Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › c16xe co te hoog voor de apk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 november 2009 om 08:29 #17213947
ben net met mijn corsa gsi c16xe voor de apk geweest en hij is afgekeurd omdat de co te hoog is.
hoe krijg ik die naar beneden?
zit een open lucht filter op wel een katalisator maar geen midden demper.
9 november 2009 om 08:38 #17547263heb dit net gevonden zijn er nog meer manieren?
en zijn dit goede manieren?– vacumslangetje lostrekken
– inlaat in de remreiniger
-goed warmstampen
-electrisch verbruiksers aan.
– toevoeging in de brandstof van forte of wyms?
-onstekings delen in goede staat.
-v power tanken9 november 2009 om 08:39 #17547264Lambda sonde werking controleren.
Katalysator vervangen
Euro 98 tanken.
Hoeveel is de CO te hoog dan ?
9 november 2009 om 08:52 #17547265co 0.5% te hoog
lamda waarde 1,29 november 2009 om 08:53 #17547266heb nog wel een kat van een kadett 2.0 16v liggen zou het helpen als ik die er onder zet?
9 november 2009 om 08:58 #17547267Dat zou kunnen helpen, maar dat kan ik natuurlijk niet ruiken vanaf hier :P
Ik zie dat je Lambda waarde 1,2 is, dat is wel erg zuinig ( arm mengsel ).
Heb je nog een andere lambda sonde ? Dan zou ik die eerst proberen.
Je hebt namelijk kans dat je de katalysator stuk maakt. ( te veel slechte gassen in de katalysator kunnen binnen 5 minuten de katalysator vernielen )
9 november 2009 om 09:04 #17547268heb er nog wel 1 heb. weet alleen niet of die heel los wil.
9 november 2009 om 09:08 #17547269WD40 en geduld, eventueel de gasbrander erbij.
9 november 2009 om 09:10 #17547270ga wel even wat proberen
9 november 2009 om 11:32 #17547271kat van een 2liter past NIET, zonder aan te passen.
heb er bij de vorige b corsa c20xe ook ene onder gemaakt, maar dan moet je de carosserie aanpassen.
haal je openluchtfilter er eens af, en plaats de originle box.
openluchtfilter vind een c16xe zowieso niet leuk, dan sneuvelt vroeg of laat je lmm.
wat je ook kunt doen(heb ik laatst ook gedaan)
de einddemper vervangen door een goede kat.
is zo gedaan, en je ligt niet te kutten midden onder de auto, met bouten die niet los willen.
als je de kat helemaal achteraan plaatst, moet je wel goed warmtrappen!! anders wordt ie niet heet genoeg.
kijk wel uit voor je bumper dat ie niet wegsmelt:cool:
9 november 2009 om 12:26 #17547272ik heb toen een co waarde van 10% gehad bleek dat ik geen onderdruk in het carter te hebben
dus kijk eens vacuum slangen na op poreusheid
of dergelijke
9 november 2009 om 17:07 #17547273heb er van dat spul in de benzine gedaan verder afgetankt met v-power nieuwe bougies en goed warm gereden.
co is nu goed maar de lamda waarde is te hoog.
heb de lamda sonde doorgemeten en die is goed.
kat van een xe past inderdaat niet.
ben nu bezig met een kat van de sloop pas te maken.
die had er al onder gezeten als niet alle uitlaat klemmen en delen aan elkaar gelast waren:swearga weer verder als het licht is
9 november 2009 om 17:15 #17547274leuk joh z,n corsa b!:puke
9 november 2009 om 17:59 #17547275origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
leuk joh z,n corsa b!:pukeinderdaat, bijna net zo erg als je cabrio:puke:D
9 november 2009 om 18:09 #17547276open filter eraf halen!
scheelt een heel stuk in de co
en goed warm racen9 november 2009 om 18:36 #17547277Hahaha.
* = Agent
# = E+B kadett* Goeden middag meneer, enig idee hoe hard u reed ?
# Hallo agent, ik ben mijn auto aan het warm racen voor de APK keuring.
* Betekent dit dat u zomaar mag gaan racen op de openbare weg ?
