Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Koelvloeistof ressoir alweer leeg
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 september 2009 om 17:10 #17211985
Hallo .
Ik zit met een raar geval , voor de bouwvak heb ik mijn koelvloeistof tankje bijgevult en viel mij niets .
Nu reed ik maandag naar het werk en kwam mijn tempratuurmeter boven de 100 graden,dus auto aan de kant tankdopje eraf gehaald en ik kon de bodem zien , geen druppel meer aanwezig.
Bij de pomp een fles gehaald en erin gegooit en nog voor ik de fles er weer uit haalde was het vloeistof alweer weg ,
Ik heb nog op de grond gekeken als het mischien door een kapotte leiding weg wat gelopen maar nergens iets gezien .
Nu heb ik er net weer een liter op gegooit en blijft er nog een beetje instaan .
Wie kan mij vertellen waar mischien mijn koelvloeistof blijft ?Ik heb het over een opel corsa swing van 94 .
Alvast bedankt gr d
8 september 2009 om 17:12 #17521058koppakking lek :hmmz
8 september 2009 om 17:14 #17521059Zou kunnen maar kun je dat zien ?
8 september 2009 om 17:27 #17521060olie dop eraf en dan moet er gloof ik van die witte smurrie erin zitten ofzo iets ik ben er niet zo heel bekend mee, nooit last van gehad
missn kan iemand anders het bevestigen
8 september 2009 om 17:27 #17521061koelstofreservoir vol gooien met water en motot laten draaien, dan kijken of er luchtbelletjes in je vloeistofreservoir te voorschijn komen. Ook als er precies mayonaise aan de oliedop of oliepeilstok hangt kan ja prijs hebben. En anders een compressietest laten uitvoeren, kan je ook zien of hij mss ergens in de cilinderkop lekt.
8 september 2009 om 17:27 #17521062Rookt de auto wittig? motortje nat?
Bij de garage hebben ze speciale meters..voor de koelvloeistof, om zo te zien of de pakking niet lek is
8 september 2009 om 17:29 #17521063Ik heb geen smurrie aan de peilstok of aan de dop , hij rookt niet apart ruikt ook niet vreemd en ik heb ook geen vocht langs het blok of bij de slangen .
Las net ergens iets over een kapotte waterpomp ?8 september 2009 om 17:33 #17521064geen vlekke onder je auto op de grond kan al opgedroogd zijn he
waterpomp kapot is dan hoor je dat wel maakt die meer herrie
8 september 2009 om 17:39 #17521065Ik heb nog geen vlek op de inrit , heb even gekeken .
Is het verstandig om het tankje weer tot de normale stand te vullen of kan het dan zijn dat er teveel druk op mijn slangen komt omdat het andere vloeistof toch ook nog ergens moet zijn.8 september 2009 om 17:44 #17521066ff starten dan je dop eraf dan bijvullen tot max.
8 september 2009 om 17:47 #17521067Ok , iedereen bedankt voor de reacties .
Ik laat morgen wel even weten hoe mijn corsa zich heeft gehouden na 30 km
gr d8 september 2009 om 17:48 #17521068:thumbup
8 september 2009 om 18:08 #17521069olie pijlstok eruit trekken, en aastekker erbij houden, als het knettert, dan zit er koelvloeistof bij je olie, dus een lekke koppakking.
Heb het gedaan met mijn vorige auto, vandaar.anders zou ik het niet weten.
8 september 2009 om 18:12 #17521070Bij mijn auto (Corsa B GSI uit ’94) is twee weken geleden de waterpomp en de distributie riem vervangen. Nu heb ik ook het vermoeden dat het koelvloeistofreservoir in mijn auto ook langzaam leegloopt.
