Getrag 265 icm C20LET vraagjes

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Getrag 265 icm C20LET vraagjes

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224268
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Welke cardanas moet ik hebben ? Welke is het sterkst ? en hoelang is de cardanas dan (cm).

      Het gaat om een cardanas voor een kadett c coupe met getrag 265 naar een kadett c as (evt met stalen staartstuk).

      – Dan heb ik voor de bak het vliegwiel van de C20LET nodig ?
      – Koppelingsplaat van OF een Monza A OF een Senator A?
      – En dan gewoon de sportdrukgroep van een C20LET ?

      De koppeling moet geschikt zijn voor 320pk maximaal.
      (meer kan de standaard dikke kadettc achteras toch niet aan)

      Wie heeft er meer informatie voor me.

      #17707272
      giuliettaevo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 November 2006

        Exact wat jij opnoemt hadden wij er ook onder zitten. alleen de koppelingsplaat weet ik maar voor 95% zeker..

        Cardanas hebben we onder de auto opgemeten en toen op lengte laten maken bij een specialist. Daar is toen dikkere pijp voor gebruikt om hem sterker te maken.

        De standaard achteras kan die 320 pk wel overleven, hangt er allemaal maar net vanaf hoe je er mee omgaat. Bij mijn maat ging hij toch wel kapot… 100% sper en dan rijden alsof je het ding gestolen hebt gaat niet eeuwig goed zeg maar.;) Alu staartstuk afgebroken, vertandingen van aandrijfassen compleet afgescheurd en een flink gierende as zijn wat dingen die hem overkwamen.:(

        #17707273
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Ik hou wel van sportief rijden maar niet zoals strepentrekker ;) (Niet voor extreem driften en sprinten).

          Kun je mischien de naam/adres van die specialist geven ? En dikkere pijp bedoel je een stalen staarstuk mee ? zit dat stalen staatstuk ipv het alu staartstuk of er aanvast (op het alu staartstuk) ?

          #17707274
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Van een ander forum overgenomen van je:

            jep…

            manta 18s 4-bak koppelingshuis, adapterplaat, Getrag 265 van bv een Monza, drukgroep van een LET met de plaat van een Monza.

            #17707275
            GTvirus
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 May 2008

              volgens mij is de monza koppelingsplaat te groot en moet je 230mm hebben

              #17707276
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                origineel gepost door JvV
                Ik hou wel van sportief rijden maar niet zoals strepentrekker ;) (Niet voor extreem driften en sprinten).

                Kun je mischien de naam/adres van die specialist geven ? En dikkere pijp bedoel je een stalen staarstuk mee ? zit dat stalen staatstuk ipv het alu staartstuk of er aanvast (op het alu staartstuk) ?

                technotrans in veendam

                doet tussenassen balanceren / inkorten / aanpassen;)

                #17707277
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Thanks voor de Tip Louwe, helaas woon ik in ZH (Rotterdam) dus is het een beetje te ver uit de buurt. Weet jij meer over de koppelingsplaat ? jij hebt toch ook een Getrag 265 achter je C20LET ?

                  #17707278
                  rallyastra
                    Lid sinds:
                    12 July 2004

                    Ze plaat moet gewoon van een 265 zijn. Dus voor een Monza waar hij in geleverd is. Sachs heeft ze als het goed is ook in het programma ( ben Sachs dealer ) Verder gebruik je gewoon een versterkte Sachs drukgroep voor de C20LET en dan gelijk ff een stalen vliegwiel er bij. Bellhousing van een 1.8s 4 bak zoals al gezegd en een adapterplaat.

                    #17707279
                    jermir
                      Lid sinds:
                      20 January 2010

                      je kan toch ook de plaat gebruiken van een rekord 2.3 diesel???

                      #17707280
                      giuliettaevo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 November 2006

                        origineel gepost door JvV
                        Ik hou wel van sportief rijden maar niet zoals strepentrekker ;) (Niet voor extreem driften en sprinten).

                        Kun je mischien de naam/adres van die specialist geven ? En dikkere pijp bedoel je een stalen staarstuk mee ? zit dat stalen staatstuk ipv het alu staartstuk of er aanvast (op het alu staartstuk) ?

                        Nick zijn as kwam ook ver weg, ergens bij Tilburg uit de buurt. Op Marktplaats staat ook iemand uit Baarlo, daar hebben we ook goede ervaringen mee.

                        Met de dikkere pijp bedoelde ik de buis van de cardanas(het gedeelte tussen de kruiskoppelingen) deze was van dikkere buis gemaakt als origineel is.;)

                        Op de A Manta is geloof ik een stalen staartstuk geleverd geweest dat in de plaats van het alu staartstuk komt en beduidend sterker is.:thumbup

                        Koppelingsplaat was idd van een Monza, LET plaat heb ik zelf meegenomen want die paste op mijn ZF sportbak.:agent

                        #17707281
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          iemand een tekening of foto van een pasplaat?
                          van 265 naar 18s koppelingshuis.

                          #17707282
                          mayhem
                            Lid sinds:
                            13 June 2006

                            op sluisjesdijk zit een bedrijf wat tussenassen op maak maakt.

                            hebben wij al meerdere assen laten maken.

                            #17707283
                            jermir
                              Lid sinds:
                              20 January 2010

                              origineel gepost door mauscona
                              iemand een tekening of foto van een pasplaat?
                              van 265 naar 18s koppelingshuis.

                              king: ja die heb ik…….. een foto dan.

