Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Dump valve Zafira OPC
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2009 om 18:08 #17210087
Naast het chiptuning zit ik te denken om een dump valve te plaatsen. Ik heb hierover gelezen dat je bij het schakelen meer power heb als je weer op het gaspedaal trapt. En het is beter voor je turbo!
Waarom niet direct vanaf de fabriek plaatsen. :hmmzIs dit verschil echt te merken als je een dump valve plaats of is het vanwege het whoooosh geluid? ;)
8 juni 2009 om 20:40 #17487492Ik weet niet of je auto er sneller op wordt alleen weet ik wel dat een collega van mij er ook één had op z’n impreza wrx en er helemaal gek van werd. Het is leuk als je een beetje aan het trappen bent maar als je door het dorp of de stad rijdt en bij elke keer schakelen die wooosh hoort dan heb je het snel bekeken.
9 juni 2009 om 05:40 #17487493Dit is precies wat ik wilde weten. Extra power is leuk, maar het moet niet storend zijn. Dank voor de info. :wors :wors :wors
9 juni 2009 om 15:46 #17487494Standaard zit er al 1 op je Zafira OPC ;)
Je kan er 1 extra op zetten die meer geluid maakt.10 juni 2009 om 19:32 #17487495Misschien een beetje een rare vraag, maar waar zit de standaard dumpvalve op een Zafira OPC?
15 juni 2009 om 18:59 #17487496Bij mij zit die rechts van mijn turbo heb dan een astra H opc. Lijkt niet op een dumpvalve maar het is er wel 1 haha.
Heb zelf meerder dumpvalves uit geprobeerd. Bailys heeft een meer aardige afblaas geluidje. Heb nu een Forch en die is redelijk bescheiden.succes
5 juli 2009 om 07:37 #17487497het klinkt leuk maar naar mijn idee wordt je het gauw zat….
Beetje een bescheiden geluid is dan wel prettig om te hebben.
Maar als er al eentje op zit waarom zou je er dan nog 1 opzetten?
7 augustus 2009 om 19:41 #17487498Het verschil zit hem in de positie van de “valve” bij het orgineel zit deze in het inlaat gedeelt van het turbohuis dit heeft als voordeel simpel te produceren (lees goedkoper) en vooral stiller , de “aftermarket”modelen zijn complexeren (duurder) en maken meer geluid.
Echter het grootste verschil zit hem in de positie nl de “blow-off valve” komt het best tot uiting wanneer deze zo dicht mogelijk bij de gasklep zit , in deze positie blijft de turbo het best op toeren en wordt minder afgeremd tijdens schakelen dan bij het orgineel en dit is ook weer beter voor het ontlasten van de kwetsbare lagers van de turbo.
Het is dus niet alleen een afweging van geluid.
Marcel:agent7 augustus 2009 om 20:58 #17487499standaard zit er geen dumpvalve op, maar een divertervalve/recirculatieklep op.. Ik zat er ook aan te denken, maar voorlopig hou ik lekker de standaard die erop zit. Minder kans op storingen, en er is zelfs kans dat als je een dumpvalve erop zet, (+de originele afsluit voor het geluid) dat je turbogat alleen maar groter wordt..
10 augustus 2009 om 16:47 #17487500als je een HKS erop zet kun je het vinnetje eruit halen en dan klinkt ie een stuk minder hard.je kunt ook een dump-valve met recirculatie erop zetten……
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.