Forumindex › Forums › Overige › Race, rally en sprint › Vraagje aan de experts…3-puntsgordel monteren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 april 2009 om 18:21 #17209412
Ben bezig met de inbouw van een set 3 puntsgordels.
Deze gordels zijn voorzien van een oprolmechanisme.Nu heb ik de oprolmechanisme zoals op de foto geplaatst.
Op het punt midden achter de stoel zat dat niet fijn…ivbm dat dat stuk schuin af loopt.Hij kan eventueel ook aan de C stijl aan dat ding waar normaal de gordel voor de achterbank aanhangt.
Op de foto zit ie alleen op dat punt vast.
Links bij de stoel zit ie nu wel vast op het originele gordelpunt.
Rechts van de stoel moet ik nog een plaat met moer tegen de tunnel lassen.Wat zeggen de experts van deze oplossing?
Moet wel safe zijn natuurlijk. Zelfs mn ma vroeg of dit wel goed zat :P:P6 april 2009 om 18:37 #17475298Gordels is altijd moeilijk in een hatchback.
onder in de tunnel nog een bevestigings plaat.
en de bovenzijde bij voorkeur horizontaal en recht naar achter.
als je ooit en keer je gordels nodig hebt is het wel fijn dat je recht naar voren gaat.
maak je nu een klapper wordt je naar links en naar beneden getrokken door de gordel.
Bevestigen op de C stijl is al iets beter.Ik mijn astra zit een kooi heb bewust horizontale buizen in de kooi laten maken.
in de vorige ( kadett) maakte ik gebruik van een gelaste stabilisator tussen de schokdempers klapper was zo hard dat dat zelf niet meer op zijn plek zatTheun
6 april 2009 om 18:45 #17475299Ik had mijn gordels eerst ook aan de C stijl, maar als je dan een klapper maakt en je auto zou door een rare reden zo verbuigen dat je gordel strakker komt te staan, dan ben je niet blij :mad:
Dus ik heb de originele gordels weer gemonteerd.
Ik denk dat je het meest veilig de gordels die je op de foto laat zien recht naar achter kunt monteren en dan bij voorkeur niet achter achteras ophang punten, i.v.m. de kreukel zone.
Misschien kun je iets mooi erin lassen ( aan de bodem ? ) ?
6 april 2009 om 18:46 #17475300Okee,
ik wou zon ding in/aan de tunnelbak lassen
Dan verplaats ik de rol toch maar naar de C-stijl. Dan loopt ie achter de stoel een beetje naar links omhoog naar de c-stijl.
Ik zit dan wel ff te kijken wat ik met de rolkooi ga doen. Wou er een kopen die langs de c-stijl loopt.
6 april 2009 om 18:49 #17475301origineel gepost door freek corsa
Ik had mijn gordels eerst ook aan de C stijl, maar als je dan een klapper maakt en je auto zou door een rare reden zo verbuigen dat je gordel strakker komt te staan, dan ben je niet blij :mad:Dus ik heb de originele gordels weer gemonteerd.
Ik denk dat je het meest veilig de gordels die je op de foto laat zien recht naar achter kunt monteren en dan bij voorkeur niet achter achteras ophang punten, i.v.m. de kreukel zone.
Misschien kun je iets mooi erin lassen ( aan de bodem ? ) ?
Daar zeg je wel wat over de c-stijl…
Stel de stijl buigt naar binnen…staat je gordel weer slap;)Hoewel je ze daar wel veel ziet.
Mischien dat een rolkooi dan een hoop scheelt..6 april 2009 om 18:51 #17475302met de veiligheid doe je er wel verstandig aan een kooi te nemen.
Maar ja ik wil geen gewicht erbij hebben, daarom rij ik nu nog zonder.
12 april 2009 om 09:43 #17475303laat dan een buis in de rolkooi zetten waar je de gordel’s aan bevestigt, zodat ze precies recht naar achter lopen :O
12 april 2009 om 11:20 #17475304ik zou hem zelf als ik jouw was iig zolang aan de c stijl monteren.
das al een stuk beter als nu…20 mei 2009 om 22:50 #17475305Ff auwe koeie uit de sloot… (ja nachtdienst hè…)
Als je de gordels eens bevestigd aan je veerpootbrug? (deze eventueel vervangen door een van staal en vast lassen aan veerpoten)
Of is dat not-done (heb d’r ook de ballen verstand van… :P)
22 mei 2009 om 12:05 #17475306wordt wel vaker gedaan.
Bij sommige regelementen is het zelfs verplicht om je gordel om een horizontaal balk / stang te monteren.. EN dan niet alleen bouten maar er ook een keer erom heen draaien zodat de kracht beter verdeelt wordt.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.