                              mooi is ie he….

                              je moet tevens ook een ring hebben die het koppelingshuis centreerd op de as van de 265bak.

                              #17707284
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                ik heb een automaat koppelingshuis, zit al een ring in.
                                dit koppelings huis is ook korter als een schakelbakhuis dus moet ik die plaat iets dikker maken.

                                #17707285
                                GTvirus
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 May 2008

                                  Bij een automatenhuis past deze plaat niet, het huis van de automatenbak heeft een 6 gaatsaansluiting in de rondte ipv 4 bij de handgeschakelde bak, je zult tevens een een aansluiting moete maken voor de koppelingsarm of een hydrolische moeten gebruiken van bijv een omega B

                                  #17707286
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    -offtopic Back on topic (zie beginpost)

                                    #17707287
                                    zhxia
                                      Lid sinds:
                                      10 August 2010

                                      Dan heb ik voor de bak het vliegwiel van de C20LET nodig ?
                                      – Koppelingsplaat van OF een Monza A OF een Senator A?
                                      – En dan gewoon de sportdrukgroep van een C20LET ?
                                      ugg boots mini
                                      ugg boots tall chocolate
                                      ugg australia boots online store

                                      #17707288
                                      ben-limo-16v
                                        Lid sinds:
                                        6 May 2005

                                        origineel gepost door rallyastra
                                        Ze plaat moet gewoon van een 265 zijn. Dus voor een Monza waar hij in geleverd is. Sachs heeft ze als het goed is ook in het programma ( ben Sachs dealer ) Verder gebruik je gewoon een versterkte Sachs drukgroep voor de C20LET en dan gelijk ff een stalen vliegwiel er bij. Bellhousing van een 1.8s 4 bak zoals al gezegd en een adapterplaat.

                                        Heb zelf een vliegwiel van een XE erop zitten icm versterkte drukgroep van Sachs ervan. Heb zelf een 265-bak van een E30 M3 met ook die koppelingsplaat.

                                        #17707289
                                        ben-limo-16v
                                          Lid sinds:
                                          6 May 2005

                                          origineel gepost door jermir

                                          origineel gepost door mauscona
                                          iemand een tekening of foto van een pasplaat?
                                          van 265 naar 18s koppelingshuis.

                                          king: ja die heb ik…….. een foto dan.

                                          mooi is ie he….

                                          je moet tevens ook een ring hebben die het koppelingshuis centreerd op de as van de 265bak.

                                          Volgens mij missen er 4 gaten in de pasplaat. De gaten van het 1.8s koppelingshuis komen niet overeen met die van de 265 bak.

                                          #17707290
                                          jermir
                                            Lid sinds:
                                            20 January 2010

                                            klopt missen er ook 4 , zo kan je zelf bepalen hoe schuin je eventueel je motor erin wil hebben. waarom iemand dat zou willen zou me een raadsel wezen…..

                                            #17707291
                                            ben-limo-16v
                                              Lid sinds:
                                              6 May 2005

                                              origineel gepost door jermir
                                              klopt missen er ook 4 , zo kan je zelf bepalen hoe schuin je eventueel je motor erin wil hebben. waarom iemand dat zou willen zou me een raadsel wezen…..

                                              Je kan de motor met de Manta 1.8s steunen plaatsen (alleen de linker past bij een let met originele turbo niet), dan ligt hij 7 graden naar links gekanteld en het carter ligt dan wel mooi recht t.o.v. de vooras of je maakt zelf steunen en legt de motor recht.

                                              #17707292
                                              giuliettaevo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 November 2006

                                                Die motor hoort gewoon schuin te liggen… als die rechtop staat zit de carterpan er echt achterlijk onder en als je een 18S bak gebruikt zit ook de bak en dus het schakelmechaniek schuin, dit zul je dan zelf moeten aanpassen. Ik vind het er echt niet uitzien…-offtopic

                                                #17707293
                                                ben-limo-16v
                                                  Lid sinds:
                                                  6 May 2005

                                                  Nog ff -offtopic

                                                  origineel gepost door giuliettaevo
                                                  Die motor hoort gewoon schuin te liggen… als die rechtop staat zit de carterpan er echt achterlijk onder en als je een 18S bak gebruikt zit ook de bak en dus het schakelmechaniek schuin, dit zul je dan zelf moeten aanpassen. Ik vind het er echt niet uitzien…-offtopic

                                                  Dat is een kwestie van smaak. Persoonlijk zie ik de kop liever recht liggen, zo heel vaak kijk ik ook weer niet onder de auto en kan me ook niet eraan storen dat het carter iets scheef zit wat bijna niet opvalt.

                                                  Maar waarom zou je een 1.8s bak gebruiken als je de sterkere 265 bak hebt liggen?

                                                  #17707294
                                                  giuliettaevo
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 November 2006

                                                    Er zijn meer mensen die een 18S gebruiken als een 265.

                                                    Van boven ziet rechtop er idd beter uit… Maar als het mijn auto zou zijn zou ik me kapot ergeren aan het feit dat het er van onderen zo beroerd uitziet.:( En je ziet het meteen… de carterpan loopt normaal(schuin dus) precies parallel met de vooras.

                                                    maar ieder zijn keuzes…

                                                    #17707295
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      @jermir wrote:

                                                      je kan toch ook de plaat gebruiken van een rekord 2.3 diesel???

                                                      Dat gaat dus niet voor de gene die het nog willen weten
                                                      Is wel 10 tand maar kleiner

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.