Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › LPG voor 1.6 turbo?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2010 om 14:02 #17219712
Weet iemand of er een LPG installatie ingebouwd kan worden bij een 1.6 turbo?
Het benzine verbruik is toch fors te noemen en ik maak redelijk wat km’s… met de huidige brandstofprijzen is dat niet zo prettig. Afgelopen week 2x vol kunnen gooien @ 100 euro :thumbdown20 april 2010 om 21:28 #17653281hI JeroenZ
De 16 turbo geeft een zeer gunstig benzine verbruik tegenover het vermogen, het verbruik per gebruiker legt aan de rechter voet.
Als GM geen LPG optie geeft op een motor is het ten zeerste af te raden om LPG te instaleren.
De garantie komt te vervallen in geval van schade en een LPG kit kost al gauw 2500 euro, dat zijn heen wat lieters benzine.CS
21 april 2010 om 20:44 #17653282gewoon even bij een fatsoenlijk bedrijf vragen hoe het zit. Dat GM geen lpg optie heeft zegt niet veel, dit is al vaker bewezen in het verleden, er zijn genoeg motoren waarop opel geen optie gaf maar waarop gas goed werkte.
22 april 2010 om 06:38 #17653283voor zover ik gehoord heb zouden turbo motoren niet op lpg kunnen? of is dat te kort door de bocht?
mss omdat lpg te schraal is voor de werking/smering van de turbo?22 april 2010 om 07:02 #17653284de smering van de turbo gaat gewoon via je olie in je carter dus dat zou het probleem niet hoeven te zijn.
22 april 2010 om 07:05 #17653285origineel gepost door Spacejam
de smering van de turbo gaat gewoon via je olie in je carter dus dat zou het probleem niet hoeven te zijn.keej :) ik vind het wel interessant om eens te weten hoe en wat;)
is het verhaal van “warming up” en “cool down” dan wel waar?
vanwege de smering:wtf of is dat bij de moderne turbo’s niet meer zo gevoelig als bij de oudere types?:wtf22 april 2010 om 07:57 #17653286hoe het zit met gas en een turbo motor weet ik overigens niet maar je turbo wordt wel gewoon gesmeerd met je olie uit je carter, maar als je de auto uitzet wordt de olie niet meer rondgepompt en komt niet meer bij je turbo waardoor het verstandig is om je auto nog een half minuutje na te laten lopen om de turbo te laten koelen maar dat staat los van het gas verhaal.
22 april 2010 om 08:18 #17653287Ik heb weleens gehoord van iemand die verstand heeft van gas dat je met gas beter prestaties met turbomotoren hebt
Het verbruik zal wel ietsje hoger liggen maar daarentegen betaal je minder bij de pomp
Een maat van me wil nu gas in zijn Volvo V70 leggen vanwege het hoge benzineverbruik
Dat word ingebouwd voor €1900 en hij heeft dat bedrag er binnen 1.5 jaar uit
Gastank word netjes in het reservewiel gebouwt dus hij behoudt zijn grote kofferbak22 april 2010 om 08:21 #17653288volgens mij zijn turbo motoren meer geschikt voor lpg.
De kleppen van een turbo motor zijn meestal al beter bestemd tegen hoge hittes.
29 april 2010 om 08:06 #17653289origineel gepost door cloguk
hI JeroenZDe 16 turbo geeft een zeer gunstig benzine verbruik tegenover het vermogen, het verbruik per gebruiker legt aan de rechter voet.
Als GM geen LPG optie geeft op een motor is het ten zeerste af te raden om LPG te instaleren.
De garantie komt te vervallen in geval van schade en een LPG kit kost al gauw 2500 euro, dat zijn heen wat lieters benzine.CS
de vectra b x25xe heeft ook geen LPG optie vanaf de dealer.
kocht je een omega met dezelfde motor –> wilt u er LPG in meneer . . . jahoor dat kan :vertag29 april 2010 om 11:22 #17653290Mijn Opel dealer zou erop terugkomen. We zijn intussen enkele weken verder en ik heb nog steeds niets gehoord, ik ga er dus maar vanuit dat ze dit niet kunnen doen.
Vaille heeft wel een LPDI installatie voor Volkswagen 1.4 TSI motoren. Deze hebben ook een turbo…dus technische kan het wel.
Het zal allemaal wel lastig zijn dus ik rij voorlopig wel door, ik wil ook geen problemen krijgen ermee. Mijn volgende auto zal wel weer een diesel worden.
21 augustus 2010 om 20:18 #17653291Ja, Fahrmitgas bouwt zowel zonder als met turbo motoren gas systemen in.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.