Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Mijn Kadett Cabrio topic: Geschiedenisles op Autoweek
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2012 om 20:55 #17236926
Gisteren op postkantoor schorsing op wezen heffen en vanochtend mijn Kadettje maar eens onder het stof vandaan gehaald:
Gisterenavond nog eerst even onder de lader gehangen en vanochtend: sleutel omdraaien = lopen, :thumb
Effe een wasbeurtje gedaan, poetsen komt nog wel, vandaag eerst weer eens lekker gereden :D26 maart 2012 om 07:25 #17870822mooie cabrio kerel! Bij mij kriebelde het ook me kadettje van stal te halen was idd heerlijk weer.
27 maart 2012 om 07:27 #17870823ziet er netjes uit! :thumb
27 maart 2012 om 19:26 #17870824Dankje :wors
En toch zijn er nog verbeterpuntjes…28 maart 2012 om 16:06 #17870825ziet er netjes uit je cabrio.
even over de schorsing. wist je dat je ook online kan schorsen en schorsen opheffen? ik doe dat altijd ideaal. hoef nooit de deur uit. kan 24/728 maart 2012 om 19:40 #17870826Ja weet ik alleen als je em op het postkantoor hebt geschorst dan moet je ook op het postkantoor de schorsing opheffen.
(Enne was m’n Digid kwijt en die heb je ook nodig voor online schorsen :vertag , online ook goedkoper dacht ik. )2 juni 2012 om 20:50 #17870827Vandaag toch iets ontdekt: ROEST :swear
Was mijn alarm aan het fatsoeneren want was om te janken hoe het erin zat (qua bedrading) Voorste deel vloerbedekking eruit gehaald en op de befaamde plek onder het koppelingspedaal op de bodem waar de voorwielophanging bevestigd zit zit een roestplekje van circa 5cm breed.
Ik ga er voorlopig niks aan doen want: het is zomer. Tijd om een keer een lasapparaatje op de kop te tikken en na de winterschorsing even in orde maken.2 juni 2012 om 21:34 #17870828Mooi kar zeg!! king:
3 juni 2012 om 12:33 #17870829Bedankt king:
9 september 2012 om 19:50 #17870830Vandaag bezig geweest met mijn ABS, verklikkerlampje blijft geregeld branden en dit komt door de voorste wielsensoren. Wilde sensor losnemen om goed schoon te maken, inbusboutje losgemaakt maar niet denken dat die sensor er uit gaat :swear
Weet iemand hoe dit moet?
Nu de sensor maar zo goed als gaat gemonteerd schoon gemaakt en lampje blijft weer uit :D
Meteen maar eens de wielkuip losgenomen om eens te checken op roest bij de A-stijl: GEEN SPATJE king:9 september 2012 om 20:04 #17870831nog een hele mooie gsi in een nog orginele staat zo te zien! mooie auto
10 september 2012 om 20:24 #17870832Dank en dat wil ik graag zo houden :D
13 september 2012 om 19:24 #17870833mooie kadett gsi cabrio :wors
ik ga zaterdag aan de mijne verder met opbouwen hoop volgend jaar er mee te kunnen gaan rijden ;)29 september 2012 om 20:38 #17870834Is er iemand die weet wat voor hydraulische olie er in het reservoir van de elektische kap moet?
Hij maakte al een tijdje sputter geluiden bij het openen en sluiten en nu duurt het voort een eeuwigheid eer ie open of dicht is. :thumbdown30 september 2012 om 07:59 #17870835Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, die van mij heeft dat ook een klein beetje met open doen, denk dat ik als tie klaar is maar eens aan de dealer ga vragen. Want dacht zelf ook olie te kort of lucht erin, maar ben er nog niet achter
7 oktober 2012 om 10:52 #17870817Het Opelaars,
Na het fraaie zomerweer dit jaar begint het toch steeds meer te kriebelen om uit te kijken naar een Cabrio. Gewoon als 2e auto voor erbij en om bij goed weer eens een tourtocht te maken of heerlijk met open kapje van en naar het werk te rijden.
Gezien auto vooral leuk is wanneer de kosten beperkt blijven zoek ik eigenlijk naar een oldtimer zodat de kosten voor de MRB mee vallen.Nu heb ik een Kadett GSI Cabrio op het oog van 1989. Die rij ik dan ‘s zomers de eerste 2 jaar nog voor de volle mep MRB en daarna betaal je slechts een paar centen per jaar voor dat ding. Nu is roest de grote vijand van alle Opel-modellen die voor de Corsa C op de markt zijn gekomen, dus dat heeft de aandacht.
Maar waar dien ik meer op te letten? Wat zijn belangrijke zaken m.b.t. de kap (handmatig bedienbaar) waar ik op moet letten??
