tankmeter en toerenteller

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD tankmeter en toerenteller

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209680
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Mijn tankmeter en toerenteller doen absoluut niks van mijn B Commodore coupé

      Ik kan de vlotter nakijken, maar dan moet de tank eronderuit, eens kijken wat ik doe.

      Ik heb eens gekeken naar de toerenteller, achter de teller horen 2 stekker vast te komen, deze zaten achter los en er zat tape overheen. Bij de bobine (waarschijnlijk van een senator/omega) zit een van die 2 stekker ook los en er zit tape overheen. (groene kabel en de zwarte voor de massa).
      Nu heb ik vanalles geprobeerd, bijvoorbeeld een kabel van de bobine (-1) en een kabel van de bobine (15, massa)
      naar binnen getrokken, maar helpt niet.

      Alvast bedankt.

      #17480125
      kywieman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 February 2009

        Hallo,

        Dat de tankmeter niet werkt licht waarschijnlijk aan de spanningstabilisator die achter op het instrumenten paneel zit. (code GVR)
        Dit is een soort relai en na + 30 kan het zijn dat deze zijn beste tijd heeft gehad.

        Deze bevind zich boven de aansluiting van de verklikker lampjes. Het is een vierkant kastje die met 3 connecties vast zit.

        Ik heb een Opel D Rekord, deze auto is qua onderdelen te vergelijken met de B Commodore.

        MVG: Kylian Wierenga

        #17480126
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Sorry van mijn antwoordt.

          Maargoed, de spanningsregelaar is al vervangen enkele weken terug van een Rekord.

          Dit is het niet.
          De tankmeter en toerenteller krijg ik niet aan.
          Misschien dat de meter kapot is van de toerenteller, ik heb begrepen als die verkeerd wordt aangesloten, is ie direct kapot.

          #17480127
          Ghanz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2005

            volgens mij is dat toch het enigste wat de spanningsregelaar regelt..???

            dus als er een topic komt met de vraag waar aan dat liggen kan, kun je heels
            snel bovenstaand antwoord verwachten.

            was het eerst wel een paar weken goed maar later niet meer?
            toerenteller dood in de hoek?
            brandstofmeter geeft verkeerde waarde??

            tankmeter testen op functioneren is ook een mogelijkheid,
            weet niet of je vrij eenvoudig bij de bedrading van je vlotter kunt komen
            maar dat zou je eventueel nog kunnen probere,
            en anders eens gaan spelen met de multi meter,
            waar meet je wel spanning en wanneer niet .

            suck-6

            #17480128
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              de tankmeter werkt weer, alleen gaat het dashboard verlichting nu aan, als ik op contact draai.
              DIt moet dan maar even zo.

              Binnenkort komt een nieuwe 3L. (57.000 gelopen) in de Commodore en een handmatige versnellingsbak (5-gang), jippie.

              Hopelijk volgende week klaar.
              De wagen staat nu te koop voor €2000, want de snelheidsmeter doet het niet. Ik weet dus neit hoeveel met de motor is gereden.

              Zodra de nieuwe motor erin zit en versnellingsbak gaat de prijs weer netjes omhoog.

              Als iemand interresse heeft in de wagen. info: pascalis89@hotmail.com

              Er zit nu ook een nieuwe brandstofpomp en filter eronder. Hij kan weer vol gassen rijden.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.