Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › F28 afstellen in een Kadett(OPGELOST) + digidashprobleem(NIE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 mei 2009 om 14:47 #17209751
Vandaag de eerste km’s gemaakt met de Kadett E c20let. Rijdt als een speer, ware het niet dat ik de versnellingspook niet goed afgesteld krijg, terwijl ik de F28 afstelwijze uit TIS heb gebruikt.
De eerste versnelling zit op de plaats van de achteruit en de achteruit is er helemaal niet. Moet ik de (Kadett)pook soms verbouwen?
Daarnaast geeft de snelheidsmeter van mijn digidash te weinig aan ondanks dat ik de complete km aandrijving + zender van de F20 ingebouwd heb. Of doe ik dat niet goed?
Alvast bedankt voor het meedenken.
8 mei 2009 om 17:28 #17481134de vesnellingen staan te ver naar links, die zul je op gevoel wat naar rechts moeten zetten.
Aangaande die km-teller,dat probleem had ik ook met myn kadett,dit komt omdat het tandwieltje dat op het differentieel zit, die de zender aandryft, die is anders (meer of minder tandjes) hier zyn verschillende oplossingen voor: de electronische puls aanpassen door middel van een electronische schakeling, of je vervangt het tandwiel dat op het diff zit.8 mei 2009 om 17:46 #17481135Er zijn och verschillende pulsgevers? Het aantal pulsen per omwenteling.
En zit er ook niet ergens een knopje op het dashboard? voor verschillende systemen, rood knopje volgensmij.8 mei 2009 om 21:14 #17481136@folkyc20xe: Ik heb de aandrijving van de F28 vergeleken met die uit de F20. Behalve de lengte van de aandrijving die dus wel verschilt, heb ik geen verschil kunnen zien tussen de 2 tandwieltjes.
Als ik de Mtech site moet geloven, moet de F28 aandrijving eruit en vervangen worden door de F20, vandaar dat ik het zo gemaakt heb zoals het nu is.
Echter het werkt dus niet goed! Zou ik dan toch de F28 aandrijving moeten inbouwen? Want om nou het tandwiel op de dif te gaan vervangen dat is wel heel veel werk. Volgens mij kan het eenvoudiger.Vwb de versnellingspook; ik heb het idee dat de schakelas van de Kadett een te kleine diameter heeft tov het F28 schakelmechanisme.
Ik heb inderdaad de versnellingen al naar rechts gezet en zelfs de achteruit met de hand ingeschakeld bij het schakeldeksel en daarna de pook in zijn achteruitstand gezet. Dat gaat wel totdat ik de pook in neutraal zet. Dan ben ik mijn achteruit weer kwijt en zit de 1e versnelling op die positie.
Dit is volgens mij alleen te verklaren als de as te los in het schakelmechanisme zit.8 mei 2009 om 21:28 #17481137@cooperdude: Ik zal die schakelaar eens omzetten, kijken wat er gebeurt…
9 mei 2009 om 10:41 #17481138Versnellingsbakprobleem is opgelost. Het schakelmechanisme was iets te ruim tov van de schakelas. Ik heb de opening van de klem iets groter gemaakt en nu klemt hij wel goed en kan ik alle versnellingen selecteren.
Nu het digidashprobleem nog oplossen…
9 mei 2009 om 19:01 #17481139neem eens contact op met frank janssen.hij heeft het bij mij ook opgelost.ik rij met een kadett e c20let met f28 en een vectra digidash.ik heb het tandwieltje vd f20 gebruikt en hij kwam met de juiste pulsgever.daar zijn er veel soorten van.
zie ook op20 mei 2009 om 09:45 #17481140@ Xander n: zeer bedankt voor de tip!
10 juni 2009 om 18:42 #17481141normaal heeft je digidash 16 imp nodig
maar met deze bak dus schijnbaar niet
dan moet je gaan proberen met andere impulsgevers tot je de juiste hebt
het loopt op voor zover ik weet van 6 dan 8 dan 10 dan 12 en dan 16 impulsen
maar hop[en dat de goede erbij zit voor jou
en idd op het dashboard zit een heel klein schakelaartje 1 en 2
die kan je ook nog een omzetten
dat heeft dienst als je een andere bandenmaat wou gebruiken
in de kadett -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.