7 oktober 2012 om 13:17 #17870821Nou om te beginnen bij de roest, (een ander mag me aanvullen want zal vast een plek vergeten :jerry )
-lekbakjes achter (kun je al checken aan de onderkant onder de achterbumper)
-spatbordranden achter
-aansluiting cabriokap op spatbord
-achterste stukken dorpels
-A-stijl achter de wielkuipen
-onderaan het schutbord
-binnenkant bodemplaat ter hoogte van de pedalen/voetenbak passagierVerder beste 1 met goede kap kopen en goede rubbers.
Let op cabrio specifieke zaken: zo zijn de elektrische raam motortjes van Bertone en niet van Opel: in principe niet meer nieuw te krijgen!
De dakhandels om het dak te sluiten moeten ook in goede staat zijn, check de prijzen die ze voor 2e hands vragen op MP maar eens :vertagDe techniek is verder zoals bij de meeste Opels: simpel, betrouwbaar en goedkoop.
Succes. (oja en als je toch maar 5000km per jaar gaat rijden: ga voor de 2.0i: veel meer lol als de 1.6i en het verschil in brandstofkosten bij 5000km per jaar is misschien 1x tanken.
7 oktober 2012 om 16:42 #17870819@ Midnight: Thanx!!
Waar moet ik vooral op letten bij de kap? Hoe kan ik zien of deze in goede staat is?
Het is idd. een 2.0i wat ik op het oog heb….heerlijk betrouwbaar blokkie!
7 oktober 2012 om 18:23 #17870816Kap: deze bestaat uit:
-buitenlaag van pvc of stof (pvc is origineel geleverd)
-isolatie
-binnenlaag (de hemelbekleding, origineel een soort alcantara-achtige stof)De buitenkap is zelden nog origineel, vaak vervangen door pvc en soms door stof. let op beschadigingen, gaatjes, scheurtjes en of de pvc nog soepel is (in pvc zitten weekmakers die er onder invloed van zonlicht langzamerhand uitgaan waardoor de pvc harder/brosser wordt en dus sneller scheurt.
Let bij de hemelbekleding op vlekken die kunnen duiden op (voormalige) lekkages. Verder dat deze nergens gescheurd is.
Kap moet bij de voorruit strak aansluiten op de rubber (check de staat vd rubber).
Kapframe: let op roestvorming (als gevolg van lekkages) en of het frame niet krom is (kap moet soepel bewegen en strak aansluiten op ruiten)
Verder zit er vaak de kaphoes niet meer bij.
Als de kap elektrisch bediend is dan de werking checken, geen gekke geluiden, staat van pompje (deze zit achter een klein luikje ter hoogte van rechter achterlicht.)
Hier zit geen moeilijke elektronica in (in tegenstelling tot de Astra’s) alleen maar een rij relais.
Ten slotte, kap is standaard geleverd met een glazen achterruit met verwarming, controleer de draden, deze zijn gevoelig voor beschadiging.25 oktober 2012 om 20:24 #17870820Zoals de aangepaste titel al zegt: net geschorst vanaf de luie stoel: 5 minuutjes: ideaal :D
26 oktober 2012 om 07:41 #17870818Ik wens je Cabrio vanaf deze stoel een goede winterslaap en tot volgend jaar!
welterusten Opeltje………….5 januari 2013 om 22:44 #17870836Vandaag wat nieuwe goodies gescoort voor mijn Kadettje: ondermeer een nieuwe mistlamp (oude had glas kapot door steenslag) een hoes voor over de cabriokap (zat er niet bij toen ik de auto kocht) een andere achterbumper (nadat de oude was gescheurd toen ik op een overstekend paaltje reed :( ) En…….stoelverwarming, helemaal compleet en dat is best een zeldzame optie dus ik ben er blij mee king:
Binnenkort ga ik met de verschillende spulletjes aan de slag (schoonmaken en monteren enzo) en dan post ik wat plaatjes erbij!5 januari 2013 om 23:09 #17870837mooie updates :thumb
ben benieuwd naar de plaatjes6 januari 2013 om 08:36 #17870838leuk topic om te lezen en om te zien dat Midnight Black erg zuinig met zn E is :thumb
Is een ERG MOOIE auto om te zien :wub :wub :wub
Vooral de kleur donkerblauw, mooi mooi mooi :thumbRik :D
6 januari 2013 om 10:29 #17870839@KadAstra-EF wrote:
leuk topic om te lezen en om te zien dat Midnight Black erg zuinig met zn E is :thumb
Is een ERG MOOIE auto om te zien :wub :wub :wub
Vooral de kleur donkerblauw, mooi mooi mooi :thumbRik :D
Bedankt Rik, vind het ook een mooie kleur, het heet heliotrop (Opeliaans voor paars)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.