Forumindex › Forums › Modellen › Astra › olie soort Z2.2SE. half/vol synth?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2010 om 11:39 #17217179
Heb gister men nieuwe coupe opgehaald en wil daarvan gelijk de olie laten verversen + filter etc.
Nu zit ik te dubben tussen 10W40 vol of half synthetisch.Wat zouden jullie doen ?
7 februari 2010 om 11:42 #176112225w30 / 5w40 vol systhetisch
voor een motor met distributie ketting is olie wat belangrijker, daar de ketting gespannen word met motoroliedruk.
Willem
7 februari 2010 om 11:45 #17611223origineel gepost door wim-v6
5w30 / 5w40 vol systhetischvoor een motor met distributie ketting is olie wat belangrijker, daar de ketting gespannen word met motoroliedruk.
Willem
Heb ook wel eens gehoord dat als je er volsyntheet in hebt zitten en je gaat weer terug naar half dat je keerringen oplossen?
Klopt dit :wtf
7 februari 2010 om 11:46 #17611224zou het niet weten, ik gaat nooit van vol syntheet naar Half syntheet.
Willem
7 februari 2010 om 12:27 #17611225dat verhaal dat je pakkingen en keringen oplossen met vol en halfsyntetische olie geld alleen voor hele oude auto’s die alleen op minerale olie kunnen rijden .
vroeger waren de pakkingen niet zo goed als nu7 februari 2010 om 12:37 #17611226b07 dankje.
er komt verse olie + filter in 5W40 vol synth. bedankt allemaal.7 februari 2010 om 14:11 #17611227origineel gepost door b07
dat verhaal dat je pakkingen en keringen oplossen met vol en halfsyntetische olie geld alleen voor hele oude auto’s die alleen op minerale olie kunnen rijden .
vroeger waren de pakkingen niet zo goed als nucorrectie het zijn niet de pakkingen die oplossen ,maar het vuil.
13 Risico’s van (het overschakelen op)synthetische oliën
Oudere oliepompen hebben doorgaans grotere lekverliezen dan moderne oliepompen (met name schotten pompen). Wanneer dunne oliën in combinatie met een pomp met grotere lekverliezen wordt gebruikt, daalt de oliedruk en dus ook de distributie van de olie door het blok.
Een tweede punt: aangekookt vuil in een motorblok wordt deels opgelost door synthetische oliën (vanwege de additieven). Wanneer een motor altijd op een minerale olie heeft gelopen en dan zonder reiniging (bijvoorbeeld na revisie is het blok wel schoon) een moderne olie krijgt, bestaat het risico dat het vuil los komt en de oliekanalen verstopt. Dit kan dan grote problemen veroorzaken.
Een schoon, gereviseerd blok met een oliepomp met geringe lekverliezen, zal dus goed lopen op synthetische olie.
http://www.xjrownersnederland.nl/olieuitleg/olieuitleg.
ik rij zelf ook met volsynthetische olie met me astra uit 1998 nooit problemen gehad .
ik was ooit is overgestapt van half naar volsynthetische olie met een golf 2 uit 1990 daar kreeg ik wel problemen mee ik moest elke maand een liter bij vullen.
8 februari 2010 om 22:38 #17611228ik ga 5 w30 gebruiken, ook even een olie wissel doen.
Net zo fris.de 5w30 is dunner als de 5 w40 neem ik aan?
Vol syntetisch is gewoon het belangrijkste iig.
@ rezz, waar heb jij het filter vandaan?
9 februari 2010 om 12:03 #17611229origineel gepost door stutje
ik ga 5 w30 gebruiken, ook even een olie wissel doen.
Net zo fris.de 5w30 is dunner als de 5 w40 neem ik aan?
Vol syntetisch is gewoon het belangrijkste iig.
@ rezz, waar heb jij het filter vandaan?
opel dealer. doe altijd alles met orginele onderdelen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.