Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Ombouw 1.6 8v -> 2.0 16V turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2009 om 10:51 #17211263
Beste Opel-liefhebbers,
Ik heb zelf een 1.6 8v sedan astra G waar ik erg blij mee ben (150.000km) en zit erover te denken hem sneller te maken door een andere motor erin te (laten) hangen maar wil daar eerst een tijds en budgets inschatting voor maken.
Wie kan mij een beetje uitleggen met welke kosten ik te maken krijg als ik dit wil uitvoeren? Blok, ombouwset, schakelbak, uitbesteding, ….?
En is het wel te betalen als ik dit laat doen, of moet ik iemand zoeken die voor een leuk bedrag me daarbij wil helpen?
En hoeveel werk is zoiets qua tijdsinschatting. Ik ben zelf vrij technisch aangelegd maar zou echt niet weten waar ik aan moet denken bij zoiets.
Alvast dank door de reacties.
9 augustus 2009 om 11:05 #17509605heey welkom,
voor een ombouw naar een c20let ben je aardig wat kwijt zal zo rond de 10000 zijn
-motoraanschaf+bak 3000
-motor tunen????? ivm chip/intercooler/benz pomp/injectoren/
-motor gelijk beurt geven? of reviseren?
-remmerij rondom aanpassen
-uitlaat systeem aanpassen groep a???
-div meters om de motor in de gaten te houden
-aanpassen vd kabelboom e.d.
-motorsteunen + ombouw e.d.En je komt nog genoeg tegen kwa klein spul wat je moet aanpassen om alles perfect te laten werken, maar alles bij elkaar is zeker de moeite waard, en als je hem ergens in wilt laten bouwen heb ik daar een goed adres voor:wors:wors als je hem daar in laat bouwen heb je m rond de 3weken weer terug hij heeft trouwens nog een hele ombouw te koop incl motor enz:o
groeten en veel succes.
nick
9 augustus 2009 om 12:36 #17509606Idd reken maar op 10.000/12.000€
ben er nu ook mee bezig en bijna klaar. en zit al dik over het hier bovenstaande bedrag heen. komt een hoop bij kijken….
Suc6
9 augustus 2009 om 12:49 #17509607ik heb net mijn kadett omgebouwd van c20xe naar c20let heeft ongeveer 3500-4000 gekost
en heb alles zelf gedaan besteed je het uit dan komt er heel wat bij.ik wil nog meer aanpassen ander uitlaatspruitstuk grotere turbo en uitlaat komt er weer rond de 2000.- bij
9 augustus 2009 om 14:18 #17509608ik had alleen voor 3500 de motor,, dan heb ik er nog een quife sparediff(en nog veeel meer) in zitten ben je ook weer een rug verder maar heb je zowieso nodig anders is er ook niks aan met voorwielaandrijving:hmmz.
en ik neem aan dat je de gehele motor enz gelijk geheel nakijkt omdat de motor toch uit de auto is, zou wel lullig zijn heb je net alles ingebouwd en er gaat wat stuk waar je ”net” niet bij kan:o
groeten nick
9 augustus 2009 om 14:29 #17509609Hartelijk dank voor jullie reacties tot dusver.
Het is me toch best wel een flink bedrag dat ik erin moet stoppen in dat geval.
Maakt een gewone 2.0 16v (dus zonder turbo) nog veel uit in kosten of is het zonde dan juist op dat te besparen terwijl het zoveel meer oplevert?9 augustus 2009 om 16:48 #17509610Ik ben van een OPC I (X20XER 160pk) naar een OPC II (Z20LET Turbo 200pk) gegaan en het kostte me in tegenstelling tot de reacties hierboven geen geld…
Had een extra auto gekocht, blok eruit gehaald, mn eigen blok en onderdelen van de 2de auto verkocht en had mn geld eruit. Zo kan je het ook doen..
Maar jij wil ook van minimaal naar maximaal (1.6 8v naar een turbo) das wel een heel verschil.. en betekend ook veel meer aanpassen. (Ook remmen, brandstofpomp etc etc..)
