Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Deel restauratie Manta SR (nu met foto’s!)
- Dit onderwerp bevat 165 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 mei 2022om 18:02 door angelg7.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2009 om 14:33 #17209688
Omdat mijn oude pagina’s zijn verwijderd even nieuwe aangemaakt. Ben bezig met een deelrestauratie van m’n SR uit ’72. Wat ik ga doen;
* Motorruimte ‘proberen’ 100% origineel te maken
* Motor reviseren
* Bak reviseren
* Vooras helemaal uit elkaar –> stralen, ktl-en en poedercoaten. Nieuw rubbers en geel gepassiveerde moeren en bouten.Hieronder foto’s hoe de Manta was en hoe deze er nu bij staat.
Vers uit Duitsland
Al een stukje kaler
Accubak valt wel mee met rottigheid
Vele emmers Bitak verwijderd.. pff klote klus.
Beetje rot
Keienvanger eraf. Vond ik niet goed genoeg.2 mei 2009 om 14:35 #17480174Gelijk een vraag:
Zijn deze nog nieuw te vekrijgen?
2 mei 2009 om 16:59 #17480175:kewlpics
2 mei 2009 om 18:11 #17480176Geen half werk Joost,succes met restauratie.
Mooi stukje trouwens in het clubblad
:thumbupST1 V8.
2 mei 2009 om 18:49 #17480177origineel gepost door JOZO
Gelijk een vraag:Zijn deze nog nieuw te vekrijgen?
Zit ook op ouder type BMW voor ’88, anders moet je Menderink even bellen, die heeft ze wel.
2 mei 2009 om 21:44 #17480178Klopt,je hebt de metalen versie,en de rubberen versie.
Let wel kruislings past het niet met de koplampen.
Je hebt trouwens aardig in dat voorfront gesneden,alleen met een nieuwe kijenvanger kom je er niet.
Compleet nieuw voorfront zou ik zeggen.
Was ooit voor niet te veel knaken,bij het clubmagazijn te koop.
Weet niet of Twan nog voorfronten heeft,(zijn stil zwijgen de laatste jaaaren/of afwezigheid zegt genoeg)
Maar een nieuw neusje,op deze bolide zou niet misstaan.
Scheelt een hoop werk in ieder geval.
Voor de rest goed bezig man.
Al het rotte er uit,en weer een strakke manta terug op de weg.
Kijk daar doen we het voor.
Manta’s zijn zowie zo al een zeldzaamheid,op de weg tegenwoordig.
Keep up the good work4 mei 2009 om 21:09 #17480179dat is geen half werk joost :wors je bent goed bezig:thumbup
4 mei 2009 om 21:14 #17480180Wayo een complete revisie, dat klinkt goed!
5 mei 2009 om 18:30 #17480181origineel gepost door Kermitkiller
goed bezig joost ga zo door :wors:worstrouwens stond een nieuw neusje te koop op marktpplaats voor niet al te veel
tiptiptipgroeten kermit:afro
Ga geen nieuwe voorfront monteren. Mij teveel geld, liever een goede plaatwerker erop. En fijn dat ik die net even ken:P
Menderink gaat voor me kijken:cool:
5 mei 2009 om 21:49 #17480182Beetje bakken en braden,plumuur voor handen,en je ziet er nx meer van.
13 mei 2009 om 10:25 #17480183Zo, Menderink stuurt nette kapjes op. Gisteren rubbers uit de vooras geperst. Ging goed! Volgende week naar de straler/lakker. Rubbers etc besteld met remmerij erbij.
Alleen zit nu met een vraagje;
Wat is het verschil tussen ATE en Delco. ATE zit op de vroegere A manta’s. Dus bij mij ook. Maar wat is het verschil tussen de hoofdremcilnder? Nu zit bij mij Delco reservoirtjes op, terwijl ATE reservoirs op moet. Link –> http://s75550052.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=154a0aa3eee4d58/shopdata/index.shopscript
Wie weet hoe de bevestiging zit van deze reservoirs? En wie heeft nog een ATE hoofdremcilinder liggen die goed functioneert?
