LPG voor 1.6 turbo?

Forumindex Forums Modellen Insignia LPG voor 1.6 turbo?

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219712
    JeroenZ
      Lid sinds:
      8 October 2009

      Weet iemand of er een LPG installatie ingebouwd kan worden bij een 1.6 turbo?
      Het benzine verbruik is toch fors te noemen en ik maak redelijk wat km’s… met de huidige brandstofprijzen is dat niet zo prettig. Afgelopen week 2x vol kunnen gooien @ 100 euro :thumbdown

      #17653281
      cloguk
        Lid sinds:
        26 February 2010

        hI JeroenZ

        De 16 turbo geeft een zeer gunstig benzine verbruik tegenover het vermogen, het verbruik per gebruiker legt aan de rechter voet.
        Als GM geen LPG optie geeft op een motor is het ten zeerste af te raden om LPG te instaleren.
        De garantie komt te vervallen in geval van schade en een LPG kit kost al gauw 2500 euro, dat zijn heen wat lieters benzine.

        CS

        #17653282
        Spacejam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2006

          gewoon even bij een fatsoenlijk bedrijf vragen hoe het zit. Dat GM geen lpg optie heeft zegt niet veel, dit is al vaker bewezen in het verleden, er zijn genoeg motoren waarop opel geen optie gaf maar waarop gas goed werkte.

          #17653283
          MantasticB1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 October 2006

            voor zover ik gehoord heb zouden turbo motoren niet op lpg kunnen? of is dat te kort door de bocht?
            mss omdat lpg te schraal is voor de werking/smering van de turbo?

            #17653284
            Spacejam
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2006

              de smering van de turbo gaat gewoon via je olie in je carter dus dat zou het probleem niet hoeven te zijn.

              #17653285
              MantasticB1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 October 2006

                origineel gepost door Spacejam
                de smering van de turbo gaat gewoon via je olie in je carter dus dat zou het probleem niet hoeven te zijn.

                keej :) ik vind het wel interessant om eens te weten hoe en wat;)
                is het verhaal van “warming up” en “cool down” dan wel waar?
                vanwege de smering:wtf of is dat bij de moderne turbo’s niet meer zo gevoelig als bij de oudere types?:wtf

                #17653286
                Spacejam
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 November 2006

                  hoe het zit met gas en een turbo motor weet ik overigens niet maar je turbo wordt wel gewoon gesmeerd met je olie uit je carter, maar als je de auto uitzet wordt de olie niet meer rondgepompt en komt niet meer bij je turbo waardoor het verstandig is om je auto nog een half minuutje na te laten lopen om de turbo te laten koelen maar dat staat los van het gas verhaal.

                  #17653287
                  Jerk
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 July 2004

                    Ik heb weleens gehoord van iemand die verstand heeft van gas dat je met gas beter prestaties met turbomotoren hebt

                    Het verbruik zal wel ietsje hoger liggen maar daarentegen betaal je minder bij de pomp

                    Een maat van me wil nu gas in zijn Volvo V70 leggen vanwege het hoge benzineverbruik
                    Dat word ingebouwd voor €1900 en hij heeft dat bedrag er binnen 1.5 jaar uit
                    Gastank word netjes in het reservewiel gebouwt dus hij behoudt zijn grote kofferbak

                    #17653288
                    parma-it
                      Lid sinds:
                      12 March 2010

                      volgens mij zijn turbo motoren meer geschikt voor lpg.

                      De kleppen van een turbo motor zijn meestal al beter bestemd tegen hoge hittes.

                      #17653289
                      sw_reijnders
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 October 2005

                        origineel gepost door cloguk
                        hI JeroenZ

                        De 16 turbo geeft een zeer gunstig benzine verbruik tegenover het vermogen, het verbruik per gebruiker legt aan de rechter voet.
                        Als GM geen LPG optie geeft op een motor is het ten zeerste af te raden om LPG te instaleren.
                        De garantie komt te vervallen in geval van schade en een LPG kit kost al gauw 2500 euro, dat zijn heen wat lieters benzine.

                        CS

                        de vectra b x25xe heeft ook geen LPG optie vanaf de dealer.
                        kocht je een omega met dezelfde motor –> wilt u er LPG in meneer . . . jahoor dat kan :vertag

                        #17653290
                        JeroenZ
                          Lid sinds:
                          8 October 2009

                          Mijn Opel dealer zou erop terugkomen. We zijn intussen enkele weken verder en ik heb nog steeds niets gehoord, ik ga er dus maar vanuit dat ze dit niet kunnen doen.

                          Vaille heeft wel een LPDI installatie voor Volkswagen 1.4 TSI motoren. Deze hebben ook een turbo…dus technische kan het wel.

                          Het zal allemaal wel lastig zijn dus ik rij voorlopig wel door, ik wil ook geen problemen krijgen ermee. Mijn volgende auto zal wel weer een diesel worden.

                          #17653291
                          tweeling
                            Lid sinds:
                            20 August 2010

                            Ja, Fahrmitgas bouwt zowel zonder als met turbo motoren gas systemen in.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.