Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Verschil vering city en coupe ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 september 2010 om 15:42 #17226152
Ik ben dus op zoek naar een setje nieuwe shokdempers voor mijn city, nu kan ik deze bijna nergens vinden, en k vroeg me dus af wat het verschil is van een city en een coupe, want bent ook niet te beroerd om er bijvoorbeeld een busje op te maken, kan iemand mij hier meer over uitleggen?
20 september 2010 om 15:52 #17731226daar weet pipo hier op het forum alles over te vertellenking:
20 september 2010 om 18:32 #17731227het verschil zit hem in de aansluiting van het onderste punt van de schobreker. bij een coupe/sedan staan de schokbrekers rechtop de auto in. hierbij zit de schokbreker met twee lipjes vast aan de as. de bout loopt in dwarsrichting van de auto.
bij een city en station staan de schokbrekers onder een hoek de auto in. hierbij zitten ze aan de onderkant op een asje die in lengterichting van de auto staat.over het verschil in schokbrekers durf ik niks te zeggen, maar dat weet pipo inderdaad
20 september 2010 om 19:55 #17731228origineel gepost door schuitje
het verschil zit hem in de aansluiting van het onderste punt van de schobreker. bij een coupe/sedan staan de schokbrekers rechtop de auto in. hierbij zit de schokbreker met twee lipjes vast aan de as. de bout loopt in dwarsrichting van de auto.
bij een city en station staan de schokbrekers onder een hoek de auto in. hierbij zitten ze aan de onderkant op een asje die in lengterichting van de auto staat.over het verschil in schokbrekers durf ik niks te zeggen, maar dat weet pipo inderdaad
Dus als ik het goed begrijp zit in de onderste bevesteging een verschil van 90 graden ?
20 september 2010 om 20:19 #17731229ja. de coupe as heeft twee lipjes waar je een bout doorheen steekt als scharnier punt. en de city as heeft een busje waar je de schokbreker overheen schuift. maar dat maakt qua vorm van de schobreker niets uit.
is nog steeds gewoon een O rubber beneden en schroefdraad boven. maar of de lengte gelijk is weet ik niet.groetjes
21 september 2010 om 07:26 #17731230lengte is niet gelijk, die van een coupe is langer voor zover ik weet
21 september 2010 om 15:49 #17731231Dus met een slijptol en lasaperaat past het ook, weet iemand het lengteverschil ?
21 september 2010 om 16:12 #17731232Ik heb er op aanraden van pipo een tijd geleden de voorschokbrekers van een coupe bij mij achterop mijn city gemonteerd, zit nu al een jaar goed zo :thumbup Lijkt mij een makkelijkere manier dan lassen en slijpen ;) Maar wacht maar even tot hij zelf reageert, dan weet je het zeker.
21 september 2010 om 19:22 #17731233origineel gepost door *Jurgen*
Ik heb er op aanraden van pipo een tijd geleden de voorschokbrekers van een coupe bij mij achterop mijn city gemonteerd, zit nu al een jaar goed zo :thumbup Lijkt mij een makkelijkere manier dan lassen en slijpen ;) Maar wacht maar even tot hij zelf reageert, dan weet je het zeker.Ik wacht geduldig af :angel, lassen en slijpen is ook zo gepiept
21 september 2010 om 19:37 #17731234je hoeft niks te lassen lijkt mij. je draait gewoon je schokbreker 90 graden onderaan
21 september 2010 om 19:47 #17731235dus een city as past zo onder een coupe/sedan?
21 september 2010 om 21:30 #17731236normaal gezien zal dat niet passen, mij is altijd verteld dat een achteras van een city/caravan anders is dan die van een coupe/sedan ;)
Wat er juist verschillend is weet ik niet, heb ze nog nooit vergelijkt…21 september 2010 om 21:57 #17731237origineel gepost door Joepp
dus een city as past zo onder een coupe/sedan?Nee.
