Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Statisch door claxon indrukken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 april 2010 om 13:12 #17220434
Hey,
Ik heb een probleempje.. Pas een sportstuurtje ge-installeerd met een ijzeren(aluminium denk ik) claxon knop.. en steeds nadat ik deze heb ingedrukt en ik raak mn deur aan (of iemand anders) is het “vonk” , en krijg ik een schok.
Dit komt volgens mij omdat de claxonknop niet geisoleerd is en dus gelijk staan aangesloten opde draadjes van de toeter, en waardoor die stroom zo ook voor een gedeelde door mij gaat lopen. Is dit correct of sla ik de plank volledig mis?
Enne.. is er wat aan te doen?
Gr Sander
25 april 2010 om 17:00 #17662487de claxon word aangesloten door 2 draadjes voeding(bruin geloof ik) en massa(zwart meende ik)
ben van huis uit elektromonteur installatie dus die kleur draden weet ik niet zeker
maar ik denk dat je de 2 draden moet om wisselen want ik denk dat je de voeding op het hele stuur hebt staan
25 april 2010 om 19:13 #17662488Dan trek je te veel stroom door die knop, het is maar een simpel veertje waar de stroom door gaat.
Ik had het ook met de corsa, heb er een relais voor de hoorn gemaakt en schakel massa met de knop25 april 2010 om 19:30 #17662489als ik me niet vergis is de claxon altijd relais geschakeld
25 april 2010 om 19:46 #17662490tis pas na het indrukken lees ik, wellicht een optie om een ‘plastic’ iets over je knop heen te doen zodat hij niet geleid richting jouzelf
25 april 2010 om 19:49 #17662491Kon het std relais bij mij niet vinden iig.
Wat toen het probleem was, ik monteerde een dubbele hoorn, op de std draden….
Claxonknop smelt dan :P25 april 2010 om 21:02 #17662492Kaneda zit goed, ik heb de plus en min draden om gewisseld. Heb nu dus een – geschakelde claxon. Dit heb ik bewust gedaan, omdat bij een + geschakelde versie het kreng de hele tijd maar bleef gaan.. vonden de buren niet zo tof. Wel heb ik er een relais tussen zitten..
Sander
3 mei 2010 om 15:39 #17662493als je statisch bent en je krijgt vaak schokken dan moet je als je uitstapt EERST de deurstijl vastpakken en dan pas je voet op de grond zetten,je zal zien dat je er dan geen last meer van hebt.
ik had het ook altijd,en sindsdien is het bij mij een automatisme geworden en heb ik nergens meer last van.3 mei 2010 om 16:42 #17662494origineel gepost door Kaneda
de claxon word aangesloten door 2 draadjes voeding(bruin geloof ik) en massa(zwart meende ik)ben van huis uit elektromonteur installatie dus die kleur draden weet ik niet zeker
maar ik denk dat je de 2 draden moet om wisselen want ik denk dat je de voeding op het hele stuur hebt staan
Andersom:
Opel (+ andere duitse merken) hebben altijd Bruin als MASSA.
Zwart is geschakelde +
Willem
5 mei 2010 om 14:42 #17662495origineel gepost door asconahobbyist
als je statisch bent en je krijgt vaak schokken dan moet je als je uitstapt EERST de deurstijl vastpakken en dan pas je voet op de grond zetten,je zal zien dat je er dan geen last meer van hebt.
ik had het ook altijd,en sindsdien is het bij mij een automatisme geworden en heb ik nergens meer last van.Ook heb ik welleens gehoord, Als men een rubber, ik noem het maar een antenne, (je ziet die dingen weleens onder een auto zitten) monteerd onder de auto en deze over de grond laat slepen, deze dus constant in verbinding is met de grond je ook geen last meer hebt van die statische schokken.
Ik weet niet of het werkt, maar het is een optie.
Wout
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.