Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Getrag 265 icm C20LET vraagjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2010 om 17:42 #17224268AnoniemLid sinds:
1 January 1970Welke cardanas moet ik hebben ? Welke is het sterkst ? en hoelang is de cardanas dan (cm).
Het gaat om een cardanas voor een kadett c coupe met getrag 265 naar een kadett c as (evt met stalen staartstuk).
– Dan heb ik voor de bak het vliegwiel van de C20LET nodig ?
– Koppelingsplaat van OF een Monza A OF een Senator A?
– En dan gewoon de sportdrukgroep van een C20LET ?De koppeling moet geschikt zijn voor 320pk maximaal.
(meer kan de standaard dikke kadettc achteras toch niet aan)Wie heeft er meer informatie voor me.
3 augustus 2010 om 18:38 #17707272Exact wat jij opnoemt hadden wij er ook onder zitten. alleen de koppelingsplaat weet ik maar voor 95% zeker..
Cardanas hebben we onder de auto opgemeten en toen op lengte laten maken bij een specialist. Daar is toen dikkere pijp voor gebruikt om hem sterker te maken.
De standaard achteras kan die 320 pk wel overleven, hangt er allemaal maar net vanaf hoe je er mee omgaat. Bij mijn maat ging hij toch wel kapot… 100% sper en dan rijden alsof je het ding gestolen hebt gaat niet eeuwig goed zeg maar.;) Alu staartstuk afgebroken, vertandingen van aandrijfassen compleet afgescheurd en een flink gierende as zijn wat dingen die hem overkwamen.:(
3 augustus 2010 om 19:35 #17707273AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik hou wel van sportief rijden maar niet zoals strepentrekker ;) (Niet voor extreem driften en sprinten).
Kun je mischien de naam/adres van die specialist geven ? En dikkere pijp bedoel je een stalen staarstuk mee ? zit dat stalen staatstuk ipv het alu staartstuk of er aanvast (op het alu staartstuk) ?
3 augustus 2010 om 21:00 #17707274AnoniemLid sinds:
1 January 1970Van een ander forum overgenomen van je:
jep…
manta 18s 4-bak koppelingshuis, adapterplaat, Getrag 265 van bv een Monza, drukgroep van een LET met de plaat van een Monza.
3 augustus 2010 om 23:53 #17707275volgens mij is de monza koppelingsplaat te groot en moet je 230mm hebben
4 augustus 2010 om 07:03 #17707276AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door JvV
Ik hou wel van sportief rijden maar niet zoals strepentrekker ;) (Niet voor extreem driften en sprinten).Kun je mischien de naam/adres van die specialist geven ? En dikkere pijp bedoel je een stalen staarstuk mee ? zit dat stalen staatstuk ipv het alu staartstuk of er aanvast (op het alu staartstuk) ?
technotrans in veendam
doet tussenassen balanceren / inkorten / aanpassen;)
4 augustus 2010 om 07:19 #17707277AnoniemLid sinds:
1 January 1970Thanks voor de Tip Louwe, helaas woon ik in ZH (Rotterdam) dus is het een beetje te ver uit de buurt. Weet jij meer over de koppelingsplaat ? jij hebt toch ook een Getrag 265 achter je C20LET ?
4 augustus 2010 om 14:45 #17707278Ze plaat moet gewoon van een 265 zijn. Dus voor een Monza waar hij in geleverd is. Sachs heeft ze als het goed is ook in het programma ( ben Sachs dealer ) Verder gebruik je gewoon een versterkte Sachs drukgroep voor de C20LET en dan gelijk ff een stalen vliegwiel er bij. Bellhousing van een 1.8s 4 bak zoals al gezegd en een adapterplaat.
4 augustus 2010 om 20:27 #17707279je kan toch ook de plaat gebruiken van een rekord 2.3 diesel???
4 augustus 2010 om 20:49 #17707280origineel gepost door JvV
Ik hou wel van sportief rijden maar niet zoals strepentrekker ;) (Niet voor extreem driften en sprinten).Kun je mischien de naam/adres van die specialist geven ? En dikkere pijp bedoel je een stalen staarstuk mee ? zit dat stalen staatstuk ipv het alu staartstuk of er aanvast (op het alu staartstuk) ?
Nick zijn as kwam ook ver weg, ergens bij Tilburg uit de buurt. Op Marktplaats staat ook iemand uit Baarlo, daar hebben we ook goede ervaringen mee.
Met de dikkere pijp bedoelde ik de buis van de cardanas(het gedeelte tussen de kruiskoppelingen) deze was van dikkere buis gemaakt als origineel is.;)
Op de A Manta is geloof ik een stalen staartstuk geleverd geweest dat in de plaats van het alu staartstuk komt en beduidend sterker is.:thumbup
Koppelingsplaat was idd van een Monza, LET plaat heb ik zelf meegenomen want die paste op mijn ZF sportbak.:agent
8 augustus 2010 om 07:34 #17707281AnoniemLid sinds:
1 January 1970iemand een tekening of foto van een pasplaat?
van 265 naar 18s koppelingshuis.8 augustus 2010 om 11:52 #17707282op sluisjesdijk zit een bedrijf wat tussenassen op maak maakt.
hebben wij al meerdere assen laten maken.
