Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › 20 xe reviseren of niet?? NIEUW PROBLEEM!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2010 om 23:26 #17218102
Hallo allemaal
rij zoals je op foto kan zien met een kadett 16V (20xej blok met ks 700 kop)
had graag de mening geweten van een paar mensen.
Zijn van het weekend naar de test bank geweest met 4 gsi tjes, reslutaat van mijn wagen 186.4 pk op de motor en 140 pk op de wielen (het meeste van de 4!). Wat ik totaal niet verwacht had.. Maar heb alles liggen om hem volledig te reviseren+ setje nieuwe schrick nokkenassen en een coscast kop (deze is wel bijna volledig afgevlakt)
Nu twijfel ik, volledig uit elkaar halen (krukas met pistons, drijfstangen en vliegwiel worden dan ook weg gedaan om te bewerken en te ballanceren) of zo laten en nokkenassen erin leggen omdat ik zo al een vrij goeie (?) motor heb. En coscast steken of niet (omdat deze al vrij fel gevlakt is en er andere nokken in komen)
Graag jullie mening hierover…
groeten stefan1 maart 2010 om 23:35 #17623083Ze zeggen wel eens:
“If it ain’t broken, don’t try to fix it……”Maar een paar schrick nokkenassen is altijd lekker, en die coscast kop heeft een betere flow als de KS700 (dikkere kanalen).
Dus als je alles hebt liggen en je hebt er tijd en kennis voor en zin in, waarom niet ?Houd wel in de gaten dat die kop niet te ver gevlakt is en dat je compressie te hoog wordt.
En denk ook aan de bouten van de lagerkappen van de drijfstangen te vernieuwen, deze willen nog wel eens breken.
Meestal worden deze vervangen door ARP bouten (even googelen).1 maart 2010 om 23:43 #17623084jaja juist daarom de kop zit bijna op zn einde voor te vlakken.
Geen schrik, liggen versterkte lagerschalen en ARP bouten klaar hoor ;)2 maart 2010 om 12:01 #17623085Volgens de haeyns repair manual moet de kop min 135.6 hoog zijn.
Daaruit versta ik voor een standaard voertuig en mijn kop heeft net die maat nog. Moet gaan…2 maart 2010 om 13:16 #17623086origineel gepost door stefke1984
reslutaat van mijn wagen 186.4 pk op de motor en 140 pk op de wielen (het meeste van de 4!).dat gaat dan nogal… beetje blije berekening?
als je motor niet rammelt/rateld/tikt/olie zuipt etc niet aankomen.
coscasts zijn weer slechter met warmte geleiding.
2 maart 2010 om 20:01 #17623087Waarom niet een 2e blok aanschaffen en dát voorzien van die snelle spullen, balanceren en al het andere dat je wilt?
Dan heb je 2 blokken, kun je wisselen als er wat stuk is…186PK ! Zoveel vermogen uit een standaard blok? Of is er al vanalles aan gebeurt?
(wat betekent Throttled Output?)2 maart 2010 om 23:13 #17623088nja vond t ook aan de hoge en blije kant idd maar ja die man waar de test bank staat rijd sinds begin jaren 90 met opel op circuit dusja… ik weet dat de wagen nu niet slecht loopt. denk dat ik gewoon nokken ga steken en mijn olie lekje ga herstelle ;). En het idee van een tweede blok ok had ik ook al aan gedacht maar zou deze blok graag houden (20xej onderblok) Niet dat t veel uitmaakt maar t oog wilt ook wat he :D En heb er ook wel een paar op stock liggen dus komt wel in orde bij stukken rijden
3 maart 2010 om 14:23 #17623089vind enkel t verlies zo gigantisch. ik heb 147.9 pk aan de wielen, en dat zou een goede 170pk blok moeten zijn. zodoende.
3 maart 2010 om 18:21 #17623090Originally posted by CommoCruiser
en die coscast kop heeft een betere flow als de KS700 (dikkere kanalen).Onzin, koppen zijn gelijk qua kanalen….
KS koppen zijn qua materiaal zelfs steviger, alleen hebben ze last van de oliekoelkanaalprobleem. :vertag
Daarnaast vind ik een dikke 185pk voor een standaard blok wel erg veel :o
3 maart 2010 om 18:46 #17623091wat voor test bank was dit die 20% meer aan geeft ofzo:P
10 maart 2010 om 16:45 #17623092heb besloten van toch alleen mij olie lek aan te pakken en nokken erin te leggen. nieuwe riemetjes enzo erop en zullen wel zien hoe het dan loopt he. moest ik niet tevreden zijn kan k t nog altijd volledig doen he :)
groeten topic mag dicht btw11 maart 2010 om 18:45 #17623093Doe dan ook verstelbare poelies voor je nokkenassen…
Mijn xe wordt momenteel afgesteld, door iemand die er verstand van heeft.
ik ga hier zelf niet mee prutsen.