14 mei 2009 om 19:44 #17480184Vandaag weer even bezig geweest. Alle vooras onderdelen met een staalborstel flink bewerkt zodat alle vele bitak eraf is.. onderste fuseekogels liggen onder in cola, zodat ze van de week uitgeperst kunnen worden. Even ontvet en wat rot ondertussen tegen gekomen. En een ‘vakkundige’ reparatie gevonden..
Klaar voor de straler!15 mei 2009 om 09:33 #17480185Neem aan dat je andere fusee-kogels hebt voor de onderste draagarmen?En niet vergeten in delen waar schroefdraad in zit even een bout in te draaien,ook het conische gedeelte van de naven afdekken(beschermen)tegen het stralen !!
ST1 V8.
15 mei 2009 om 15:01 #17480186origineel gepost door ST1 V6
Neem aan dat je andere fusee-kogels hebt voor de onderste draagarmen?En niet vergeten in delen waar schroefdraad in zit even een bout in te draaien,ook het conische gedeelte van de naven afdekken(beschermen)tegen het stralen !!ST1 V8.
Geen zorgen Ben, komt helemaal goed met dat stralen, ktl-en poedercoaten en/of lakken!;) Ik heb nieuwe fusee-kogels ja, dus die komen der ook in!
Heb net de voorlampkapjes ontvangen van Menderink en die zien der puik uit!:wors
27 mei 2009 om 19:19 #17480187origineel gepost door JOZO
Wat is het verschil tussen ATE en Delco. ATE zit op de vroegere A manta’s. Dus bij mij ook. Maar wat is het verschil tussen de hoofdremcilnder? Nu zit bij mij Delco reservoirtjes op, terwijl ATE reservoirs op moet. Link –> http://s75550052.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=154a0aa3eee4d58/shopdata/index.shopscriptNiemand die iets weet van de ATE hoofdremcilinder?:cool:
Inmiddels de dashboard etc. verwijderd. Zit nu nog even te kijken met de draadboom. Zijn deze nog origineel en nieuw te krijgen? Zal heel moeilijk zijn denk ik. Kan ze wel na laten maken maar ja, daar schiet ik niet veel mee op.
27 mei 2009 om 20:01 #17480188origineel gepost door JOZO
origineel gepost door JOZO
Wat is het verschil tussen ATE en Delco. ATE zit op de vroegere A manta’s. Dus bij mij ook. Maar wat is het verschil tussen de hoofdremcilnder? Nu zit bij mij Delco reservoirtjes op, terwijl ATE reservoirs op moet. Link –> http://s75550052.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=154a0aa3eee4d58/shopdata/index.shopscriptNiemand die iets weet van de ATE hoofdremcilinder?:cool:
Inmiddels de dashboard etc. verwijderd. Zit nu nog even te kijken met de draadboom. Zijn deze nog origineel en nieuw te krijgen? Zal heel moeilijk zijn denk ik. Kan ze wel na laten maken maar ja, daar schiet ik niet veel mee op.
Je kan je beter afvragen wat hetzelfde is tussen ATE en Delco :)
de steek van de hoofdremcilinder is anders, vaatje en rembekrachtiger ook.
rembekrachtiger van delco heeft denk iets meer inhoud.Ik heb nog een originele onverbeunde kabelboom die ga ik in mijn manta gebruiken als je een nagemaakte voor mij regeld mag je die ;)
28 mei 2009 om 16:50 #17480189origineel gepost door hanzzz
origineel gepost door JOZO
origineel gepost door JOZO
Wat is het verschil tussen ATE en Delco. ATE zit op de vroegere A manta’s. Dus bij mij ook. Maar wat is het verschil tussen de hoofdremcilnder? Nu zit bij mij Delco reservoirtjes op, terwijl ATE reservoirs op moet. Link –> http://s75550052.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=154a0aa3eee4d58/shopdata/index.shopscriptNiemand die iets weet van de ATE hoofdremcilinder?:cool:
Inmiddels de dashboard etc. verwijderd. Zit nu nog even te kijken met de draadboom. Zijn deze nog origineel en nieuw te krijgen? Zal heel moeilijk zijn denk ik. Kan ze wel na laten maken maar ja, daar schiet ik niet veel mee op.
