Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › inlaatklep gesmolten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juni 2010 om 15:08 #17222805
Heb de laatste keer in Bitburg een knal in de motor gehad. lees topic compressie
nu heb ik gisteren mijn cilinderkop terug gehaald en nu bleek dat de klep van de eerste cilinder (1ne maar) gesmolten te zijn
wat zou het gevolg hier van zijn. De revisieman zei dat het kon zijn dat er een injector is blijven inspuiten
ik heb er geen flauw idee van hoe het kan. want heb er nog nooit van gehoord of dergelijk. klep verbrand al wel. maar gesmolten ????
23 juni 2010 om 16:27 #17691471Is hij niet verbrand i.p.v gesmolten?
Maak er eens een foto vanZowiezo raar dat dit bij een inlaatklep gebeurt:hmmz
Als de injector is blijven inspuiten, daar kan je klep toch niet door smelten lijkt me?? Benzine heeft een koelende werking zeggen ze.
Heb je toevallig mechanische stoters in de C20XE zitten???
Dan zou het kunnen zijn dat de klepspeling te klein is en hierdoor de klep een beetje open blijft staan.
Dan wil hij wel eens smelten ja…23 juni 2010 om 18:03 #17691472Klep heeft waarschijnlijk niet goed afgedicht, dat kan bv door kromme klep, te weinig klepspeling, of iets met de zitting, of geleider. (ook in die volgorde van meest waarschijnlijk)
23 juni 2010 om 18:53 #17691473origineel gepost door mr-turbo
Klep heeft waarschijnlijk niet goed afgedicht, dat kan bv door kromme klep, te weinig klepspeling, of iets met de zitting, of geleider. (ook in die volgorde van meest waarschijnlijk):thumbup:thumbup:wors:vertag
24 juni 2010 om 15:36 #17691474er is echt een stuk afgesmolten.
Ik rij ook met lachgas dus de verbranding ligt nog een stuk hoger. Maar daar ben ik zeker van dat deze goed werkt (is getest geweest)ze hebben ook de 2 de inlaatklep van dezelfde cilinder vervangen omdat deze ook een beetje krom was.
als het dit is ben ik al tevreden en moet ik verder niet teveel vrezen.
Ga voor de zekerheid de injectors toch ook nog eens testen.
greetz and thanks
24 juni 2010 om 18:27 #17691475Dat de verbrandingstemperatuur hoger zou liggen door nos, staat los van een gesmolten inlaatklep.
Een te hoge verbrandingstemperatuur zou je als eerste terugzien in de zuigers en bougies.
Dat de andere inlaatklep vervangen is omdat ie krom was, onderschrijft m’n vorige post.
Wel raar dat maar 1 inlaatklep vervangen is :hmmz , omdat als er iets mis is gegaan, normaal minimaal 2 kleppen hebben geraaktJe injectoren hoef je echt niet (nav de gesmolten klep) te controleren, dit heeft ABSOLUUT daar niets mee te maken, je heb toch ook geen bougies in het inlaatspruitstuk ?
De man die de motor na de schade heeft “gereviseerd” is degene die een fout heeft gemaakt..
24 juni 2010 om 20:06 #17691476origineel gepost door mr-turbo
Dat de verbrandingstemperatuur hoger zou liggen door nos, staat los van een gesmolten inlaatklep.
Een te hoge verbrandingstemperatuur zou je als eerste terugzien in de zuigers en bougies.
Dat de andere inlaatklep vervangen is omdat ie krom was, onderschrijft m’n vorige post.
Wel raar dat maar 1 inlaatklep vervangen is :hmmz , omdat als er iets mis is gegaan, normaal minimaal 2 kleppen hebben geraaktJe injectoren hoef je echt niet (nav de gesmolten klep) te controleren, dit heeft ABSOLUUT daar niets mee te maken, je heb toch ook geen bougies in het inlaatspruitstuk ?
De man die de motor na de schade heeft “gereviseerd” is degene die een fout heeft gemaakt..
alle 2 de inlaatkleppen zijn vervangen he.
de 1ne was gesmolten en de andere was een beetje kromDus het heeft het niks met de NOS te maken, en moet ik dus nimmer verder zoeken naar het probleem.:thumbup
thanks voor de info
dus een spijtig voorvalletje gehad dus
greetz
27 juni 2010 om 14:18 #17691477Als de andere ook al een beetje krom was. Lijkt me dat de gesmolten klep ook niet helemaal goed geweest is. Maar Mr turbo zei het ook al dus ik hoef het niet allemaal te herhalen :P. Ik zou ze allemaal ff laten controleren/slijpen, want dat hebben de 16v vaker hoor dat de kleppen niet goed afdichten.
Dat zie je pas echt goed als je ze in de slijpmachine zet en de klep niet rondom raakt28 juni 2010 om 11:20 #17691478Controleer met klei eens hoeveel ruimte je hebt tussen je kop en je zuigers.
Motor een keer als test helemaal in elkaar zetten (met oude pakking en bouten) met wat klei op je zuigers en dan rond draaien, links om en rechts om langzaam!!! Hierdoor kun je zien hoeveel ruimter er tussen je klep en de zuiger is als hij open en dicht gaat!Bij Hogere druk zuigers en andere nokkenassen kan dit erg kritisch worden! nokkenastiming is dan heel erg belangrijk.
Als een klep iets krom is dan kan er tijdens de normale verbranding een klep verder verbranden daar er een opening is langs je klep.
3 juli 2010 om 21:52 #17691479vandaag auto terug afgemonteerd en rijd terug.
Compressie gemeten… en vind het toch nog vrij hoog. Maar zal warschijnlijk altijd al zo gelopen hebben.
15,1 16 16.1 16dus eerste cilinder heeft toch een beetje te lijden gehad. Deze winter er een nieuwe zuiger in monteren met nieuwe zuigerveren
greetz
4 juli 2010 om 18:39 #17691480eerst maar even tijdje rijden en dan nog een keer compressietesten, als je geluk hebt dan zijn de zuigerveren zich weer gaan zetten en heb je op alle cilinders gelijke compressie. ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.