Astra H 1.7 CDTI kapotte zuiger

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H 1.7 CDTI kapotte zuiger

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225949
    jsgsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Had hiervoor een Astra H Z17DTH van 2005.
      Deze heb ik 1 jaar gereden (25000km) en weer verkocht omdat ik ineens weer dichtbij werk. (km stand 165.000).
      Deze verkocht op mijn werk aan een kennis van een collega.
      Deze rijdt er 3000km mee en komt dan terug met de klacht loopt op 3 cilinders.
      Na een aantal controles toch maar ff compressie gemeten.
      Cilinder 1 helemaal niks :(

      Kop eraf probleem duidelijk zichtbaar.

      Hoe is het mogelijk ?

      (plaatjes zijn klikbaar voor een grotere weergave !!)

      #17728835
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Buiten dat de zuiger gebroken is, vind ik m er nog redelijk netjes uitzien.

        Vaak is dit te wijten aan een niet goed inspuitende injector, waardoor de temepratuur in de verbrandings ruimte niet goed en niet goed verdeeld is.

        Willem

        #17728836
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          En ja hoor, hij zal het niet weten :thumbup:wors

          #17728837
          Basgsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            zitten paar rare groeven in het midden gezigzagt geen stukje metaal in inlaat spruitstuk gevonden?

            #17728838
            jsgsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              Die krasjes / groeven had een collega gedaan met z´n schroevendraaien waarom weet ik ook niet.


              @willem

              Ik zat ook gelijk aan een slechte verstuiver te denken dacht alleen eerder dat er dan een gat in de zuiger komt (brand).

              Had al een ruilmotor ingebouwd en vanmiddag ff de kop van de oude afgehaald was toch nieuwsgierig.
              De verstuivers van de oude motor opgestuurd en laten testen waren niet heel slecht ofzo (alleen buiten hun waarden maar dat hoor ik altijd van dit niet nader te noemen bedrijf :P).

              #17728839
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Daarom zie ik al, de Zuigerkop ziet er qua kleur enzo niet slecht uit.

                er lijkt rechts wel een kuiltje in de zuiger te zitten, dat kan wel door een druppelende verstuiver komen.

                het wil wel voorkomen dat een in de dieselpomp ingebouwde temp sensor kapot scijnt te gaan, daardoor de pomp teveel in gaat spuiten.

                tenminste heb ik een aantal keer gelezen op Problemcar, maar dat schijnt een ratelend geluid mee te geven bij weg rijden.

                #17728840
                stefanDTI
                  Lid sinds:
                  10 May 2007

                  Hallo zeg ik hoop dat ik dit niet mee maak met mijn Isuzu.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.