Hey People,
Ik ga voor een kameraad z’n Y22DTR 125pk/280nm dieselmotorblok “geheel” reviseren deze beslissing is gemaakt omdat de wagen er al 300.000km op heeft zitten en hij hem net heeft aangeschaft voor een periode van zo’n 5 jaar en de bedoeling is dan ook gewoon dat deze Astra in die periode ook gewoon goed betrouwbaar is vooral omdat de dieselmotor ook gekieteld gaat worden naar 155pk/350nm en dan lijkt me een revisie met zo’n kilometerstand wel op z’n plaats…:)
Zelf dacht ik aan de volgende onderdelen:
— Zuigerveren (eventueel nieuwe zuigers & honen mocht dat van toepassing zijn)
— Verstuivers (testen op openingsdruk/maximale druk en dus eventueel reviseren/vervangen)
— Brandstofpomp (testen op drukopbrengst/opbouw en dus eventueel reviseren/vervangen)
— Zwaardere koppelingkit + druklager (ivm hoger koppel)
— Seals van de kleppen vervangen
— Distrubutieketting & tandwielen (meten op slijtage en dus eventueel een nieuwe set)
— Gloeispiralen
— Vacuümslangen (controleren op broosheid en dus eventueel vervangen
— Turbo (testen op lekkage en drukopbouw en dus eventueel reviseren/vervangen
— Uitlaat systeem (controleren op verstoppingen of slechte staat)
— Lagerschalen
Kunnen jullie hier nog meer aan toevoegen eventueel en heeft iemand hier op dit forum documentatie over de Y22DTR met name aandraaimomenten van het gehele blok en slijtage toleranties van bepaalde onderdelen? Daar zou ik namelijk heel erg mee geholpen zijn!:wors
Hij weet dat dit in de papieren kan lopen maar dat ter zijde heeft hij de auto voor een prikkie gekocht en ziet de wagen er verder nog piekfijn uit! :thumbup
Alvast bedankt voor het meedenken!
Gr,
Steven