Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa 1.4 zuipt veel en trekt niet hard
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2010 om 15:59 #17219408
hoi.
ik ben pas in het bezit van een corsa 1.4i uit 95.
ik heb eerst een ibiza gehad en dat was ook een 1.4 en die trok veel harder door en zuipte veel minder.
ik kan nu namelijk maar rond de 350/400 km rijden met een volle tank.
en hij trekt helemaal niet vlot door want me moeder met haar corsa 1.2 rijd mij er uit.hierom dus mijn vraag wat kan er mis zijn?
iemand dit al eerder mee gemaakt?groetjes yanick
31 maart 2010 om 16:48 #17649693Welkom op het forum. Heb je recentelijk iets aan je auto veranderd, denk aan openlucht filter ed. Hoe zit het met het olie en koelvloeistof verbruik?
31 maart 2010 om 16:51 #17649694ja ik heb wel gister een openluchtfilter eropgezet maar dat daardoor is het verbruik en de snelheid niet egt verranderd
want voor die openluchtfilter zuipte hij al flink en was hij sloom en dat is nu nog steeds.
koelvloeistof en olie is gewoon goed.31 maart 2010 om 16:57 #17649695De kans dat je op snelheid inleverd en op je verbruik is met zo’n filter altijd aanwezig, daarom kun je eigenlijk beter een inlegfilter nemen.
31 maart 2010 om 16:59 #17649696dat weet ik maar dit probleem was er al voor de openluchtfilter.
er is eigenlijk geen verschil door de openluchtfilter,, alleen wat meer geluid voor de rest trekt hij het zelfde en zuipt hij ongeveer even veel,, maar dat is tog niet normaal dat hij 1 op 7/8 rijd en dat hij zo sloom is?31 maart 2010 om 17:50 #17649697mja ik rij ook ong. 1op9 met me corsa b 1400 dus is misschien wel normaal. zware rechtervoet heet dat:) maar welk 1.4 blok heb jij? ik heb bijv. de C14SE 82pk dat vlieg wel voor een 1400.. als je de 60pk hsb snap ik dat tie sloom is.
corsageak
31 maart 2010 om 18:49 #17649698ja corsa gek ik heb dat blokje met die 60 pk,, maar ik weet wel t verschill tussen 60 pk en minder:P en dit zijn absoluut geen paarden maar pony’s…
en daarom hij rijd 1 op 7,7 en dat is niet normaal voor dat blokje wat ik heb…
maar ik heb van een vriend gehoord dat het waarschijnlijk mijn lambda sonde is.
dus morgen ff dat stekkertje van de lambda ff los halen en dan rijden,, als ik geen verschil merk is die dus kapot en dat verklaart ook meteen waarom die zoveel zuipt en zosloom is als de neete want als ik hem ineens volgas peer houd ie ook heel ff in en komt beetje zwarte rook uit exhaust..31 maart 2010 om 18:58 #17649699Compressie meten:thumbup
31 maart 2010 om 19:01 #17649700origineel gepost door hhnd-corsa
corsa 1.4 zuipt veel en trekt niet hardklopt
31 maart 2010 om 19:07 #17649701Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
origineel gepost door hhnd-corsa
corsa 1.4 zuipt veel en trekt niet hardklopt
ben ik het niet mee eens.
die 1.4 8v van ons liep destijds 1 op 15EN liep nog wel grappig voor een 1.4…
Goed onderhoud doet wonderen en rustig met de rechtervoet
31 maart 2010 om 19:39 #17649702dan hebben de pony’s hebben wel veel dorst dan :).
suc6 ermee iig.corsageak
31 maart 2010 om 19:49 #17649703de 1.4 8v (60 pk) van mij rijd met mijn rijstijl 1:12-13 en met rustig rijden en veel 80-90 km wegen zelfs 1:15
maar als ik veel snelweg rij zie je het verbruik wel naar beneden gaan richting de 1:10
31 maart 2010 om 20:18 #17649704oke dan klopt het dus wel dat 1 op 7 beetje te veel van t goede is,,
ga morgen lambda na kijken en laat nog wel iets weten of het dat was..