Straks raken mn klepjes de zuigers door een verkeerd afgestelde nokkenas. Dan heb ik mn dure motortje in puin…Mag nooit!11 maart 2010 om 20:35 #17623094Wat is een 20xej blok dan wel?
Is er iets speciaal aan?11 maart 2010 om 22:37 #17623095Ze hebben mij ooit gezegd en volledig terecht met de originele poelies te maken bij het motor ontwerp, daar zijn mensen (ingenieurs) dagen mee bezig geweest om te bepalen hoe ze moeten staan en dan gaat gij zeggen dat da niet juist is ;) nee poulies ga k niet doen denk ik om al iemand te vinden die ze juist kan afstellen dat je er een paar extra pk s uithaalt… beter origineel dan vind ik.
origineel gepost door Fearless
Doe dan ook verstelbare poelies voor je nokkenassen…Mijn xe wordt momenteel afgesteld, door iemand die er verstand van heeft.
ik ga hier zelf niet mee prutsen.
Straks raken mn klepjes de zuigers door een verkeerd afgestelde nokkenas. Dan heb ik mn dure motortje in puin…Mag nooit!11 maart 2010 om 22:40 #17623096en ja wat is speciaal aan 20xej.. geen idee. volgens dit forum zou dat een zeldzaam ding zijn. mja weet er zo al twee of drie die zo een onderbolk hebben dus blijkbaar toch niet zo zeldzaam :hmmz
11 maart 2010 om 22:43 #17623097Als je zo denkt, laat dan je std nokkenassen dr ook maar in…
:vertagorigineel gepost door stefke1984
Ze hebben mij ooit gezegd en volledig terecht met de originele poelies te maken bij het motor ontwerp, daar zijn mensen (ingenieurs) dagen mee bezig geweest om te bepalen hoe ze moeten staan en dan gaat gij zeggen dat da niet juist is ;) nee poulies ga k niet doen denk ik om al iemand te vinden die ze juist kan afstellen dat je er een paar extra pk s uithaalt… beter origineel dan vind ik.origineel gepost door Fearless
Doe dan ook verstelbare poelies voor je nokkenassen…Mijn xe wordt momenteel afgesteld, door iemand die er verstand van heeft.
ik ga hier zelf niet mee prutsen.
Straks raken mn klepjes de zuigers door een verkeerd afgestelde nokkenas. Dan heb ik mn dure motortje in puin…Mag nooit!12 maart 2010 om 19:54 #17623098Snelle nokkenassen zonder verstelbare poelie’s heeft
weinig zin.13 maart 2010 om 07:24 #17623099Mijn nokkenassen stonden 10 krukasgraden verkeerd met originele poelie’s,
dan kan je beter het geld van die nokken aan mij geven als je het toch maar half gaat benutten:D13 maart 2010 om 12:19 #17623100snelle nokken zonder verstelbare poulies ga je vermogen op laten liggen.
enig voordeel wat je KAN hebben is dat ie niet piekt, maar langer zijn vermogen vasthoud.
op mijn nokken zitten ori poulies, ik heb niet bijster veel vermogen erby, maar hij houd t wel vast tot de 7000rpm.
13 maart 2010 om 16:48 #17623101ja idd dat is allemaal waar maar ja zoek hier maar eens iemand die het kan afstellen…
Nu even ander probleem. alles gemonteerd maar hij starte niet juist. even onderzocht met als resultaat:
aan de uitlaat nokkenas waar de ontsteking moet komen zit een kogel in de nokkenas die niet diep genoeg zit,
met als gevolg dat de ontsteking er niet deftig en diep genoeg in gaat. Op de originele nokkenas zit geen kogel in dit gat. iemand dit probleem ook al gehad?
pin van ontsteking is 19mm lang en het gat in de as is 16mm diep :thumbdown13 maart 2010 om 19:25 #17623102dan heb jij nokken voor een dis-ontsteking,daar zit een balletje in
kan je natuurlijk uitboren, dan werkt t zoals t hoort…
13 maart 2010 om 19:34 #17623103ja uitboren… das een kogeltje, met als gevolg steen hard…
origineel gepost door otdh
dan heb jij nokken voor een dis-ontsteking,daar zit een balletje inkan je natuurlijk uitboren, dan werkt t zoals t hoort…
13 maart 2010 om 19:39 #17623104klopt
maar wel mogelijk13 maart 2010 om 20:00 #17623105ook als ze in de motor ligt? heb niet bepaald zin om ze er terug uit te halen. en hoe zit het met de olie dan in de as? want bij originele komt daar olie door tot aan de ontsteking he…
heb je het zelfde probleem gehad mischien?13 maart 2010 om 21:09 #17623106de as moet er wel uit om t netjes te doen
heb t zelf ook wel s gedaan…
is idd de olietoevoer richting je ontsteking
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.