Forumindex › Forums › Modellen › Astra › ramen sluiten via afstandsbediening astra g
- Dit onderwerp bevat 142 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 augustus 2020om 11:48 door JOR74.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2011 om 15:53 #17233285
weet iemand iets over ramen kunnen sluiten via sleutel
en welke bedrading moet je dan door lussen bij astra g sport 1999 3drs.mvg wouter
2 oktober 2011 om 18:38 #17823626volgens mij moet je daar een extra module voor inbouwen. Comfort sluiting op AB
zie ook hier4 oktober 2011 om 18:15 #17823628bij de astra h moet je de wagen ontgrendelen en dan terug de ontgrendel toets op je sleuten blijven induwen dan gaan ramen open gaar zolang je drukt en om je ramen te sluiten het zelfde maar dan vergrendelen drukken :D ik weet niet als het ook zo gaat bij de astra g
4 oktober 2011 om 18:25 #17823629Astra G kan sowieso alleen sluiten via Comfort sluiting. Openen kan niet.
4 oktober 2011 om 20:51 #17823630Is enkel draadje verbinden. Staat al ergens hier op het forum.
4 oktober 2011 om 21:17 #17823631maar dat was bij een vectra b en geen astra g
5 oktober 2011 om 07:25 #17823632sleutel in de bestuurdersdeur. naar rechts gedraaid houden, en je ramen gaan dicht. dat is de enige standaard optie op de g om van buitenaf je ramen te sluiten.
of je moet idd het draadje doorverbinden. daar was eerder een topic over
5 oktober 2011 om 07:36 #17823633dat werkt bij mij al zo als ik sleutel vast gouw gaan de ramen en dak dicht
5 oktober 2011 om 08:57 #17823634Nouja, ik heb ook draadje doorverbonden. Aan de bijrijderskant kap bij het voeteneind weghalen Daarin zit een zwart plastic kastje. (Centrale deurvergredeling / afstandsbediening / electrische ramen regelt) Herbij maak je tussen de blauw-zwarte draad en geel-rode draad een verbinding. Hierbij sluiten de ramen wanner je de auto met safelock sluit.
5 oktober 2011 om 10:02 #17823635En dan sluiten de ramen wanneer je met de afstandsbediening de auto 2x op slot klikt?
5 oktober 2011 om 10:22 #17823636Hier is al een heel topic over vol geschreven, dat ging over de Vec-B EN de astra G.
Je ramen sluiten dan inderdaad als je twee keer op ‘sluiten’ drukt, je auto is dan op safelock.
Je kunt ‘m ook zo verbinden dat je ramen sluiten wanneer je één keer drukt.5 oktober 2011 om 15:11 #17823637@Haasje17 wrote:
Nouja, ik heb ook draadje doorverbonden. Aan de bijrijderskant kap bij het voeteneind weghalen Daarin zit een zwart plastic kastje. (Centrale deurvergredeling / afstandsbediening / electrische ramen regelt) Herbij maak je tussen de blauw-zwarte draad en geel-rode draad een verbinding. Hierbij sluiten de ramen wanner je de auto met safelock sluit.
Hier ben ik wat mee! Proberen straks een te kijken se :) bedankt!
5 oktober 2011 om 15:35 #17823638ja ik keek net ook even in mijn astra coupe maar de rood-gele draad heb ik niet zit bij mij een bruine in de plaats zou dit ook werken of niet ?
5 oktober 2011 om 20:02 #17823640Als je de ramen wilt laten sluiten met 1x drukken op de AB, dan moet je een draad aansluiten tussen de rood/blauwe- en bruin/rode draad.
6 oktober 2011 om 14:10 #17823625ik wil niet moeilijk doen maar wil het bij de mijne dat ie de ramen sluit bij 2x drukken :)
8 oktober 2011 om 16:29 #17823641He jongens alvast voor jullie reactie dat was cool ik hebt zelf een astra g sedan Njoy model van 2003 met sunroof.
