Ligt ook aan het type motor, want bij de X25XE zit er een kapje om de V snaar poelie met een soort ‘snorkel’ die continu lucht aanzuigt naast de motor. Ik denk dat de dynamo, gezien zijn onhandige positie onder het uitlaat spruitstuk, het voornamelijk bij file rijden erg warm zal krijgen. Dus continu laten koelen zoals JBL freak heeft gedaan lijkt me persoonlijk geen overbodige luxe als je de keuze hebt…
op mijn ‘donor’ miste het buisje vanaf de koelmotor naar dynamo. aan de sporen te zien zat hij er ook al flinke tijd niet op.(en ik weet dat de vorige eigenaar er min 3 jaar niet naar gekeken heeft)
zowel de startmotor als de dynamo mankeren niks.
is naar mijn idee inderdaad voor warmere landen en file’s.
maar als je de keus heb, gewoon constand; kan nooit kwaad om hem lekker koel te houden
Wij hebben hebben al vaker dynamo problemen gehad door onvoldoende koeling bij de V6en, de dynamo koeler is wel een belangrijk onderdeel, welke vaker dan eens kapot gaat (ventilator zelf.
Werkt samen met de sec wpomp op een C25XE iig.
Ik moet ‘m er ook op hebben ,motor wordt naar mijn zin veel te warm nu al met de buiten temperaturen die weer omhoog gaan, zodra je file rijd (stads verkeer, lage snelheden /toeren). Ga zelf een maat radiateur laten bouwen, heb helaas geen aanlsluiting over voor deze waterpomp.
Auteur
Berichten
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.