Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Nieuw probleem, stationair?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 oktober 2009 om 16:03 #17213073
Na het uit elkaar halen en weer monteren en kleppen stellen (Zie http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=113622)heb ik een nieuw probleem:
Het stationaire toerental schommelt als een gek heen en weer.
Hij rijd verder prima, maar als ik voor het stoplicht sta lijkt het net of ik onwijs met m’n gas sta te spelen. Ik heb het al een paar keer bijgesteld, met betrefende stelschroef, in het begin hielp het even, maar komt weer terug. Het is een injectie.
Iemand een idee?14 oktober 2009 om 17:04 #17536411even het zwarte kastje naast je gasklep verstellen.
14 oktober 2009 om 18:25 #17536412Als je motor uit is en je verdraait je gasklep een heel klein stukje met de hand, dan moet je de gasklep-positieschakelaar horen klikken.
Haal ook even de slang tussen je luchtfilter en je spruitstuk vandaan en kijk deze na op kleine scheurtjes.
Ook kan je rembekrachtiger lek zijn (dus slang eraf en even afdoppen om te proberen).
Dan kan nog de veer van je luchthoeveelheidsmeter te slap staan. Deze kun je pas echt goed afstellen op de vermogens-testbank.
14 oktober 2009 om 19:40 #17536413lijkt mij een geval van valse lucht.
14 oktober 2009 om 20:10 #17536414origineel gepost door js 400
even het zwarte kastje naast je gasklep verstellen.Dat kan alleen bij de LE-JETRONIC en deze heeft gele injectoren.
15 oktober 2009 om 21:54 #17536415Die slang tussen injectie en rembekrachtiger heb ik wel los gehad aan de kant van de injectie, is niet lek en bout zit gewoon weer goed vast, maar de rem voelt inderdaad ook af en toe raar aan.
Ik heb deze slang toen ik bezig was wel wat omhoog gedraaid bij het bevestigingspunt aan de rembekrachtiger.
Hoe kan ik controleren of deze bevestiging nog goed is?
Zou deze uberhaupt wel zo los moeten zitten dat je hem weg kan draaien?15 oktober 2009 om 23:09 #17536416Deze kan inderdaad gewoon los te verdraaien zijn. Het is een rubber waarin een soort kunststof tule zit. Deze wordt vacuum getrokken en wordt zo lucht-dicht.
Als het rubber echter kapot is gaat hij valse lucht zuigen en zal je geen volledige, of onregelmatige bekrachtiging hebben.
Test:
Motor uit.
Druk je rempedaal 4 maal in en laat weer los.
Nu houd je het rempedaal ingedrukt en start je de motor.
Nu moet het rempedaal een stukje wegzakken.Dit is een teken dat je rembekrachtiging werkt. “Hij helpt met remmen”.
16 oktober 2009 om 13:41 #17536417Thanx, ga ik proberen.
Als het een andere oorzaak heeft, kan het dan zijn dat de rembekrachtiger niet werkt omdat er niet voldoende vacuum wordt opgebouwd?
In dat geval @ js400/ jethro: een 2.0E uit 89 heeft toch LE Jetronic? er zit in ieder geval een zwart kastje naast de gasklep dat je kan verstellen. Is dit een sensor voor de gasklepstand of iets dergelijks?
De slang tussen injectie en luchtmeter is niet lek, verdachte plekjes zijn niet door en heb ik voor de zekerheid nog afgeplakt.16 oktober 2009 om 13:47 #17536418eventueel kun je eens proberen de slang naar de stappenmotor dicht te knijpen als hij op temperatuur is.
wellicht dat de stappenmotor niet meer goed is.20e heeft toch stappenmotor? naja anders is wellicht de koudestartklep misschien niet goed, eigenlijk de zelfde slang..
19 oktober 2009 om 12:40 #17536419:swearkan het niet vinden, slang naar rembekrachtiger is goed, rijden gaat goed, kan nergens een lek ontdekken en hij blijft stationair maar tussen 1000 en 2500 toeren schommelen:swear
Moet ik toch weer naar een :sweargarage en die hebben altijd pas over een paar weken tijd en hij moet deze week gekeurd.Ik HAAT m’n hobby, waarom rijdt dat kreng niet gewoon
(zo…dat ben ik ff kwijt)
19 oktober 2009 om 13:25 #17536420Heb je toevallig een andere luchthoeveelheidsmeter gemonteerd in de tussentijd?
Heb je toevallig zo’n lmm op voorraad liggen?
Als de veer in de lmm veel te slap staat, krijg je dit probleem ook namelijk.
28 oktober 2009 om 23:11 #17536421Hm, 4 nieuwe bandjes en een scheurtje in de chassisbalk gelast en hij is weer een jaartje gekeurd:wors
Nu nog die iri storing oplossen.
Denk dat ik de oplossing wel weet, ik heb bij het terugplaatsen van de spuitstukken de oude pakking gebruikt, zat er nog niet zo lang op en zag er nog goed uit en ik ben ook een beetje eigenwijs, dus daar zal wel ergens wat lucht door komen, de rest helpt namelijk niet….29 oktober 2009 om 12:25 #17536422Kun je testen door remmenreiniger langs het spruitstuk te spuiten. Als hij nu anders gaat lopen, weet je genoeg.
Pas wel op met brandgevaar!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.