# Volgens David van het opel-forum moest ik dit doen.
* Oke dan moeten we u maar laten gaan, als David dit gezegd heeft.
king:
9 november 2009 om 18:52 #17547278origineel gepost door freek corsa
Hahaha.* = Agent
# = E+B kadett* Goeden middag meneer, enig idee hoe hard u reed ?
# Hallo agent, ik ben mijn auto aan het warm racen voor de APK keuring.
* Betekent dit dat u zomaar mag gaan racen op de openbare weg ?
# Volgens David van het opel-forum moest ik dit doen.
* Oke dan moeten we u maar laten gaan, als David dit gezegd heeft.
king:
dit zei ik vanmiddag ook tegen mijn vriendin toen we 160 reden:D
9 november 2009 om 22:22 #17547279Bij de C16XE motor is een open filter behoorlijk van invloed op het CO..
geld ook voor de levensduur van de LMM
standaard box erop.
kan ook zijn dat de LMM niet helemaal lekker meer is, deze gaan vaak stuk, zeker bij gebruik open filter.
dan krijg je ook een verkeerde uitstoot.
Willem
9 november 2009 om 23:06 #17547280Dempers maken niks uit voor je Co, warmstampen heeft ook weinig nut. Controleer of alle vacuumslangen goed zitten, en origineel filter ga ik ook in mee. Laat um anders ff uitlezen op evt foutcodes, controleer brandstofdruk.
10 november 2009 om 05:59 #17547281origineel gepost door wim-v6
Bij de C16XE motor is een open filter behoorlijk van invloed op het CO..geld ook voor de levensduur van de LMM
standaard box erop.
kan ook zijn dat de LMM niet helemaal lekker meer is, deze gaan vaak stuk, zeker bij gebruik open filter.
dan krijg je ook een verkeerde uitstoot.
Willem
geld dit ook voor de c20xe? ;)
heb ook een corsa b met c20xe erin en moet binnenkort op voor de keuring, is het voor mijn ook verstandig dat ik er de originele luchtfilterbox en eventueel nieuwe bougies inzet om mijn co ook alvast te verlagen( weet niet of die uberhoupt te hoog is hoor) mijne heeft wel een kat en middendemper dus dat scheelt al weer een beetje!:) en mn lmm is gechipt dus ook verstandig om een andere erop te zetten alleen voor de keuring.10 november 2009 om 08:16 #17547282origineel gepost door robingsi
origineel gepost door wim-v6
Bij de C16XE motor is een open filter behoorlijk van invloed op het CO..geld ook voor de levensduur van de LMM
standaard box erop.
kan ook zijn dat de LMM niet helemaal lekker meer is, deze gaan vaak stuk, zeker bij gebruik open filter.
dan krijg je ook een verkeerde uitstoot.
Willem
geld dit ook voor de c20xe? ;)
heb ook een corsa b met c20xe erin en moet binnenkort op voor de keuring, is het voor mijn ook verstandig dat ik er de originele luchtfilterbox en eventueel nieuwe bougies inzet om mijn co ook alvast te verlagen( weet niet of die uberhoupt te hoog is hoor) mijne heeft wel een kat en middendemper dus dat scheelt al weer een beetje!:) en mn lmm is gechipt dus ook verstandig om een andere erop te zetten alleen voor de keuring.eerst keuren
10 november 2009 om 08:34 #17547283origineel gepost door robingsi
en mn lmm is gechipt dus ook verstandig om een andere erop te zetten alleen voor de keuring.:jerry
Wie heeft je verteld dat je een Lucht Massa Meter kan chippen ?
10 november 2009 om 09:41 #17547284hhe, denk typfoutje….:afro
zun computer is gechipt, komt van mij af
maar is niet nodig om de ecu te wisselen voor de apk.
met een kat kom je er 9v/d 10 keer wel door.
zonder kat red je het meestal NET niet.
een originele filterbak past niet zo lekker met een c20xe.
zit bijna tegen de distributiekap gedrukt
10 november 2009 om 09:53 #17547285heb alleen nog een orginele filterbak van een c20let.
zal wel even kijken of die in de motorruimte te proppen is.heb de motor zelf al uitgelezen en hij heeft geen fout melding.
10 november 2009 om 09:54 #17547286denk nie dat die erin gaat passen.
de pasvorm is zoieso al anders, en ding is 2x zo groot.
anders gewoon effe op de sloop een originele er vanaf trekken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.