Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G // Luchtfilterbox Begrenzers verwijderen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 april 2011 om 07:40 #17235665
Hallo allemaal,
Gisteravond heb ik de 2 begrenzende buizen uit de filterbox verwijderd.
Hiertoe kwam ik nadat ik de How To op het AstraOwnersClub forum zag.How To : Derestrict Air Filter Box
Ik had niet heel veel verschil verwacht, maar alle kleine beetjes zijn welkom ;)
Toen die buisjes eruit waren, en de box schoon was, heb ik het teruggemonteerd (zonder buisjes natuurlijk) , en toen ik de auto startte, merkte ik al gelijk een mooier geluid.
Ik kreeg zelfs gelijk complimentjes :angelToen kwam het moment van de waarheid ; wegrijden, motor op temperatuur laten komen, en dan op een afgelegen weggetje uittesten.
En ik was verrast!!
Had niet echt veel verwacht gezien m’n Z16SE motor.
Nou, dat had ik dus verkeerd gedacht.
De gasrespons is er op vooruit gegaan.De motor blijft gewoon doortrekken :o
Ik kan het zeker aanraden!
Volgens de AOC site kun je er nog meer uithalen door de aanzuigbuis te vervangen door die van een Vectra C , en het filter te vervangen voor een beter filterelement.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan :)
Veel plezier!
15 april 2011 om 08:14 #17855775Een astra g 1.6szr trekt over het algemeen al niet slecht, het is een 8 klepper met 125nm warabij de trekkracht al bij een laag toerental aanwezig is.
filterelement kun je vervangen voor ene betere, aanzuigbuis verwacht ik niet veel van, ik heb al van mensne gehoord dta het namelijk niet zo makkelijk gaat passen.in mijn H heb ik de restrictie ui thet filterhuis aan de kant van de injectie eruit gehaald, dat scheelde ook iets.
15 april 2011 om 08:17 #17855776Aanrader dus? :agent
15 april 2011 om 08:43 #17855777Naar mijn mening zeker wel!
Het gaat hier om alle standaard Astra G filterboxen
15 april 2011 om 08:44 #17855778Mark, op die site van AOC kun je zien dat er een resonantiebuisje?? aanwezig is op die inlaatbuis van de astra , deze lijkt me ook warme lucht aan te zuigen, misschien even afdoppen, en kijken wat het doet? En het zijn relatief gezien zeer goedkope manieren :)
15 april 2011 om 09:37 #17855779Heb dit zelf ook gedaan bij mijn astra G DTI. Je merkt het inderdaad. De motor pakt nog iets eerder op. En merk zelf ook dat hij net iets sportiever doorgaat. Maar verwacht geen dikke vermogen winst.
Op de astra G kun je inderdaad ander inlaadbuis monteren. De meeste monteren een Vectra C diesel inlaad.
Dan zou weer iets uitmaken. Maar op jouw 8v past deze buis niet plug&play. Omdat jouw inlaad diameter anders is.15 april 2011 om 12:36 #17855780Verschil is zeer zeker te merken in z’n 5!!
Trekt veel beter op!15 april 2011 om 13:06 #17855781Is dit ook geschikt voor een opel astra g coupe
15 april 2011 om 14:11 #17855782Chakib2 jazeker, dit geldt voor alle standaard Astra G filterboxen die nog niet aangepakt zijn
15 april 2011 om 14:20 #17855783Ik heb dit ook laatst gedaan met m’n X20XEV en meteen het standaard papieren filter vervangen voor een sport inlegfilter (simota)…en ik merk er weinig tot geen verschil van… kwaad kan het niet maar zo significant veel verschil als de TS doet vermoeden heb ik iig niet gemerkt.
Vectra C aanzuigbuis gaat op een 8V idd niet zomaar passen, is best wat aanpassing voor nodig en de winst die je ermee behaalt is minimaal. Ik heb hem bij mijn X20XEV ook weer snel vervangen door de originele omdat je bij mijn motortype in de knoei komt met de bovenste koelslang waardoor het adapterstuk onder een rare hoek komt te staan en dus bij het minste of geringste uit de filterbox “floept”.