groetee en bedankt31 maart 2010 om 20:40 #17649705mijn corsa loopt ook 1 op 8 is een x1.4sz automaat
31 maart 2010 om 22:03 #17649706ik heb mijn corsa nu 2 weken en heb 2 keer volle tank getankt en al dik 1200 km erop zitten..
vanmiddag 20 liter getankt. dus ik kan weer ff vooruit..
is een 1.4 16 klepper ecotec blokje.. trekt snel op en is vrij zuinig als ik hem vergelijk met mijn kadett station 1.4…
31 maart 2010 om 23:09 #17649707ik haal met een volle tank maar 360 km
1 april 2010 om 05:34 #17649708Weet niet hoe jullie allemaal rijden, maar ik rijd met mijn GSI (Ecotec) makkelijk 400km. Afgelopen keer zelfs 490km gehaald. En rijd bijna geen grote wegen en trap ‘m toch redelijk vaak even lekker door :P
1 april 2010 om 07:39 #17649709goed dan maar ff serieus:)
die rook… wanneer doet hij dat? continu? of bij gasgeven?
waar ruikt het naar?
welke kleur heeft het?
Grtn Sebas
1 april 2010 om 07:41 #17649710die rook die kan je eigenlijk alleen goed zien als ik um in zun vrij heb en dan ff flink gas geef een keer..
hij ziet er heel zwart uit en ruikt gewoon alzof die teveel benzine krijgt.1 april 2010 om 08:05 #17649711Klinkt eerder dat hij dichtgekoolt zit. Was voor persoon heeft de auto voor jou gehad?
Laat eens naar de distributie kijken of die op tijd staat als de motor verder geen foutcodes aangeeft.
Kijk tevens eens of je uitlaat niet verstopt zit en of je EGR niet open blijft staan.1 april 2010 om 08:30 #17649712Dan krijgt ie gewoon teveel benzine.
Als je met die motortjes (mits ze gewoon goed lopen) onder de 1 op 10 uit kan komen vind ik het echt knap!!
Kheb er 3 onderhouden en ook vaak gereden en de tank ging maar moeilijk leeg.1 april 2010 om 08:34 #17649713wat bedoel je met egr?
ja k ben nieuw in de auto branche dus moet ik alles nog even onder de knie krijgen..
me uitlaat zit als het goed is niet dicht want gister kat er onder uitgehaald en tusse uit geslepen en weer trug er onder gedaan,, en toen tog ff gekeke hoe kat er bij stond ma die was nog helemaal schoon..
was vanplan me auto te laten uitlezen vandaag ik hoop dat lambda sonde de fout is en dat dat uit de foutcode gaat komen..
als dat niet zo zou zijn zou je denken dat de distributie niet goed staat?
maar dan moet ik da tog ook wel duidelijk merken onder het rijden want als je zo snel kijkt hoe hij rijd is er eigenlijk niks aan te merken..
behalve als je rustig rijd en dan ineens gaspedaal in stampt wil die heel even inhouden (nog geen halve sec) en dan gaat die gwoon door..1 april 2010 om 09:06 #17649714oke ik heb even opgezocht wat de egr was en dat weet ik nu,, alleen heb ik ook gevonden dat als de egr open blijft staan dat er meer probleempjes zijn en dat hij niet goed start… hier heb ik dus geen last van
1 april 2010 om 16:46 #17649715Zwakke punten die dit probleem veroorzaken bij de Centraal ingespoten 1.4:
– temperatuursensor motorregeling (blauwe sensor achterop inlaat tegen schutbord).
– Lambda sonde
– InjectorWillem
1 april 2010 om 17:48 #17649716hoi willem,,
ik heb net me auto laten uitlezen en hier waaren 0 foutcodes op te vinden..
kan het alsnog de lambda/ temperatuur / injector zijn??
bedankt
oja de conclusie van de monteur was dat dit blok van corsa veel zuipte en sloom was maar niet zo sloom,., hij dacht ook dat hij lui wasgroetjes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.