Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › op 3 cilinders lopen door lekke koppakking?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2011 om 20:52 #17233908
Ik heb een astra f met de x16xel motor.
ik heb dat na een koude start het motortje op 3 cilinders loopt, beetje gas of stukje rijden en het het motortje loopt weer op 4 cilinders.
Nou heb de bougiekabels vervangen en nou doet ie het nog.
maar…. zoals het er nu uitziet heb ik mijn koppakking eruit liggen ergens bij een kanaal van het koelwater richting cilinders.Kan er een verband tussen deze 2 problemen liggen?:hmmz
8 maart 2011 om 20:54 #17832021Moet je dan ook koelwater bijvullen?? Of zuipt ie olie?
8 maart 2011 om 20:56 #17832022olie heeft ie altijd wat verbruikt maar niks aparts(heb wel het idee dat ie wat meer verbruikt nu)
Koelwater verbruikt ie nog meer als benzine, als ik het reservoir bijvul hoor je het ook borrelen, koude motor8 maart 2011 om 20:57 #17832023Lijkt me dan wel duidelijk..:hmmz
8 maart 2011 om 20:58 #17832024Ik heb het ook hoor met beide auto’s (kadett E en Astra F met beide een C1.6NZ motor) dat het LIJKT alsof ze op 3 cilinders starten.
Altijd al gehad trouwens.
Die van mij loopt wel binnen de minuut weer netjes op 4 cilinders.
Schijnt normaal te zijn :o:o voor deze motoren ??
Dit geld overigens ALLEEN smorgens vroeg !
Als ik smiddags weer naar huis ga met mn auto is er niets aan de hand…Groet, Rik
8 maart 2011 om 20:58 #17832025ja, maar de vraag is of dat ie maar op 3 cilinders loopt komt doordat de koppakking kapot is.
trouwens die van mij heeft altijd prima gelopen
8 maart 2011 om 21:05 #17832026[rquote=1886722&tid=144181&author=ruudjuh]ja, maar de vraag is of dat ie maar op 3 cilinders loopt komt doordat de koppakking kapot is.
trouwens die van mij heeft altijd prima gelopen[/rquote]
Oh, sorry, dan heb ik je vraag verkeerd begrepen…
Dan kan ik je geen goed antwoord geven op je vraag, ik heb hier (gelukkig) onvoldoende kennis van…
groet, Rik
8 maart 2011 om 21:11 #17832027no problemo:thumbup
8 maart 2011 om 21:18 #17832028Als jij steeds flink veel koelvloeistof bij moet vullen lijkt het mij wel duidelijk ja:P
8 maart 2011 om 21:22 #17832029jaaaaaaaaaaa, dat mijn koppakking kapot is weet ik maar dat is niet de vraag.
de vraag is of dat ie op 3 cilinders loopt in verband te brengen is met de kapotte koppakking
8 maart 2011 om 21:31 #17832030Zo klinkt het vaak wel ja. Als je het zeker wilt weten kun je je bougies even eruit draaien en deze even controleren of ze vonken en of deze een afwijkende kleur hebben.
8 maart 2011 om 21:31 #17832031AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zou heel goed kunnen ja
8 maart 2011 om 22:05 #17832032ja, hij is lek op je waterkanlaal, diet gooit ie op je cilinder, die blijft vervolgens staan.
hoop dat je hier waat aan hebt ;)
8 maart 2011 om 23:00 #17832033Die cilinder blijft wel staan, net als elke andere cilinder.
De Zuigers schuiven op hun beurt alle 4 nog in de cilinders heen en weer.
alleen als er compressie verlies optreed door een lekke koppakking, dan kan er geen of een slechte verbranding optreden, evenals er te veel koelvloeistof in de cilinder komt, dan kan ie ook niet of slecht verbanden.
Dan mis je dus 1 werkende cilinder.
Willem
9 maart 2011 om 10:34 #17832034dat was dus wat ik bedoelde :P
door het water op je zuiger kan er niet of moeilijk een vonk ontstaan9 maart 2011 om 10:57 #17832035great guys, thanks a lot.
volgende week maar eens beginnen met de open hart operatie:P9 maart 2011 om 10:59 #17832036trouwens met koude start af en toe tikkende klep.
Dat zijn de klepsteelrubbers die ik dan ook kan vervangen he18 maart 2011 om 19:46 #17832037Zijn je klepstoters, heeft niets met de klepsteelrubbers te maken. En tikken bij koude start mag, als het maar weg gaat na een paar seconden ;)
18 maart 2011 om 19:57 #17832038Als die blijft tikken heeft de motor al een waterslag gemaakt , water op de zuiger tijdens de compressieslag en dan gaat er iets krom in de meeste gevallen de drijfstang waardoor de motor blijft tikken.
Het kan ook nog dat het drijfstanglager er dan uit loopt dan blijft die ook tikken warm en koud vooral bij een verhoogt toerental .
Hoop voor je dat het de klepstoters zijn ;) succes.18 maart 2011 om 21:41 #17832039Heren bedankt voor alle info.
Helaas is ie 500m voor de werkplaats vastgelopen.:mad:
de auto is het niet meer waard, gaat dus naar de sloop.
hij staat te koop voor onderdelen.20 maart 2011 om 22:26 #17832040Dus waterslag inderdaad.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.