9 augustus 2009 om 19:39 #17509611origineel gepost door Lamborghini
Hartelijk dank voor jullie reacties tot dusver.Het is me toch best wel een flink bedrag dat ik erin moet stoppen in dat geval.
Maakt een gewone 2.0 16v (dus zonder turbo) nog veel uit in kosten of is het zonde dan juist op dat te besparen terwijl het zoveel meer oplevert?naar een normale 16v.. 1500 euro ofzo. koop een afgekeurde astra gsi 16v en hang alles over.
let wel.. prijs is by zelfbouw
9 augustus 2009 om 19:52 #17509612origineel gepost door mayhem
origineel gepost door Lamborghini
Hartelijk dank voor jullie reacties tot dusver.Het is me toch best wel een flink bedrag dat ik erin moet stoppen in dat geval.
Maakt een gewone 2.0 16v (dus zonder turbo) nog veel uit in kosten of is het zonde dan juist op dat te besparen terwijl het zoveel meer oplevert?naar een normale 16v.. 1500 euro ofzo. koop een afgekeurde astra gsi 16v en hang alles over.
let wel.. prijs is by zelfbouw
Inderdaad, ben het met mayhem eens.
Koop de eerste beste kroepoek GSi en hang alles over…ook de achteras etc etc. Blok met minder dan 200.000 km er op is een zeldzaamheid, c20xe met minder zou ik eerder niet vertrouwen dan wel ;)10 augustus 2009 om 17:41 #17509613origineel gepost door nl-tuning
ik had alleen voor 3500 de motor,, dan heb ik er nog een quife sparediff(en nog veeel meer) in zitten ben je ook weer een rug verder maar heb je zowieso nodig anders is er ook niks aan met voorwielaandrijving:hmmz.en ik neem aan dat je de gehele motor enz gelijk geheel nakijkt omdat de motor toch uit de auto is, zou wel lullig zijn heb je net alles ingebouwd en er gaat wat stuk waar je ”net” niet bij kan:o
groeten nick
Idd mijn blok is ook helemaal uit elkaar geweest en bijna alles is vervangen.
-pakkingen
-sensoren
-ontsteking
-koprevisie
-remmen aangepast(calibra turbo)
-quaife sper diff
-injectoren
-distri set
-olie pomp
-sash sport koppeling set
-grotere turbo garret 2876rs
-Rvs76mm uitlaat voor tot achter
-race kat
-versterkte draagarmen
-alle rubbers vervangen onderstel.
-grotere IC
-Groter olie koeler
-kabelboom opgeknapt
-gevulkaniseerde motor/bak rubbers
-nieuwe rem/stuur leiding werk
-motor ruim gespoten
-alle onderstel delen+kleppendeksel gestraald en gecoatEn nog veel meer om allemaal op te noemen… en je komt ook alleen aan die bedragen als je t goed doet…
hier kan je een kijkje nemen wat er allemaal bij komt kijken. http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=2&t=12745
10 augustus 2009 om 18:51 #17509614origineel gepost door Nick(GSI)
origineel gepost door nl-tuning
ik had alleen voor 3500 de motor,, dan heb ik er nog een quife sparediff(en nog veeel meer) in zitten ben je ook weer een rug verder maar heb je zowieso nodig anders is er ook niks aan met voorwielaandrijving:hmmz.en ik neem aan dat je de gehele motor enz gelijk geheel nakijkt omdat de motor toch uit de auto is, zou wel lullig zijn heb je net alles ingebouwd en er gaat wat stuk waar je ”net” niet bij kan:o
groeten nick
Idd mijn blok is ook helemaal uit elkaar geweest en bijna alles is vervangen.
-pakkingen
-sensoren
-ontsteking
-koprevisie
-remmen aangepast(calibra turbo)
-quaife sper diff
-injectoren
-distri set
-olie pomp
-sash sport koppeling set
-grotere turbo garret 2876rs
-Rvs76mm uitlaat voor tot achter
-race kat
-versterkte draagarmen
-alle rubbers vervangen onderstel.
