Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Bakolie bijgevuld, schakelen gaat zwaarder
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2009 om 16:25 #17212153
Een week terug de aandrijfassen vervangen voor die van een GSI. Hierbij viel het me op dat er geen bakolie uitkwam toen de assen eruit gingen. Vandaag dacht ik, laat ik eens even de bakolie bijvullen.
Had thuis nog een halve fles bakolie staan, stond niet meer op wat het precies was. Overloopdopje los en bijgevuld via ontluchtingsdop. Fles leeggegooid ±0.5 liter), maar nog niks uit overloop.
Dus ik een liter 75W90 bijgehaald, vullen maar en weer niks uit overloop. Dan nog maar een liter en die was ook in no-time leeg. Erg vreemd, er zou maar 1.7 liter in moeten gaan dacht ik. Alle dopjes er weer op en rijden maar.En nu schakelt de bak verschrikkelijk zwaar als ik terugschakel. Opschakelen voelt zoals altijd, maar het terugschakelen lukt bijna niet.
De vorige keer is er volgens mij ATF ingegooid ipv 75W90, maar zou dat zo hard reageren met elkaar dat ik daardoor zo zwaar schakel nu? Iemand een idee?15 september 2009 om 16:35 #17523265Je hebt het nu wel over het niveau dopje met dat magneetje erin ?
15 september 2009 om 17:10 #17523266gaat idd normaal maar 1.7 liter in..
Teveel bakolie zorgt natuurlijk voor best wat weerstand en kan het zware schakelen veroorzaken..
Misschien toch maar eens het pannetje van de bak afhalen en dan alles goed schoonmaken en opnieuw afvullen met de juiste olie en max 1.7 liter :thumbup15 september 2009 om 17:54 #17523267origineel gepost door freek corsa
Je hebt het nu wel over het niveau dopje met dat magneetje erin ?Uhm.. ik denk dat ik daar de fout in ben gegaan lol. Ik heb even mijn vraagbaak bekeken en zie dat ik een verkeerd gaatje heb gebruikt, zal morgen het overtollige even eruit laten lopen hahaha :D
Ik had niet verwacht dat het zoveel zwaarder zou gaan als er teveel olie in zit.
‘
Weet iemand toevallig hoe ATF en bakolie met elkaar reageren? Dan weet ik dat ook weer :)15 september 2009 om 17:57 #17523268Sorry geen ervaring met mengen, ik ververs het meestal in 1 keer.
Dus het klepje onder eraf halen, schoon maken en weer monteren.
Daarna weer vullen :thumbup
16 september 2009 om 14:06 #17523269Hehe idd verkeerde. Maar als je weet dat er 1,7 ingaat beste van te voren ff afmikken, zodat je niet hoeft te pijlen, door middel van het niveau dopje eruit te draaien. Gewoon 1,7 derin en klaar. Nu moet je ff die deksel onder losdraaien, en alles eruit laten lopen.
16 september 2009 om 15:00 #17523270Bij een F15 bak zit onder de korte aandrijfas een boutje. Als je deze er uitdraait, kan je zo het overtollige olie eruit laten lopen. Hoef je geen pannetje los te halen!
16 september 2009 om 15:01 #17523271maar mooiste is om het pannetje eraf te halen zodat hij 1 soort olie in z’n bak heeft.
16 september 2009 om 15:12 #17523272en dan gewoon vullen met de voorgeschreven SAE80 olie.
Schakelt het beste…
Willem
16 september 2009 om 15:29 #17523273Vanavond eens de overtollige olie eruit laten lopen en dan kijk ik even of hij weer normaal schakeld. Gaat binnenkort toch een andere bak in, dus ga hem niet meer helemaal schoonmaken als hij daarna weer normaal schakelt. Bedankt voor alle reacties! Ik houd jullie op de hoogte ;)
16 september 2009 om 22:03 #17523274En hij schakeld weer normaal. Had er behoorlijk wat teveel olie inzitten, het was net alsof de bak moest pissen, zo een straal kwam eruit :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.