Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Whuh?! Geen MMC/ECU unit?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 april 2010 om 18:01 #17220291
In verband met een babbeltje met iemand over een ECU ben ik eens op zoek gegaan naar de ECU/MotorManagementComputer in m’n Calibra.
Hij zou rechts voor moeten zitten, tussen het dashboardkastje en de buitenkant van de auto.Dus ik op m’n kop in de stoel hangen, paneel er af halen en……. Niks!? Alleen een grote, gele, afgedopte stekker?
De stekker ziet er wel uit als een ECU stekker, maar er hangt dus niks aan…
:wtfIs zo’n ding uberhaupt vereist? Lijkt me niet, gezien m’n Cali gewoon start, stopt, rijd, bochtjes neemt en teringherrie uit de speakers gooit.
Cali is trouwens een C20NE, 2.0i 8valve van 1994.
Zo, en nu even de tuinslang er over. Er hebben een paar vogels op m’n mooie wagentje gescheten… Zou die kutkrengen moeten afknallen ofzo :fy1
21 april 2010 om 19:28 #17660632hmm
er zou idd achter die plastice kap een ecu moeten zitten
kan zijn dat die ter hoogte van je dasgboard kastje zit…zonder een dergelijk iets loopt het niet
21 april 2010 om 19:36 #17660633Ik ben net nog eens in de auto gedoken, op de kop in de stoel gekropen en met een zaklamp zitten schijnen.
Toen zag ik eindelijk een grijs/zilver doosje met, vermoedelijk, “GM” er op achter een stuk in carrosseriekleur geverfd metaal zitten.Morgen of overmorgen maar eens alle plastic spullen aan die kant los draaien, had nu alleen het bodempaneel van onder het dashboardkastje er af.
22 april 2010 om 09:40 #17660634die gele stekker is van het fabrieksalarm,je zocht te hoog
recht onderin,beenruimte (achter de kap waar het onderhoudsboekje in zit (kan) daarachter zit die
22 april 2010 om 09:55 #17660635Ik zocht idd te hoog. Als het goed is kan ik hem er nu uit krijgen iig. Even wat dingen aan dat ding checken (nummers, stekkers).
Trouwens, als die gele plug van een alarm is, zit er dan al in de auto voorbereiding voor alarm? Sensoren enzo?
VOldoet het dan om daar een passend kastje aan te hangen? Of is er meer nodig?22 april 2010 om 14:34 #17660636als je auto van 1994 is en je motor een c20ne heb je een GN code op je motronic staan
bedrading van alarm is voorbereid,op de dak sensoren na
en je hebt dan nog een paar kleine dingetjes nodig22 april 2010 om 17:13 #17660637Ik begin me steeds meer af te vragen of zo’n fabrieksalarm een beetje stevig is of dat aftermarket beter beveiligt.
24 april 2010 om 00:49 #17660638fabrieksalarm stelt niks voor.
Dinsdag nacht is mijn calibra turbo voor de deur gestolen met het fabrrieksalarm erop en dus geforceerd zodat dat ook uit was.24 april 2010 om 11:04 #17660639origineel gepost door angel-2000
fabrieksalarm stelt niks voor.
Dinsdag nacht is mijn calibra turbo voor de deur gestolen met het fabrrieksalarm erop en dus geforceerd zodat dat ook uit was.Balen! :o
De auto wel in één geheel teruggevonden?Volgens mij heeft een fabrieksalarm geen eigen accu, waardoor het loskoppelen van de accu voldoende is. Het voordeel van een fabrieksalarm zijn de vier ultrasone sensoren die mooi weggewerkt zitten boven de b-stijlen, aftermarket zijn het er vaak maar twee.
24 april 2010 om 18:23 #17660640Een calibra hoort niet ook voor de deur maar achter een (garage)deur ;)
24 april 2010 om 18:32 #17660641alleen niet iedereen heeft dat helaas….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.