Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Verschil verdeler 2.0E / i200
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2010 om 12:19 #17225647
Hier heb ik iets waar ik even aan vastloop, ik heb nu in m’n Manta een “normale” elektronische verdeler zitten, dus met centrifugaal en vacuum-vervroeging.
Werkt prima, geen klachten.
Heb er een ontsteking van een i200 bijgekocht (speciale Irmscher verdeler dus) en die heeft de vacuumpot de andere kant op zitten, dus………. die heeft geen vacuum-vervroeging maar precies andersom
>>>>> vacuum-verlating.
Wat is het idee hier achter, en welke basisafstelling van de verdeler moet ik pakken?
De i200 motoren hadden meer compressie en een snellere nokkenas als die GT/E & GSI modellen dat weet ik wel, maar het idee achter de verdeler mis ik nog even………..:hmmz7 september 2010 om 20:59 #17725780denk doordat de nokkenas een ander timing heeft dat ze de ontsteking daarop aangepast hebben.
dus een ander tijdstip de vonk7 september 2010 om 21:05 #17725781Okee, zo ver was ik ook al, maar waarom de vacuumpot dan verlaat in plaats van vervroegt heb ik nog wat vraagtekens bij.
9 september 2010 om 17:33 #17725782misschien een domme reactie, ik weet het verder ook niet ofzo, maar misschien dat deze vacuum net andersom werkt?
zeg maar dat hij bij laag (stationair) toerental eigenlijk ”verlaat” dan, en hoe hoger de toeren, hoe minder hij ”verlaat”, dus in feite eigenlijk vervroegt?11 september 2010 om 18:31 #17725783Heb ‘m geprobeerd, maar dat werkt dus niet met dubbele webers :swear
Straks de gewone ontsteking er weer terug in en dan is tie weer zoals die wezen moet :D14 september 2010 om 19:52 #17725784ik zou de vacuum niet aansluiten
14 september 2010 om 19:58 #17725785Normaal gezien heb ik ook een 200i motor in mijn c-tje en daar heb ik toch flink een jaar met carbu’s op gereden, inderdaad gewoon vacuum aansluiting los laten.
Heb je wel gecontrolleerd of hij verlaat of vervroegd?
Als je met een vacuumhandpompje werkt en de kap eraf hebd kan je misschie zien wat hij precies doet.Ivan
15 september 2010 om 17:44 #17725786Hij verlaat onder vacuum, maar m’n normale verdeler zit er weer in, en alles is weer als vanouds :wub
8 oktober 2010 om 17:57 #17725787waar moet dat slangentje dan als je op webers rij met 2.0e ontsteking in het spruitstuk?
16 oktober 2010 om 18:20 #17725788Ontsteking is in goede handen:wors
17 oktober 2010 om 10:36 #17725789Mooi zo Hendri, jij blij en ik blij :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.