De schotels zitten anders, heb er wel eens 2 naast elkaar gezien. als je die verzet/vervangt dan kun je ze zo omwisselen22 september 2010 om 15:01 #17731238origineel gepost door 076 wokkel
origineel gepost door Joepp
dus een city as past zo onder een coupe/sedan?Nee.
De schotels zitten anders, heb er wel eens 2 naast elkaar gezien. als je die verzet/vervangt dan kun je ze zo omwisselenOnder mijn city heb ik een sedan/coupe achteras gebouwd.
De schotels van beide assen zijn precies hetzelfde, alleen de bevestiging van schokbrekers aan de schotels is anders.
Ik heb de mutsen van een sedan in de city gebouwd en dan krijg je zoiets:
Normaal staan de schokbrekers onder 45 graden, en zitten er 2 bouten/pennen in je veerschotels waar je de schokbrekers over heen schuift.
Bij een sedan coupe heb je een beugel waar je de schokbreker in zet en dan een bout er door heen.
Maar de schokbrekers van een city zijn achter veel korter dan van een sedan dus het idee om schokbrekers van voor achter te gebruiken zal wel moeten lukken, zeker als ie verlaagt is. :thumbup
22 september 2010 om 17:40 #17731239Zoals al gezegd de voorste schokdempers nemen van een c kadett, korte voor de achterzijde van een city zijn lastig te vinden.
Ik had de hoop bijna opgegeven met mijn zoektocht, tot iemand mij dit vertelde.
Hoef je niets te verbouwen!!23 september 2010 om 09:32 #17731240Hoe zit ‘t met de veren? Zijn deze ‘t zelfde dan tussen de coupé/sedan en city?
23 september 2010 om 12:05 #17731241De veren zijn wel het zelfde
23 september 2010 om 12:36 #17731242origineel gepost door 076 wokkel
De veren zijn wel het zelfdeDe veren zijn het zelfde sterker nog de bodemplaat is bijna het zelfde. In een bodem plaat van een city/station zitten “dekseltjes” in gelast waar normaal de mutsen voor de staande schokbrekers in zitten. Daarom is het zo makkelijk om dit te veranderen.
23 september 2010 om 14:09 #17731243Nuttige informatie dit :) Voorkant heeft geen verschillen verder toch?
23 september 2010 om 14:38 #17731244exact hetzelfde, onder mijn station zou volgens 2 eigenaren terug (welke er de cih heeft ingebouwd) een 1900 coupe rally vooras zitten.
23 september 2010 om 15:44 #17731245Dus t handigst is gewoon 2 setjes voorschokdempers van een coupe/sedan aanschaffen ?
23 september 2010 om 19:07 #17731246Die conclusie is correct :)
23 september 2010 om 19:19 #17731247Iemand nog tips waar je deze het beste nieuw kunt kopen, ben dus op zoek naar een setje stugge veren, met een verlaging van rond de 40-60 mm
23 september 2010 om 19:59 #17731248ik schakel misschieneen beetje laat in:P
achteras van een city past wel onder en sedan coupe maar de as van een sedan past niet zonder aanpassing onder een city dan moet je de aanpassing maken als op de voorgaande foto s.is ipc ook niet al te veel werk omdat de bodemplaat gelijk is en de schokbreker uitsparingen er zitten.je dient alleen een paar schokbreker houders van een sedan coupe er in te lassen.
verder kun je aan de achterzijde dempers gebruiken van een c kadett voorkant of manta b ascona b voorkant.
en ook kun je ze van een corsa a+b achterzijde gebruiken.die gaan meestal wel in combinatie met verlagingsveren.veren lever ik ook nieuwe van -40 tot -85:angel
je moet dan wel even de rubbers er aan de onderzijde uitdrukken en die van de standaart city dempers er in drukken.
je kunt dus ook gele koni s van een kadett of manta b voorzijde achter onder een city gebruiken23 september 2010 om 20:11 #17731249kheb vandaag alvast voor de toekomst plannen met de station 2 mutsen uit een donor sedan geslepen :cool:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.