krijgen is…

            #17872797
            RacesconaB204
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 December 2009

              @McLambo wrote:

              Vraag me af of dat vierkante rubber waarmee de as door de kokers heenzit ook in PU te krijgen is…

              Niet dat ik weet, nog nooit tegen gekomen. Ik heb het rubber er uit gehaald ein er kopschotten in gelast.

              #17872798
              McLambo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 September 2004

                @Rik Ophuis wrote:

                @McLambo wrote:

                Vraag me af of dat vierkante rubber waarmee de as door de kokers heenzit ook in PU te krijgen is…

                Niet dat ik weet, nog nooit tegen gekomen. Ik heb het rubber er uit gehaald ein er kopschotten in gelast.

                Ja, dat heb ik gezien ja, en jij hebt dat blok ook direct afgesteund op je chassis balk. Maar dat wilde ik eigenlijk niet doen, om er toch minimale beweging in te houden.

                #17872799
                McLambo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 September 2004

                  Ik zit nou ook even te speuren op de diverse genoemde sites, maar bij de meeste staat er niet duidelijk bij vermeld hoeveel bussen je nou eigenlijk krijgt…

                  Laten we eens kijken welke bussen er allemaal vervangen moeten worden:

                  De gene die ik bij mijn ascona wil vervangen zijn de volgende:

                  1. Draagarmen boven (in totaal 4 bussen nodig)
                  2. Draagarmen onder (in totaal 2 bussen nodig)
                  3. Draagarmen onder bevestiging in de langsdrager (in totaal 2 bussen nodig)
                  4. Bevestiging vooras onder het chassis (in totaal 2 bussen nodig)

                  A)

                  Als ik bv deze set kijk: http://www.splendidparts.de/shop_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=179384″ onclick=”window.open(this.href);return false;, dan zie ik on totaal 8 bussen staan.

                  Ik verwacht dat deze zijn voor 1, 2 en 3, maar dat weet ik dus niet zeker. Ook valt het mij op dat al die bussen maar aan 1 kant een kraag hebben. Hoe zit dit?

                  B)

                  Kijken we naar de achterkant, dan wil ik graag als eerste 7, 8 en 11 vervangen.
                  Nu heb ik dit gevonden: http://www.splendidparts.de/shop_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=178786″ onclick=”window.open(this.href);return false;, maar ik zie maar 4 halve busjes staan.

                  Betekend dit dat deze set dan maar voor langsdrager is? (en ik er dus 2 nodig heb)?

                  C)

                  Spiek ik even bij opel-GT, dan staat daar een complete set voor zowel langsdragers als panhardstang, inclusief metalen bussen. Is dit ook toepasbaar op een Ascona/Manta B?

                  D)
                  Dan… om het geheel compleet verwarrend te maken; een complete set voor punten 1, 2, 3, 7, 8 en 11 voor een aantrekkelijke prijs. Maar…. voor Kadett-C
                  Zo van het plaatje af te zien lijkt het allemaal erg op wat er voor de Manta/Ascona B voorgeschreven staat… betekend dit dat het dan past?

                  http://www.splendidparts.de/shop_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=178808&source=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                  E)

                  Ook zijn bij mij reserve-as die ik wil gaan klaarmaken de stoot-torens afgerot, dus deze wil ik 4 cm inkorten, nieuwe plaatje maken met nieuwe stootrubber
                  Zijn dit die rubbers die boven op zo’n toren horen?

                  http://www.splendidparts.de/shop_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=178889&source=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                  F) Voor een setje PU bussen nr’tje 4 (bevestiging van de as aan het chassis onder) kan ik bij geeneen aanbieder bussen vinden. Bestaan die wel?

                  G) Is het echt nodig om de stabi-stangen ook in de PU te zetten? (nr’s 5, 6 9) en de dwarsligger? (nr 10?

                  Alvast bedankt voor die antwoorden!

                  #17872800
                  Ben_M
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 January 2010

                    Vooral de stabi’s zijn belangrijk in de PU. Wat betreft de bussen nr. 4, die zitten in de set die je bij fredje hier op t forum kunt bestellen. Eigenlijk alle bussen die je nodig hebt wel. Enige die er niet inzitten zijn die van de traverse (nr. 10) dus bij manta/ascona set.