Ik hebt het instructie gevold dus zwart/blauw en geel/rood gelinkt aan elkaar het werkt perfect zelf mijn sunroof.
maar hoe kan ik het aansluiten door maar 1 keer op de knop te drukken alles werkt door 2 keer te drukken.
9 oktober 2011 om 10:49 #17823620ik heb door verbonden maar dan doet mijn safe lock het niet meer en me ramen gaan niet dicht op cv
wat doe ik dan verkeert?
9 oktober 2011 om 19:13 #17823623wie kan mij helpen hierbij want ik heb nog steeds niet dat hij het doet
9 oktober 2011 om 22:02 #17823622Misschien de sleutel even opnieuw synchroniseren: sleutel in contact, contact aan (maar niet de motor) en wacht even 5 sec, vervolgens op je cv knopjes drukken en kijken of het werkt.
10 oktober 2011 om 05:52 #17823642Meestal is een van je deuren dan gewoon niet helemaal goed dicht. Sluiten en open je deuren maar eens en probeer het nog eens.
10 oktober 2011 om 07:46 #17823643@opelfreak1975 wrote:
ik heb door verbonden maar dan doet mijn safe lock het niet meer en me ramen gaan niet dicht op cv
wat doe ik dan verkeert?Als Safe Lock niet werkt dan loopt er nog ergens een stroom die er niet zo moeten / mogen lopen. Uit beveiligingingspunt gaat de auto dan ook niet helemaal op slot. Dit gebeurd bijv. ook als je een versterker nog aan laat staan oid.
Dat dit nu gebeurd is niet zo erg gek omdat jullie nu een aantal elecktrische verbruikers op elkaar gaan aansluiten en doorverbinden.
Je gaat nu een signaal van A naar B sturen maar dat signaal gaat op deze manier ook van B naar A, ik hoor niemand erover wat dat voor consuquenties kan gaan opleveren.
Overigens kost een nieuwe kiekert “maar” een 200 – 250 euro dus als het misgaat zet je er zo een nieuwe in, moet je nog wel even een nieuwe set transponders bestellen (a 80 eurie) en laten programmeren want ook die werken dan niet meer en kunnen maar eenmalig worden ingeleerd.Ik snap echt niet waarom mensen dit soort risico’s wil gaan nemen om een bedrag van 15 euro incl verzendkosten uit te gaan sparen…
10 oktober 2011 om 08:51 #17823644het apparaatje van 15 eurie is niks meer dan wat je nu zelf doet met een draadje alleen zit er een xtra massa aan en een condensatortje geloof ik
10 oktober 2011 om 08:59 #17823645Ja, klopt, die raammodule is inderdaad niet meer dan een verbinding met een condensator als de stroom er af zou gaan en een massa die je aansluit.
10 oktober 2011 om 09:11 #17823646@ Bleu & RISL : Jullie zeggen eerst dat het hetzelfde is en 5 woorden verderop is het opeens toch niet hetzelfde :wtf
Die condensator geeft een tijdelijke positieve sturing naar de ingang van de ramen. Daarnaast zit er ook een sper in die ervoor zorgt dat er geen stroom in tegengestelde richting dus vanaf de ramen naar de CV kan gaan lopen.
Zodra je nu je ramen bediend gaat er bij jullie oplossing ook een stroom naar de CV lopen en de vraag is hoe goed die kiekert daar tegen kan.Ik zeg niet dat jullie oplossing niet werkt, ik zeg alleen dat er wel zeker bepaalde risico’s aanwezig zijn als je het op deze manier doet die in mijn ogen absoluut niet opwegen tegen die 15 euro
10 oktober 2011 om 09:17 #17823647Ik heb niet gezegd dat het hetzelfde is. Ik gaf Bleu gelijk en die zei ook niet dat het hetzelfde is. Hij zei dat het dezelfde werking heeft!
Goed lezen! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.