Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › als je motor start gaat hij steeds harder lopen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 mei 2011 om 17:12 #17229682
hallo wie o wie kan mij helpen met dit probleem heb een opel c20xe maar heb nu het probleem als ik de auto start gaat hij steeds harder lopen heb stappen motor al schoongemaakt lucht massa meter vervangen
en vraag twee hoe stel je de hoek zender in van de gasgeef klep
hoop dat iemand mij kan helpen want weet het niet meer4 mei 2011 om 17:24 #17776090Heb je niet ergens valse lucht? Spuit eens met wat remmenreiniger in de rondte
5 mei 2011 om 18:12 #17776092kan zijn dat je throthle posietieschakelaar kapot is en dat die volgas blijft aangeven. Zo heb ik ooit de sprint tegen Marcel moeten afbreken. Bleef volgas geven aan de start terwijl ik niet eens gas gaf
greetz
5 mei 2011 om 20:19 #17776093Gasklepschakelaar kent alleen stationair en gas bij M2.5, geen vol gas. Bij M2.8 kent hij wel vol gas omdat het een potmeter is.
Wel is het inderdaad iets om te checken, want je toeren gaan flink omhoog als de schakelaar niet op de stationair stand schakelt.
5 mei 2011 om 20:28 #17776094@Vinci wrote:
Gasklepschakelaar kent alleen stationair en gas bij M2.5, geen vol gas. Bij M2.8 kent hij wel vol gas omdat het een potmeter is.
Wel is het inderdaad iets om te checken, want je toeren gaan flink omhoog als de schakelaar niet op de stationair stand schakelt.
en welke stand is dan stationair als je het tikje hoort in de schakelaar of niet
5 mei 2011 om 20:56 #17776095ja precies, het tikje. Hij hoort zowel te klikken als hij ‘loskomt’ (met gasgeven dus) als wanneer hij weer terug op stationair terug is.(bij volledig gas los dus)
Alleen is het bij een defecte schakelaar misschien nog wel hoorbaar, maar of hij ook echt contact maakt zul je even moeten meten.
11 mei 2011 om 21:14 #17776091Even tussendoor, toen ik problemen had met mijn gasklepschakelaar en hem uitlas met de Tech 1 gaf hij toch duidelijk aan wanneer ik vol gas gaf of niet (M2.5).
Hier zat namelijk ook het probleem hij gaf niet goed aan wanneer gas vol open was en begon dus willekeurig in te houden.Of verbreed mijn kennis door me te corrigeren :)
Verder, ontopic, De enige manier dat we kunnen voorkomen dat een motor steeds hoger en hoger in toeren gaat is de hoeveelheid lucht reguleren zodat hij niet harder “kan” (natuurlijk brandstof en vonkjes etc. maar als we geen gasklep hadden ging hij gewoon volgas)
Dus dit moet haast wel een kwestie van valse lucht of iets zijn.12 mei 2011 om 06:38 #17776089mijne ging volgas in met gesloten gaskleppen. Ale TB’s staan stationair altijd een beetje open
6 juni 2011 om 18:31 #17776096@CORSA2L16VALVE wrote:
mijne ging volgas in met gesloten gaskleppen. Ale TB’s staan stationair altijd een beetje open
het kwam toch op de temperatuer zender uit er zit dus wel degelijk verschil tussen blauw en zwart heb nu de zwarte er in en hij loopt weer goed iedereen bedankt voor de info
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.