Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › aandrijving van astra F in E kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 september 2011 om 20:24 #17233878
ik wil de 18i met automaat en aandrijfassen uit een astra in een E kadett bouwen.
wie weet of ik nog problemen tegen kom?
of past dit 1 op 1 ?
ik heb een complete astra waarvan ook de kabelboom wordt over geplaatst30 september 2011 om 21:51 #17831531Alles van de astra paken kwa veerpoten en al en de kabelboom zal je even steker moeten omsolderen weet niet wat voor motor er om de kadett legt
30 september 2011 om 22:02 #17831532Ik had hier dacht ik gelezen dat astra assen langer zouden zijn dan kadett assen.
Maar hoe dat met de automaat zit weet ik niet ;)1 oktober 2011 om 20:19 #17831533de assen hebben nog een in en uitgaande speling dus dat zal niet zoveel schelen.
de automaat assen van de astra zijn ongeveer even lang als de handgeschakelde van een E kadett,de kadett heeft een totaal andere automaat.dus de veerpoten zijn ook passend voor de kadett ?
ik wil het dashboard ook ombouwen en daarom de komplete kabelboom overzetten
2 oktober 2011 om 07:15 #17831534als je de voorpoten van de astra gaat gebruiken in de kadett, moet je de toplagers van de kadett gebruiken.
als je die van de astra gebruikt, draaien ze niet.groeten.
2 oktober 2011 om 07:27 #17831535@kadett4x4 wrote:
als je de voorpoten van de astra gaat gebruiken in de kadett, moet je de toplagers van de kadett gebruiken.
als je die van de astra gebruikt, draaien ze niet.groeten.
heb pas de veerpoten van mn astra uit elkaar gehad
wrom zou een veerpoot kompleet van een astra niet draaien in een kadett?
zit een rond lager bovenin onder de veerpootvoering (bovenste deel)
of past de veerpootvoering van een astra niet in het chassis van een kadett??Vriendelijke groet, Mario
2 oktober 2011 om 07:33 #17831536p.s.
heb even op winparts het veerbeenlager zitten vergelijken van de astra f en kadett e
het deel wat in het chassis steekt heeft de zelfde afmetingen dus zou moeten passen
het verschill tussen de twee is
dat bij de kadett het lager in de voering zit
en bij de astra is het een los lager
Conclusie, het moet gewoon passen ;)2 oktober 2011 om 18:53 #17831537:hmmz ik ga het gewoon proberen en kijk wel waar het schip strand.
het meeste werk is dan alleen de injektiepomp in de tank bouwen.
het is zo’n aangepaste combo tank voor invalide vervoer.3 oktober 2011 om 07:46 #17831538Ben je bezig met een Kadett combo ?
Lang geleden dat ik er een op de weg ben tegen gekomen :D3 oktober 2011 om 08:08 #17831539waarom pak je niet gewoon een extrene pomp? zoals die ook bij de cih’s zitten
3 oktober 2011 om 10:15 #17831540wat wel en niet past is niet moeilijk.
heb je al nagedacht over de electronica van de versnellingsbak? dat schijnt pittig te zijn.
3 oktober 2011 om 11:00 #17831541@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
wat wel en niet past is niet moeilijk.
heb je al nagedacht over de electronica van de versnellingsbak? dat schijnt pittig te zijn.
als ik het zo lees wil hij gewoon de complete kabelboom overhangen, dus denk dat hij weinig elektra problemen zal hebben.
3 oktober 2011 om 14:56 #17831542@kadett4x4 wrote:
als je de voorpoten van de astra gaat gebruiken in de kadett, moet je de toplagers van de kadett gebruiken.
als je die van de astra gebruikt, draaien ze niet.groeten.
Dit klopt niet als je gewoon de hele poot van een astra pakt gaat het gewoon goed het is alleen zo als je kadett schokbreakers hebt dan passen de toplagers niet maar in dit geval kan je gewoon de hele astra poot paken.
Groeten bas.
3 oktober 2011 om 17:23 #17831543@prayer wrote:
waarom pak je niet gewoon een extrene pomp? zoals die ook bij de cih’s zitten
hebben die niet teveel druk voor een monopoint injektie ?
@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
wat wel en niet past is niet moeilijk.
heb je al nagedacht over de electronica van de versnellingsbak? dat schijnt pittig te zijn.
ja zoals prayer al meld gebruik ik de komplete kabelboom dus dat moet goed komen :thumb
4 oktober 2011 om 06:57 #17831544uhm, daar kun je wel eens een punt hebben, dacht dat je de 18e bedoelde…
zoon lagedruk elektrische carb pomp is volgend mij wel hetzelfde 0,5 bar ofzo.
maar dat zou je even moeten testsen of dat goed werkt denk ik.4 oktober 2011 om 14:19 #17831545ik denk dat dat weer te weinig druk geeft :hmmz
6 oktober 2011 om 05:45 #17831546haha, zou kunnen, ik heb geen idee hoeveel druk die moeten leveren… zal wel minder zijn als een multi point…
is het een stalen tank? of een plastic? als het staal is, is er natuurlijk redelijk makkelijk die pompbevestiging in over te lassen.
6 oktober 2011 om 08:12 #17831547monopoint is tussen de 0.7 en 1 bar;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.