                    #17872801
                    McLambo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 September 2004

                      Wat is er zo belangrijk om de stabi’s in de PU’s te hebben dan? Ik ben namelijk van plan om een dubbele stang aan de voorkant te monteren.

                      Op zich is die complete set voor de C-kadett wel gunstig geprijsd.

                      Als ik hetzelfde aan bussen bij ps-autoteile in mijn mandje gooi kom ik ongeveer 20 euro duurder uit, en dan ziet niet eens overal de metalen bussen bij.

                      #17872802
                      mr-turbo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        let ff op dat als je achter ook in de pu bussen zet, dat het dan vergelijkbaar rijdt met een hele stugge stabi…. (oversturen)
                        standaard reactiearmen vinden het ook helemaal niet leuk die extra torsiekrachten….

                        #17872803
                        Ben_M
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 January 2010

                          die zorgen voor goede stabiliteit van de auto. Zelfs als je dubbele stabi’s aan de voorkant neemt zou ik ze nog in de PU zetten. Verders zou ik ook niet weten waarom niet, aangezien die PU blokken/bussen niks duurder zijn dan originele rubberen :thumb

                          #17872804
                          McLambo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 September 2004

                            @mr-turbo wrote:

                            let ff op dat als je achter ook in de pu bussen zet, dat het dan vergelijkbaar rijdt met een hele stugge stabi…. (oversturen)
                            standaard reactiearmen vinden het ook helemaal niet leuk die extra torsiekrachten….

                            Zou je dat eens nader kunnen toelichten, eventueel met een mogelijke oplossing? Want ik wilde de reactiestangen en PH-stang ook in’t rood zetten :-) (om slaan van de as tegen te gaan bij snel optrekken)


                            @Ben_M

                            Bij mijn Ascona zijn de meeste originele rubbers nog in top-staat, dus ik probeer eerst ff alleen met het minimale. Die stabi-stang is zo los, dus dat is geen probleem als ik later wil upgraden :wors

                            #17872806
                            McLambo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 September 2004

                              mr-turbo? We need your help.

                              Sta op het punt om PU voor de reactiestangen van de achteras te bestellen, maar wil graag wat meer toelichting op je waarschuwing… ?

                              #17872807
                              Manta 24V
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 September 2004

                                @McLambo wrote:

                                mr-turbo? We need your help.

                                Sta op het punt om PU voor de reactiestangen van de achteras te bestellen, maar wil graag wat meer toelichting op je waarschuwing… ?

                                Dan scheuren/breken je reactiestangen in 2 omdat de torsiekrachten dan niet gedempt worden door het rubber. 1 kant kan wel met pu maar laat de andere kant rubber.

                                Het mooiste is uni-balls :wub

                                #17872808
                                McLambo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 September 2004

                                  Is dat alleen in uitzonderlijke gevallen dan? Lees hier op het forum van tientallen projecten waarbij ook de achteras in het PU wordt gehesen, maar dit is de 1e keer dat ik hoor dat het spul kapot kan gaan..

                                  Unibals is toch helemaal zonder rubber oid? Gaat dat wel goed dan?

                                  En als ik zelf een setje nieuwe langsdragers ‘maak’ van bv 40×40 staalpijp ofzo?

                                  #17872805
                                  Manta 24V
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    8 September 2004

                                    Bij mij zijn ze afgescheurd met de slalom.

                                    Uniballs scharnieren beter.

                                    Maar als je ze in de PU wil zetten kan dat wel. Je zal tzt wel ondervinden dat ze afscheuren.

                                    #17872809
                                    McLambo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 September 2004

                                      foto van de uniball constructie? en heb je die dan aan 2 kanten zitten?

                                      Maar dat is gewoon staal op staal toch? Helemaal geen demping?

                                      #17872810
                                      Manta 24V
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        8 September 2004

                                        Aan de carroserie uniball en aan de as PU. Heb helaas geen foto.
                                        Kijk volgende week maar in lelystad ;)

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.