Had hiervoor een Astra H Z17DTH van 2005.
Deze heb ik 1 jaar gereden (25000km) en weer verkocht omdat ik ineens weer dichtbij werk. (km stand 165.000).
Deze verkocht op mijn werk aan een kennis van een collega.
Deze rijdt er 3000km mee en komt dan terug met de klacht loopt op 3 cilinders.
Na een aantal controles toch maar ff compressie gemeten.
Cilinder 1 helemaal niks :(
Kop eraf probleem duidelijk zichtbaar.
Hoe is het mogelijk ?
(plaatjes zijn klikbaar voor een grotere weergave !!)
Die krasjes / groeven had een collega gedaan met z´n schroevendraaien waarom weet ik ook niet.
@willem
Ik zat ook gelijk aan een slechte verstuiver te denken dacht alleen eerder dat er dan een gat in de zuiger komt (brand).
Had al een ruilmotor ingebouwd en vanmiddag ff de kop van de oude afgehaald was toch nieuwsgierig.
De verstuivers van de oude motor opgestuurd en laten testen waren niet heel slecht ofzo (alleen buiten hun waarden maar dat hoor ik altijd van dit niet nader te noemen bedrijf :P).