Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › tankmeter en toerenteller
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2009 om 20:31 #17209680AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mijn tankmeter en toerenteller doen absoluut niks van mijn B Commodore coupé
Ik kan de vlotter nakijken, maar dan moet de tank eronderuit, eens kijken wat ik doe.
Ik heb eens gekeken naar de toerenteller, achter de teller horen 2 stekker vast te komen, deze zaten achter los en er zat tape overheen. Bij de bobine (waarschijnlijk van een senator/omega) zit een van die 2 stekker ook los en er zit tape overheen. (groene kabel en de zwarte voor de massa).
Nu heb ik vanalles geprobeerd, bijvoorbeeld een kabel van de bobine (-1) en een kabel van de bobine (15, massa)
naar binnen getrokken, maar helpt niet.Alvast bedankt.
14 mei 2009 om 17:41 #17480125Hallo,
Dat de tankmeter niet werkt licht waarschijnlijk aan de spanningstabilisator die achter op het instrumenten paneel zit. (code GVR)
Dit is een soort relai en na + 30 kan het zijn dat deze zijn beste tijd heeft gehad.Deze bevind zich boven de aansluiting van de verklikker lampjes. Het is een vierkant kastje die met 3 connecties vast zit.
Ik heb een Opel D Rekord, deze auto is qua onderdelen te vergelijken met de B Commodore.
MVG: Kylian Wierenga
14 mei 2009 om 18:45 #17480126AnoniemLid sinds:
1 January 1970Sorry van mijn antwoordt.
Maargoed, de spanningsregelaar is al vervangen enkele weken terug van een Rekord.
Dit is het niet.
De tankmeter en toerenteller krijg ik niet aan.
Misschien dat de meter kapot is van de toerenteller, ik heb begrepen als die verkeerd wordt aangesloten, is ie direct kapot.14 mei 2009 om 19:12 #17480127volgens mij is dat toch het enigste wat de spanningsregelaar regelt..???
dus als er een topic komt met de vraag waar aan dat liggen kan, kun je heels
snel bovenstaand antwoord verwachten.was het eerst wel een paar weken goed maar later niet meer?
toerenteller dood in de hoek?
brandstofmeter geeft verkeerde waarde??tankmeter testen op functioneren is ook een mogelijkheid,
weet niet of je vrij eenvoudig bij de bedrading van je vlotter kunt komen
maar dat zou je eventueel nog kunnen probere,
en anders eens gaan spelen met de multi meter,
waar meet je wel spanning en wanneer niet .suck-6
18 mei 2009 om 16:08 #17480128AnoniemLid sinds:
1 January 1970de tankmeter werkt weer, alleen gaat het dashboard verlichting nu aan, als ik op contact draai.
DIt moet dan maar even zo.Binnenkort komt een nieuwe 3L. (57.000 gelopen) in de Commodore en een handmatige versnellingsbak (5-gang), jippie.
Hopelijk volgende week klaar.
De wagen staat nu te koop voor €2000, want de snelheidsmeter doet het niet. Ik weet dus neit hoeveel met de motor is gereden.Zodra de nieuwe motor erin zit en versnellingsbak gaat de prijs weer netjes omhoog.
Als iemand interresse heeft in de wagen. info: pascalis89@hotmail.com
Er zit nu ook een nieuwe brandstofpomp en filter eronder. Hij kan weer vol gassen rijden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.