Kortom, leuke modificatie dat ontdoen van de “begrenzingen” van je standaard filterbox, kwaad zal het niet kunnen, maar heb er niet al te hoge verwachtingen van!
15 april 2011 om 14:21 #17855784Toevallig ook voor een corsa 1.6?
15 april 2011 om 15:43 #17855785Heb je eventueel ook foto’s? wil het ook wel is proberen :)
15 april 2011 om 20:24 #17855786[rquote=1914601&tid=146422&author=m41k89]Heb je eventueel ook foto’s? wil het ook wel is proberen :)[/rquote]
http://www.astraownersclub.com/documents/technical/derestrict.pdf
15 april 2011 om 21:05 #17855787Geldt dit ook voor een astra H of is dat niet dezelfde luchtfilterbox? Lijkt namelijk wel ongeveer alleen niet afgesloten met klemmen maar met torxschroeven…
Zal de auto hierna ook meer gaan verbruiken (ivm de huidige benzine prijzen:P)?
16 april 2011 om 04:52 #17855788[rquote=1914413&tid=146422&author=RickR91]Mark, op die site van AOC kun je zien dat er een resonantiebuisje?? aanwezig is op die inlaatbuis van de astra , deze lijkt me ook warme lucht aan te zuigen, misschien even afdoppen, en kijken wat het doet? En het zijn relatief gezien zeer goedkope manieren :)[/rquote]
Resonantie buisjes zijn meestal gewoon dicht, en zuigen niks aan.
willem
16 april 2011 om 06:54 #17855789ik zal het binnenkort ook eens uitproberen. ik ben benieuwd hoe mij 1.8 – 16 kleppert daarop reageert. (z18xe)
is deze aanpassing ook hoorbaar, dat het motorgeluid wat heftiger aanwezig is?
16 april 2011 om 07:01 #17855790Weet iemand of er ook motorische verschillen zijn tussen een astra sport en b.v. een asta njoy ofzo
16 april 2011 om 07:13 #17855791[rquote=1914796&tid=146422&author=No Name]Geldt dit ook voor een astra H of is dat niet dezelfde luchtfilterbox? Lijkt namelijk wel ongeveer alleen niet afgesloten met klemmen maar met torxschroeven…
Zal de auto hierna ook meer gaan verbruiken (ivm de huidige benzine prijzen:P)?[/rquote]
In de astra H kun je zonder problemen de restictie eruit halen naar de kant van de motor, dta heb ik ook gedaan, verbruik bij mijn astra 1.4 stationwagon met 205 banden blijft hetzelfde (1:13,8), het trekken in lagere toeren is verbeterd, en dat was precies de bedoeling, verwacht overigens geen wonderen hoor, maar het loopt net even iets beter, en geeft een klein beetje meer aanzuig geluid bij mij astra H.
16 april 2011 om 08:49 #17855792[rquote=1914896&tid=146422&author=derartz]Weet iemand of er ook motorische verschillen zijn tussen een astra sport en b.v. een asta njoy ofzo[/rquote]
Geen, sport is puur de uitvoering, onderstel wil welleens verschillen, en in de sport zal je vaker een close ratio versnellingsbak aantreffen maar puur motorisch is het gelijk.
16 april 2011 om 08:54 #1785579316 april 2011 om 10:00 #17855794Tekst en uitleg bitte :D
16 april 2011 om 11:53 #17855795Wat al eerder is gevaagd in dit topic.. gaat je auto door deze aanpassing veel meer brandstof gebruiken? Anders wil ik dit namelijk wel gaan toepassen..
16 april 2011 om 12:13 #17855796Nope…gaat ‘ie niet!
16 april 2011 om 12:13 #17855797Sterker nog, mijn Astra is na de de-restrictie en i.c.m sport inlegfilter juist ietsje minder gaan gebruiken. Verschil is verwaarloosbaar, dat wel.
16 april 2011 om 12:29 #17855798Het ligt natuurlijk wel aan je rijstijl, bij een gelijke rijstijl zal ie ietsje zuiniger gaan lopen.
En soms is het gewoon keuzes maken. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.