Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › koeling ascona b probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juli 2009 om 17:10 #17210584
Hallo,
Heb een probleem, mijn ascona wordt te warm tijdens de banden oproken!!
Mijn B Ascona
2.2 cih 304 gr. nok, spagettie groep A uitlaat. kisseling kop bewerking en zuigers
grotere injectoren, 180 pk op het rubber( nog zonder de 48 webbers).
Afstelling Bosch Tunningde motor wordt gewoon veelste warm.
Ben aant kijken naar een olie koeler, dat moet toch wel iets helpen.
weet alleen niet welke adaptor er tussen het huis en het filter moet, en welke koeler het beste is?En een groter radiateur met een electrische vin moet ook wel een stuk schelen.
heb nu nog de orginele van een 2.0E in zitten.
Maar welke (grotere) koeler heeft de zelfde aansluitingen, en past er in? Ruimte maken kan!
Heb iets gehoord over een koeler van een 2.3 diesel, dat ie groter is.Dus wie heeft al zoiets eerder meegemaakt en weet een goede oplossing!
Alvast bedankt.
Ascona B
Het beste is denk allebij
9 juli 2009 om 17:24 #17498651adapters kan je bij biesheuvel bestelen iki zouz eggen bel ze morgen even dan vertel je even je verhaal en dan kunnen ze jouw precies vertellen wat voor koeler je nodig hebt, evt pak je een radiateur van een automaat die heeft al een oliekoeler!
9 juli 2009 om 20:44 #17498652De OHC 2.0 8V motoren hebben dezelfde adapterplaten, echter de middenbout is anders, vroeger kon je die nog bestellen bij de dealer van een 3.0 CIH motor (met oliekoeler), of dat nu nog zo is….
Biesheuvel heeft Mocal materiaal, als je in 1x klaar wilt zijn dan kan je de set bij hem kopen, zij kunnen (zouden) je in ieder geval wel raad geven welke oliekoeler (qua grootte) je nodig hebt. Dan moet je even naar John vragen, die weet veel van het oudere materiaal.
een radiateur van een automaat heeft inderdaad een koelaansluiting, maar daar heb je niks an, voor de olie is ‘t koeloppervalk aan de kleine kant en het gaat weer ten koste van je waterinhoud.
Om de koelling een handje te helpen zou je een gaatje van 3mm in de thermostaat kunnen boren of als je systeem verkleint is, de thermostaat weg laten, verder kan het ook zijn dat je ontsteking niet goed staat, ik kan niet inschatten of hij al afgestelt is op een bank of niet.
Dikkere radiateuren zijn haast niet meer te krijgen of erg moeilijk, je kan ze laten maken, dat kost ongeveer een 350-400 euro, die van mij heb ik bij Hartgers in Zutphen laten maken.
10 juli 2009 om 14:24 #17498653AnoniemLid sinds:
1 January 1970wat wel kan is n nieuw koelblok in jou radiateur laten zetten
dan kun je ook 1 krijgen met gotere doorlaaten een elcktrische fan kun je van een volvo 850 nemen
en dan zou ik die in jou geval gewoon met n schakelaar inschakelen voor je met n burnout begint:thumbupmet een thermo contact kan uiteraard ook;)
10 juli 2009 om 16:25 #17498654alvast bedankt jongens, zal wel ff zoeken opt internet.
kan natuurlijk de thermostaat huis verwijderen, maar kank, daar zoveel mee winnen dan?
Een elektische koelvin zal zeker helpen, beter als de orginele viscovin.10 juli 2009 om 17:41 #17498655origineel gepost door asconab1983
alvast bedankt jongens, zal wel ff zoeken opt internet.kan natuurlijk de thermostaat huis verwijderen, maar kank, daar zoveel mee winnen dan?
Een elektische koelvin zal zeker helpen, beter als de orginele viscovin.Misschien dat de visco koppeling overleden is.
10 juli 2009 om 19:46 #17498656Vlgs de praktijk is het zo dat de vaste vin meer koeling levert dan de visco vin, vele viscovinnen zijn in het verleden vervangen door vaste exemplaren.
17 juli 2009 om 06:41 #17498657en de vaste exemplaren weer door electische :D
17 juli 2009 om 13:56 #17498658“vooruitgang” noemen ze dat ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.