-grotere IC
-Groter olie koeler
-kabelboom opgeknapt
-gevulkaniseerde motor/bak rubbers
-nieuwe rem/stuur leiding werk
-motor ruim gespoten
-alle onderstel delen+kleppendeksel gestraald en gecoatEn nog veel meer om allemaal op te noemen… en je komt ook alleen aan die bedragen als je t goed doet…
hier kan je een kijkje nemen wat er allemaal bij komt kijken. http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=2&t=12745
Wow, dat is nog eens een gedetaileerde reactie.
Ik ga je topic in het andere forum eens op me gemak doornemen. Wel top dat je zoveel foto’s hebt gemaakt + uitleg erbij.10 augustus 2009 om 19:08 #17509615Ja, maar hij heeft een F, en jij hebt een G ;)
Lees mijn ombouwtopic maar es door, das van een G.
Het is een hele lijst die Nick opnoemt, maar de helft is “nutteloos”, waarmee ik bedoel, zonder die mods rijd ie ook. Daar hoef je de motorruimte niet voor te spuiten of een race kat te monteren, Snappie. Beperk je dus tot noodzakelijke dingen eerst. Bij het “How to” gedeelte heb ik opgesomd wat je sowieso nodig hebt.
10 augustus 2009 om 19:39 #17509616tuurlijk rijd ie ook met 5.000€ minder
maar je kan het beter gewoon gelijk goed doen dan later gezeik te hebben oid
en zonder kat komt ie niet door de apk :P
en dat is ook meer persoonlijk he wat ik allemaal gedaan heb
zoals :
motorruimte
turbo
enz enzik hou gewoon van goed en alles gelijk netjes. dan alles er zo inschroeven zonder na te kijken en schoon te maken enz moet er gewoon als nieuw uit zien als je de kap open doet. Nogmaals dat is mijn mening
10 augustus 2009 om 19:50 #17509617Klopt… Maar overal nieuwe pakkingen vind ik belangrijker dan een sportkat van 350,-
De Z20LET die erin is gegaan is ook goed nagekeken, geen risico’s genomen, beter alles nieuw.
11 augustus 2009 om 09:51 #17509618origineel gepost door Nick(GSI)
tuurlijk rijd ie ook met 5.000€ mindermaar je kan het beter gewoon gelijk goed doen dan later gezeik te hebben oid
en zonder kat komt ie niet door de apk :P
en dat is ook meer persoonlijk he wat ik allemaal gedaan heb
zoals :
motorruimte
turbo
enz enzik hou gewoon van goed en alles gelijk netjes. dan alles er zo inschroeven zonder na te kijken en schoon te maken enz moet er gewoon als nieuw uit zien als je de kap open doet. Nogmaals dat is mijn mening
De eerste stap die ik wil zetten is uberhaupt een dikkere motor erin. Later (als ik weer wat meer heb gespaard) ga ik die dan weer tunen. Een compleet ander blok met de noodzakelijke extra aanpassingen (remmen enzo) is mijn primaire doel.
11 augustus 2009 om 10:34 #17509619de mijne is ook kompleet gereviceerd.
alle lagers, pakkingen, keerringen enz. nieuw
versterkte drijfstangen
cilinderkop professioneel laten reviceren
alle rubber slangen die niet mooi waren vervangen
turbo remmen in 4 gaats
zie http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=105756&page=1blok gekocht voor 1850.- met f28 en 4×4 verdeel bak
verdeelbak weer verkocht voor 250.- dus maar 1600.- voor blok en bak betaald:)ik kan er zo eerst goed mee rijden verdere tuning komt wel als het blok goed ingereden is in als ik weer wat geld te besteden heb.
11 augustus 2009 om 16:42 #17509620origineel gepost door Baas J.
Klopt… Maar overal nieuwe pakkingen vind ik belangrijker dan een sportkat van 350,-De Z20LET die erin is gegaan is ook goed nagekeken, geen risico’s genomen, beter alles nieuw.
idd gelijk alles goed aanpakken!
ik heb t ook eerst allemaal gespaart voordat ik er aan begon.
motor is ook zeker niet op bezuinigd eigenlijk op helemaal niks -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.