Forumindex › Forums › Modellen › Manta › remdrukverdeler nu met foto!
- Dit onderwerp bevat 37 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 oktober 2019om 22:43 door 1800T_BFB.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2009 om 17:49 #1721101029 juli 2009 om 20:26 #17504683
welk type? meestal staan er als je goed kijkt, of ze goed schoonmaakt, pijltjes op, maar daarmee weet je wss nog niet veel meer.
30 juli 2009 om 13:10 #17504684er staat hellemaal niks op das nou juist het probleem
31 juli 2009 om 13:53 #17504685die aan de kant van het schut bord zijn volgens mij de achterremmen
31 juli 2009 om 18:45 #17504686zal van de week even een foto plaatsen das duidelijker
2 augustus 2009 om 07:39 #17504687upje
2 augustus 2009 om 07:52 #17504688aan de achterkant zit de ingang en de rest zijn de uitgangen,maar je hebt er maar 2 nodig de andere 2 afdoppen
2 augustus 2009 om 08:44 #17504689volgens mij heeft dit te maken met het remdruk verschil van links en rechts en niet van voor en achter.
is er iemand die dit heeft aangesloten?
2 augustus 2009 om 08:52 #17504690oh is een manta dan weet ik het ookniet
2 augustus 2009 om 11:19 #17504691Ik ben even de garage ingedoken en een paar foto’s gemaakt.
Ik had al het vermoeden dat hij bij mij een kwart slag gedraaid zat…….
2 augustus 2009 om 16:20 #17504692kijk dat zocht ik!
heb je mischien ook enig idee welke aansluiting waar heen gaat?
2 augustus 2009 om 18:41 #17504693volgens mij kunnen de foto,s van postbusmanta echt niet meer zeggen dat je al ziet
2 augustus 2009 om 20:00 #17504694Ik kan er inderdaad wel een heel vaag verhaal bijzetten, maar op de foto’s zie je volgens mij alles.
Eén leiding gaat rechtstreeks vanaf de voorkant van de hoofdremcilinder naar de linker voorrem door het scherm.
De andere voorste aansluiting gaat naar de remkrachtverdeler. Hier zit een aansluiting naast die dan weer naar de rechter voorrem gaat.Je ziet ook op de foto een leiding vanaf de remkrachtverdeler naar de achterkant van de auto gaan langs de stuurstang.
Goed kijken en het spreekt voor zich. :D
4 augustus 2009 om 13:03 #17504695ohwja nu zie ik het jah. wel vreemd ik dacht dat het ding alleen voor de voorkant was.
bedankt!
6 augustus 2009 om 08:39 #17504696misschien een domme vraag maar waarom een remkrachtverdeler en niet alleen een hoofdremcilinder?:hmmz
6 augustus 2009 om 16:46 #17504697ja goeie vraag
ik heb eerlijk gezegd geen idee maar het zat bij deze set remmen. dus ik neem aan dat het belangrijk is
6 augustus 2009 om 19:26 #17504698Nee, deze is om overberemming aan de achterkant oftewel blokkeren te voorkomen.
Dus werkt ie op de remdruk van de rechter voorleiding en die regelt dan de
druk naar achteren.
Ga maar goed na kijken!!6 augustus 2009 om 19:44 #17504699Ik weet het ook niet precies, maar volgens mij is het een gecombineerde remkrachtverdeler en een remkracht begrenzer.
De verdeler is er ook als veiligheid, mocht er in de hoofdremcilinder iets fout gaan.
De remkrachtbegrenzer is om te voorkomen dat de achterwielen blokkeren.
25 oktober 2009 om 15:22 #17504700AnoniemLid sinds:
1 January 1970hey mensen,
dus: de voorste 2 aansluitingen van de hoofdremcilinder zijn de voor remmen, en de achterste aansluiting van de hoofdremcilinder gaat naar achter.en de remolie van de linker voor rem gaat door de remdrukverdeler zodat deze de remdruk pepaald voor de achter remdruk?
dus hoe harder je remt hoe meer druk achter?:hmmz25 oktober 2009 om 15:54 #17504701Gewoon eraf halen dat ding, heb er bij mij op geen 1 auto 1 opzitten en remmen allemaal perfect :thumbup
25 oktober 2009 om 20:28 #17504702Als er een ATE/Delco hoofdremcilinder opzit is geen remkrachtverdeler nodig.
Zit er een Girling hoofdremcilinder erop dan zit er op de achteras een remdrukbegrenzer. (Manta A en Ascona A)
Volgens de foto’s is het een Delco hoofdremcilinder.25 oktober 2009 om 20:50 #17504703Bij een A zit hij aan de bodem onder de achterbank vast, vlak voordat de remolie via de slang naar de achteras gaat, op de as zelf zit alleen het T-stukje.
Het is wel zo dat er nogal veel verschillende remdrukverdelers zijn, zo is er ook een type remdrukverdeler die op de hoofdremcilinder zelf zit, dan lijkt het zo dat er niks is, maar hij is er wel degelijk.
8 maart 2013 om 18:46 #17504704eens even wat stof afblazen… :D
heb hier een gevalletje remt een beetje, en een beetje hard :D
voorremmen, remmen wel degelijk, duikt leuk in het neusje in.
maar dan staan de achterwielen allang stil….ik verwacht de remkrachtverdeler in overleden toestand,
maar zou ik deze ertussen vandaan halen.. dan remt hij helemaal als een ketter achter…
neeem ik aan..en dan stukje RDW en APK …. Danny… tis dus geen APK punt, zo`n ding.
of, bouwjaar gerelateerd ??8 maart 2013 om 20:14 #17504705ik heb bij mijn GSI ook even gekeken.
Bij mij zit er niet zo’n messing kleurig vierkant blokje onder, maar een zwart rond blokje waar leidingen van en naar gaan.
Dit zwarte ronde blokje ligt niet verticaal zoals bij Stefan maar horizontaal.
Aan mijn auto is wat dat betreft nog nooit aan gesleuteld, dus ik dit is een van de originele montage wijze.
Hoe het werkt moet je mij niet vragen, maar ik weet uit ervaring dat mijn auto goede remmen heeft.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt.8 maart 2013 om 20:31 #17504706wat betreft de remdrukken op de achteras verteld de APK sinds 2013 dit :
Overberemming achteras
De eisen met betrekking tot overberemming van de achteras vervallen per 1 januari 2013. Deze eisen zijn gezien de huidige stand van de techniek en het gebruik van ABS/EBS achterhaald. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.