Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Omega A tips
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juli 2009 om 18:33 #17210589
Beste Omega liefhebbers.
Ik ben zelf Calibra rijder, maar wil een achterwielaandrijver aanschaffen als project.Waar moet ik op letten t.o.v. een andere Opel (de roestige schermen ken ik wel)? Dus wat zijn mechanisch de zwakkere punten? En waar kan roest zitten op vitale plekken (bij een Cali is dat rond de achterveren, is dat ook bij een Omega A)?
En is de 2.6 of de 3.0 motorisch sterker als blok? Dus wat blijft langer heel? En hoe is het aan onderdelen te komen voor blokken? Welke is makkelijker en goedkoper?
Super badankt als jullie me wat info kunnen geven!
PS zoekfunctie heb ik gebruikt maar niks kunnen vinden.
9 juli 2009 om 19:44 #17498673De roestige achterschermen dus :D
Dorpels
Balken boven de achteras
Chassisbalken voor net achter de koplampen
Binnenschermenvoor bij de bevestigingen van de kunstof binnenschermen
Lekkage in de kofferbak
Draagarmrubbers voor (trillen met remmen)
Roestende remleidingen boven de achterasWat motoren betreft zowel de 2,6 als de 3,0 zijn bij normaal gebruik erg sterk.
De 3,0 is wel een overschatte motor.
Het vermogen wat opel opgeeft zit er lang niet altijd in en hij is behoorlijk dorstig.
De 2,6 doet wel wat ie beloofd en verbruikt een stuk minder.
De bovenstaande 3,0 is wel een 12v,de 24v is wel een sterke motor maar deze zijn wel wat gevoeliger.
De distributie is niet het sterkste punt en ze willen wel is wat olie verbruiken maar dat hangt grotendeels van de vorige eigenaren af.Handgeschakelde versnellingsbakken willen wel eens wat kraken bij sneller schakelen.
Differentieelen willen ook nog wel eens lawaai gaan maken.Eeeeuuuhhh,dat was het geloof ik wel even,
grt Manus.
11 juli 2009 om 20:39 #17498674Dankjewel voor de reactie!
Misschien heb jij of anderen nog tips voor mij waar ik relatief goedkoop aan een A omega kan komen?
Misschien ergens achteraf op een erfje ofzo?
Maar 3 eisen: Geen stationcar, geen diesel, en geen automaat.king:13 juli 2009 om 19:04 #17498675Bedankt voor je reactie manus.
Ik heb echt op je tips gelet!13 juli 2009 om 20:02 #17498676En heb je al wat kunnen kopen met “mijn” tips :angel
13 juli 2009 om 21:58 #17498677Ja een 2.0 8v. 130 000 gelopen. Moet alleen een stukje dorpel in (was de prijs ook naar).
Verder een flinke poetsbeurt. Komt helemaal goed dus!king:14 juli 2009 om 09:26 #17498678:kewlpics
14 juli 2009 om 16:42 #17498679Zogauw ik de auto heb gehaald en beetje toonbaar heb gemaakt zal ik er eentje plaatsen.
31 juli 2009 om 15:47 #17498680Nou de auto is er inmiddels en staat alweer te koop. Na stukken erin gelast te laten hebben om m weer een jaar apk vaardig te krijgen heb ik me gerealiseerd dat ik me waarschijnlijk ga “vervelen” met de 2.0 (hij staat in het verkoop gedeelte, de groene).
Niet omdat het slechte blokken zijn hoor! Ik vind het nogsteeds een van de beste blokken die opel ooit gebouwd heeft, maar gewoon omdat ikzelf wat gewend ben inmiddels qua power.
Dus heb ik besloten en inmiddels aangeschaft, een 2.6 6cilinder. Aan deze auto wordt momenteel de laatste hand gelegd, een paar kleine dingen moeten gemaakt worden en dan ga ik m over een weekje ophalen.Nu komt er een vraag van mij: weet iemand of er een boordcomputer achteraf ingebouwd kan worden? (de display zit er wel, maar kan alleen nergens knoppen vinden, en waarschijnlijk staat er daarom een f in de display). Dus waar zitten normaal de knoppen? Heeft iemand hier nog een console/paneel voor? En waar zou de stekker moeten liggen voor de knoppen als deze er uberhaupt al in zit?
Super bedankt alvast!
31 juli 2009 om 17:13 #17498681Volgens mij zitten de knoppen ergens in de buurt van de handrem.
14 augustus 2009 om 22:48 #17498682Nog even twee vraagjes,
Kan iemand mij foto’s laten zien van de middentunnel waar de boordcomputer bediening inzit? En weet iemand of de stekker net als bij de Cali er standaard al in zit?
Ten tweede, zijn die plastic zwarte overzetstukken over de dorpels gelijmd of geschroefd? Of kun je ze er zo af klikken?
Alvast bedankt!15 augustus 2009 om 14:50 #17498683Als je dorpel lijsten hebt met een rubberen strip erin kun je die rubberen strip eruit halen die werkt als een soort vergrendeling.
De dorpel lijsten met de chromen strip eroverheen zijn volgens mij geklikt en zou je zo los kunnen halen.
Dit laatste weet ik niet helemaal zeker meer dus probeer het eerst voorzichtig.26 augustus 2009 om 14:36 #17498684bij een a omi station zit de zaak geklikt echter bij het loshalen
willen ze nog wel eens stuk gaan.
verder heb ik een a caros station waar op het interieur na alles in zit
althans niet de motor en de bak ,maar de console en de tunnel bak
met opbergvakje en de knopopologie voor elec ramen voor en achter zo ook knop voor de bc bediening. let wel de comp is voor 6 cil lijn dual ram
verder wat je zoal nog kan gebruiken nette raampjes
rond om afdek gebeuren achter voor koffer ruimte
schokdempers die je middels een ventiel achterin op druk kan zetten
nog nette vloer achterin fijn weet ik veel nog meer.
hoor het wel vgr tonsr. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.