Je kan je beter afvragen wat hetzelfde is tussen ATE en Delco :)
de steek van de hoofdremcilinder is anders, vaatje en rembekrachtiger ook.
rembekrachtiger van delco heeft denk iets meer inhoud.Ik heb nog een originele onverbeunde kabelboom die ga ik in mijn manta gebruiken als je een nagemaakte voor mij regeld mag je die ;)
Heb waarschijnlijk een ATE hoofremcilinder met revisiekit op de kop getikt. Nu ff kijken voor een bekrachtiger. Waren schijnbaar origineel zwart. Over die kabelboom zal ik eens nadenken hans, maar denk toch dat ik de huidige zelf wat ga opknappen..
24 juni 2009 om 15:02 #17480190Bekrachtiger en hoofdremcilinder zijn binnne, maar moet nog wel een en ander aan gebeuren.
Ben nu aan t kijken voor rode Koni’s, maar deze worden niet meer nieuw geleverd, dus het zullen de gele worden.
Heb verders weinig gedaan, want druk met afstuderen van school. Wel is de as gestraald en kan ik het onderste plaatje weer terug lassen, waarna ie ge ktl’t word en deels gecoat en deels gelakt.Heb nog een vraag. In het vraagbaak staan verschillende banden maten:
165S x 13
165H x 13
165SR13
185/70SR 13Wat is nu origineel van een SR? Heb nu 4 stuks velgen van 5 J en 2 stuks van 5,5 J.
Wie weet het antwoord?24 juni 2009 om 18:29 #17480191sr was denk ik sowieso de 5.5 j velg.
de bandenmaat weet ik niet24 juni 2009 om 21:09 #17480192velgen zijn 5,5 j net als bij de gte en de banden maat 185x70x13
fijn je weer geholpen te hebben :P:P:P:P
28 juni 2009 om 04:49 #17480193heb nieuwe neus voor je op 1 van me slopers die ik gekocht heb
contact me maar even
groeten :afro
28 juni 2009 om 17:49 #17480194origineel gepost door JOZO
Vandaag weer even bezig geweest. Alle vooras onderdelen met een staalborstel flink bewerkt zodat alle vele bitak eraf is.. onderste fuseekogels liggen onder in cola, zodat ze van de week uitgeperst kunnen worden. Even ontvet en wat rot ondertussen tegen gekomen. En een ‘vakkundige’ reparatie gevonden..
Klaar voor de straler!als je nieuwe rubbers neemt had je ook beter de bussen er eerst uit kunnen halen.
had ik ook niet gedaan heb nu de nieuwe rubbers met bussen orgineel.
ik weet niet wat voor rubbers je er in doet.??wel goed bezig hoor:thumbup
9 juli 2009 om 17:31 #17480195Ooh, ik zie dat het topic verplaatst is naar hier.. Heb hier rubbers liggen van Dr Manta. Zonder behuizing. Heb er nu al zeker één maand niks aan gedaan ivm schoolexamens. School ondertussen gehaald alleen bezig met doorstroomvakken. Maandag daarvan tentamen en dan weekend erop weer een 3daagse evenment wat ik mede organiseer en dan gelijkdaarna 3 weken op vakantie… kom er maar niet aan toe:swear
9 juli 2009 om 17:47 #17480196:cry
11 juli 2009 om 15:39 #17480197toch even wat tijd gehad. Carb. uit elkaar gehaald en helemaal schoongemaakt. Alle boutjes, schroejes etc. worden opnieuw verzinkt en geel gepassiveert. Nieuw pakkingsetje ertussen en is weer haast als nieuw!
Plaatje bij het praatje: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.