Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Opel Tigra 1.4 Houdt in tot 2500 met warme motor.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2009 om 17:22 #17214128
Beste forummers,
Sinds een tijdje heb ik problemen met mijn Opel Tigra(1,4 Ecotec 16V),
het probleem is namelijk als de tigra op bedrijf temperatuur is begint in te houden van 0 t/m 2500 toeren.
Het voelt alsof je met de handrem erop rijdt t/m 2500.
Je hoort ook dat de motor een tikje krijgt (als ie warm is).Ik ben hiervoor naar de Opel dealer geweest, daar hebben ze het een en ander gedaan om het probleem op te lossen maar na een rekening van 328euro ben ik geen steek verder gekomen..
Dit hebben ze uitgevoerdt:
-Foutcodes uitgelezen (geen foutcodes zijn gemeldt)
-Bougiekabels doorgemeten
-Bougies vervangen
-Injectoren gereinigdt
-Benzinefilter vervangen
-Tank-ventilatieslang vervangen (was blijkbaar lek)Het probleem is nog steeds niet verholpen..
Ik hoop dat jullie een paar ideën hebben wat het zou kunnen zijn, want ik wacht nu eerst even voordat ik hem weer naar de garage breng en weer een rekening krijg..
Alvast bedankt
Mvg Koen
15 november 2009 om 09:50 #17550851ik heb ook van die vage problemen gehad. De garage heeft van alles gedaan maar wisten niet wat het kon zijn.
Ben toen zelf maar eens wat gaan proberen. Heb alle stekkers die ik onder de motorkap kon vinden los gehaald, de contacten lichtjes opgeschuurd met een schuurpapiertje en ingespoten met teflon.
Daarna, GEEN problemen meer……ik zeg niet dat het bij jou ook het geval is, maar je kan het altijd proberen en het kost je niks…
15 november 2009 om 12:41 #17550852origineel gepost door utregone
ik heb ook van die vage problemen gehad. De garage heeft van alles gedaan maar wisten niet wat het kon zijn.Ben toen zelf maar eens wat gaan proberen. Heb alle stekkers die ik onder de motorkap kon vinden los gehaald, de contacten lichtjes opgeschuurd met een schuurpapiertje en ingespoten met teflon.
Daarna, GEEN problemen meer……ik zeg niet dat het bij jou ook het geval is, maar je kan het altijd proberen en het kost je niks…
Goed idee,dit ga ik iig ga ik proberen;)
Ik hoop dat anderen nog meer ideëen hebben,
iemand vertelde dat dit ook dat het aan de temp. sensor kan liggen, al vermoedt ik dat je dan toch een foutcode krijgt?15 november 2009 om 14:57 #17550853die tempsensor heb ik ook 2x vervangen.
lijkt even goed te gaan, maar binnen een paar dagen is het probleem terug…15 november 2009 om 15:22 #17550854haha, bij niks meer aan de hand na vervangen temp sensor (X16Xe met powerbox / doet zoweizo weinig onderin)..
Willem
15 november 2009 om 21:10 #17550855origineel gepost door wim-v6
haha, bij niks meer aan de hand na vervangen temp sensor (X16Xe met powerbox / doet zoweizo weinig onderin)..Willem
Okee dit ga ik ook proberen, maar heeft dit ook iets met het tikken te maken?
Ik heb vandaag met een auto een 40 minuten gereden, hierbij viel het op dat je hem egt duidelijk hoorde tikken als ie stationair loopt, als je gas geeft dan loopt het tikken ook op.
Btw, waar kan ik deze sensor bestellen? Ik heb gezocht maar er zijn zoveel soorten sensoren. En hoe moet ik deze vervangen. ( ik ben nog een beetje een n00b maar ik leer steeds meer :p )
16 november 2009 om 21:40 #17550856onderdelen boer of dealer.
zit boven de stuurpomp poelie, je ziet m zo zitten, blauwe stekker.
vervangen bij koude motor.
Let op stekkertype, met afgeronde hoeken of vierkanten hoeken.
Willem
17 november 2009 om 17:21 #17550857origineel gepost door wim-v6
onderdelen boer of dealer.zit boven de stuurpomp poelie, je ziet m zo zitten, blauwe stekker.
vervangen bij koude motor.
Let op stekkertype, met afgeronde hoeken of vierkanten hoeken.
Willem
Dankje!
Ik ga morgen er aan beginnen, ik laat wel weten of het probleem hiermee is verholpen, fingers crossed!
18 november 2009 om 14:24 #17550858Ik heb de temp. sensor vervangen, hierna een proefrit gemaakt maar helaas is het probleem hiermee niet opgelost..
Ik heb ook nog alle stroomkabeltjes nagekeken, contactjes opgeschuurt, ingespoten met vochtverdrijver.
:(
Iemand nog andere iedeën wat het kan zijn?18 november 2009 om 16:54 #17550859origineel gepost door koen122
Ik heb vandaag met een auto een 40 minuten gereden, hierbij viel het op dat je hem egt duidelijk hoorde tikken als ie stationair loopt, als je gas geeft dan loopt het tikken ook op.
Klinkt bekend, waren bij mij de klepstoters die versleten waren. Verklaard ook waarom hij inhoud; de klep sluit niet goed waardoor het blok geen compressie kan opbouwen.
20 november 2009 om 10:57 #17550860origineel gepost door TigrAlpheNoord
origineel gepost door koen122
Ik heb vandaag met een auto een 40 minuten gereden, hierbij viel het op dat je hem egt duidelijk hoorde tikken als ie stationair loopt, als je gas geeft dan loopt het tikken ook op.
Klinkt bekend, waren bij mij de klepstoters die versleten waren. Verklaard ook waarom hij inhoud; de klep sluit niet goed waardoor het blok geen compressie kan opbouwen.
oei, duur om dit laten te repareren zeker?..
Had je ook het probleem met inhouden tot 2500 toeren?22 november 2009 om 09:53 #17550861Jupzz stoters kosten wel wat, + is een aardige operatie.
en of het heeft te maken met een hangende klep lijkt me onwaarschijnlijk.
Als de klep open blijft staan ivm hangende stoter zou ie juist niet tikken, omdat er geen klepspeling is.
als de stoters niet goed volkomem door vervuiling kan het wel zijn dat de kleppen onvoldoende openene, maar dan zit je ook echt wel vast aan nieuwe stoters, als het al zo ver is.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik kan evt een blik werpen op je probleem als je dat wilt.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.