8 september 2009 om 18:56 #17521071gewoon helemaal vullen.. tijdje op toeren houden… stilstaand he
desnoods een half uur..:vertag
dan zie je een gewone lekkage echt wel onder de auto…:D
let op radiateur.. bijv vetige vlek of corrosie(groen/blauwe zooi) aan beide zijde
als je voor de auto staat… aan linkerkant (bij de snaar) aan de onderzijde
van de motor(waterpomp)vettigheid ,veel vuil of nat…. natuurlijk slangen enz..
is je voetenmat binnen niet nat..? (check ook onder de bekleding) kachelradiateur
en anders moet je er een monteur na laten kijken..:vertag9 september 2009 om 09:10 #17521072origineel gepost door robert_corsa
olie pijlstok eruit trekken, en aastekker erbij houden, als het knettert, dan zit er koelvloeistof bij je olie, dus een lekke koppakking.
Heb het gedaan met mijn vorige auto, vandaar.anders zou ik het niet weten.
pas op met die methodes, als je namelijk iemand heb wat veel korte stukken rijdt, heb je ook witte sludge aan de dop en stok… En een koppaking lekt meestal water naar de cilinderruimte in, meestal niet naar een oliekanaal!! (kop van c20xe is anders:o)
Hoe loopt de auto als ie koud is? Even op 3 cilinders? Bougies er al uit gehad? Ene met een afwijkende kleur (vaak cilinder 4) wijst ook koppaking… Anders motor 5 minuten stationair laten draaien met dop erop, als je de dop los draait mag er niet teveel druk vrij komen, als dat wel is dan duidt dat op uitlaatgas, dus koppaking…9 september 2009 om 13:30 #17521073origineel gepost door G1zm0
Bij mijn auto (Corsa B GSI uit ’94) is twee weken geleden de waterpomp en de distributie riem vervangen. Nu heb ik ook het vermoeden dat het koelvloeistofreservoir in mijn auto ook langzaam leegloopt.Kan ook zijn dat er ergens nog wat lucht in zat, dat er nu uit is.
9 september 2009 om 20:49 #17521074Ik heb vandaag 40 km gereden en toen ik terug kwam had ik dezelfde reservoir peil als voor dat ik ging rijden , ik heb nu extra op de temp meter gekeken maar die kwam niet ver uit de hoek , ik zal morgen de bougies er nog eens uit draaien om te zien als er wat te zien is ,
Hoop dat hij het volhoudt , kan mijn opeltje ook nog niet missen12 september 2009 om 13:36 #17521075Hallo , ik heb de bougies bekeken, helmaal droog , de peilstok is niet niet met smurrie bedenkt , ik heb nu de auto even op bokken staan en zie dat het water eruit drupt als hij loopt , ik heb eronder gelegen en kan alleen maar zien dat het van de rand van het carter afdrupt , daarboven alle slangen bekeken en gevoeld maar niet 1 nattig . ik heb de motor een half uur laten lopen en de dop van het tankje eraf gelaten , geen luchtbelletjes of olievlekken in het koelvloeistof, de fin ging ook niet draaien terwijl hij al meer als 95 graden aangaf . ik hoop dat er iemand met een oplossing komt waar dit door kan komen .
Alvast bedankt voor het meedenken.12 september 2009 om 13:52 #17521076Van de rand van het carter… Aan de distributie kant? Dan is het hoogst waarschijnlijk de waterpomp die lekt.
12 september 2009 om 13:54 #17521077Jup , zou kunnen , ik kan nergens anders een punt vinden waar ik kan zien dat het weg komt.
wat zijn de kosten voor een waterpomp?12 september 2009 om 14:04 #17521078http://www.hbase.nl bijv..
komt ook nog koelvloeistof bij.. en evt de distributieriem..
waterpomp loopt over de distr riem..12 september 2009 om 14:58 #17521079Ik denk dat ik beter kan stoppen om te denken dat ik hem weer klaar krijg , ik heb net even boven de carter gevoelt en ik kon zo mijn vinger door een rotte plek in het blok drukken , dus eindo opel corsa.
12 september 2009 om 17:26 #17521080of is er een manier om zoiets ook te repareren?
12 september 2009 om 17:29 #17521081zal je eerst is moeten vertellen wat er kapot is eventueel foto ervan :hmmz
missn ander blok erin
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.