8 augustus 2010 om 21:48 #17707283origineel gepost door mauscona
iemand een tekening of foto van een pasplaat?
van 265 naar 18s koppelingshuis.king: ja die heb ik…….. een foto dan.
mooi is ie he….
je moet tevens ook een ring hebben die het koppelingshuis centreerd op de as van de 265bak.
9 augustus 2010 om 05:09 #17707284AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik heb een automaat koppelingshuis, zit al een ring in.
dit koppelings huis is ook korter als een schakelbakhuis dus moet ik die plaat iets dikker maken.9 augustus 2010 om 07:31 #17707285Bij een automatenhuis past deze plaat niet, het huis van de automatenbak heeft een 6 gaatsaansluiting in de rondte ipv 4 bij de handgeschakelde bak, je zult tevens een een aansluiting moete maken voor de koppelingsarm of een hydrolische moeten gebruiken van bijv een omega B
9 augustus 2010 om 07:40 #17707286AnoniemLid sinds:
1 January 1970-offtopic Back on topic (zie beginpost)
10 augustus 2010 om 07:33 #17707287Dan heb ik voor de bak het vliegwiel van de C20LET nodig ?
– Koppelingsplaat van OF een Monza A OF een Senator A?
– En dan gewoon de sportdrukgroep van een C20LET ?
ugg boots mini
ugg boots tall chocolate
ugg australia boots online store10 augustus 2010 om 15:07 #17707288origineel gepost door rallyastra
Ze plaat moet gewoon van een 265 zijn. Dus voor een Monza waar hij in geleverd is. Sachs heeft ze als het goed is ook in het programma ( ben Sachs dealer ) Verder gebruik je gewoon een versterkte Sachs drukgroep voor de C20LET en dan gelijk ff een stalen vliegwiel er bij. Bellhousing van een 1.8s 4 bak zoals al gezegd en een adapterplaat.Heb zelf een vliegwiel van een XE erop zitten icm versterkte drukgroep van Sachs ervan. Heb zelf een 265-bak van een E30 M3 met ook die koppelingsplaat.
10 augustus 2010 om 16:49 #17707289origineel gepost door jermir
origineel gepost door mauscona
iemand een tekening of foto van een pasplaat?
van 265 naar 18s koppelingshuis.king: ja die heb ik…….. een foto dan.
mooi is ie he….
je moet tevens ook een ring hebben die het koppelingshuis centreerd op de as van de 265bak.
Volgens mij missen er 4 gaten in de pasplaat. De gaten van het 1.8s koppelingshuis komen niet overeen met die van de 265 bak.
11 augustus 2010 om 20:29 #17707290klopt missen er ook 4 , zo kan je zelf bepalen hoe schuin je eventueel je motor erin wil hebben. waarom iemand dat zou willen zou me een raadsel wezen…..
12 augustus 2010 om 14:19 #17707291origineel gepost door jermir
klopt missen er ook 4 , zo kan je zelf bepalen hoe schuin je eventueel je motor erin wil hebben. waarom iemand dat zou willen zou me een raadsel wezen…..Je kan de motor met de Manta 1.8s steunen plaatsen (alleen de linker past bij een let met originele turbo niet), dan ligt hij 7 graden naar links gekanteld en het carter ligt dan wel mooi recht t.o.v. de vooras of je maakt zelf steunen en legt de motor recht.
12 augustus 2010 om 17:18 #17707292Die motor hoort gewoon schuin te liggen… als die rechtop staat zit de carterpan er echt achterlijk onder en als je een 18S bak gebruikt zit ook de bak en dus het schakelmechaniek schuin, dit zul je dan zelf moeten aanpassen. Ik vind het er echt niet uitzien…-offtopic
12 augustus 2010 om 19:40 #17707293Nog ff -offtopic
origineel gepost door giuliettaevo
Die motor hoort gewoon schuin te liggen… als die rechtop staat zit de carterpan er echt achterlijk onder en als je een 18S bak gebruikt zit ook de bak en dus het schakelmechaniek schuin, dit zul je dan zelf moeten aanpassen. Ik vind het er echt niet uitzien…-offtopicDat is een kwestie van smaak. Persoonlijk zie ik de kop liever recht liggen, zo heel vaak kijk ik ook weer niet onder de auto en kan me ook niet eraan storen dat het carter iets scheef zit wat bijna niet opvalt.
Maar waarom zou je een 1.8s bak gebruiken als je de sterkere 265 bak hebt liggen?
12 augustus 2010 om 21:10 #17707294Er zijn meer mensen die een 18S gebruiken als een 265.
Van boven ziet rechtop er idd beter uit… Maar als het mijn auto zou zijn zou ik me kapot ergeren aan het feit dat het er van onderen zo beroerd uitziet.:( En je ziet het meteen… de carterpan loopt normaal(schuin dus) precies parallel met de vooras.
maar ieder zijn keuzes…
31 januari 2016 om 15:44 #17707295AnoniemLid sinds:
1 January 1970@jermir wrote:
je kan toch ook de plaat gebruiken van een rekord 2.3 diesel???
Dat gaat dus niet voor de gene die het nog willen weten
Is wel 10 tand maar kleiner -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.