Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Steven_stepje's Corsa TR (1985) C20NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2009 om 14:28 #17208683AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik zal maar eens een eigen topic beginnen.
Ik heb de wagen zo goed als orgineel gekocht en is voor sommigen een bekende.
Er zat een “b” merk verlagings set onder, maar deze dempers waren lek.
Heb er dus een setje van mij onder gegooid (ook een “b”merk:P)De wagen is nu voorzien van een E16SE.
Gewoon als orgineel, dus met orgn. luchtbak.
Heb er een Wiechers veerpoot-brug op geplakt en de draagarm brug, ook van Wiechers, komt er vanavond onder.
Heb er een ander uitlaatspruitstuk onder gegooid (die van de donor was lek) en een andere pijp.
Momenteel zit er alleen een lege middendemper tussen.Ook is er een a3 GSI interieur ingekomen.
Wel met a1 orginele dash.
Heb de cockpit van mijn GT geleend:angel omdat mijn a2 nog gefixed moet worden.
Ook de gordels achterin overgezet (safety first).
Einddemper is orgineel 1.2 TR.
Puur voor de looks.
Wil er geen tupperware of jap-style ***bak van maken.
Hij staat momenteel nog op orgineel 13″ staal.Vandaag (26-01-2009) een verse APK erop.
Deze kreeg hij glansrijk, geen adviespunt niks.
Heb er zelf bijgestaan en de keurmeester (oud RDW-steekproef-man) was zeer tevreden.Gedaan:
– E16SE ingebouwd
– GSI remmerij voor gemonteerd
– GSI stabi-stang gemonteerd
– GSI tank en alle nodige nieuwe leidingen
– GSI stoelen+achterbank (zit gedeelte moet nog afgerond worden)
– GSI elek. ramen en CV
– GSI radiator incl fan
– Wiechers Veerpootbrug gemonteerd
– Wiechers draagarmbrug plaatsen
– Flatblades geplaatst
– GT cockpit (wordt a2 GSI)
– Motorkaplifters geplaatst
– Kofferbak bodem maken (MDF)
– Zwarte achterlichten (niet gespoten versie)(momenteel orgn ivm APK)
– Sony radio, jvc boxjes voor (orginele plek), Rockford P3002 versterker icm Rockford P2 12″ 300W RMS
– C20NE geplaatst (152k gelopen, grote beurt en nieuwe lak erop)
– Motorruim doorgelast
– V-maxx schroefset op zn laagst
– Alarm erin geplaatst
– Schijfremmen achter
– Verbreed staal rondom (getrokken 195-45-14)(ex-Kilat ‘s)Nog te doen:
– Xenon 3000K plaatsen
– Uitlijnen
– LPG G3 installatie erop/in
– Wanneer hij oldtimer is wordt hij geheel gestript en gerestaureert. Nieuw plaatwerk, nieuwe lak (zelfde als nu) en de nodige vervangingen, ook motorisch.Genoeg geluld.
Tijd voor :kewlpics
Bij de vorige eigenaar thuis
Imperial eraf en 14″ GT eronder
Geen versleten wangen:D
Drive on Baby
(Vandaag vers geschoten)
Bedankt aan alleen die mij hebben geholpen en tips hebben gegeven;)26 januari 2009 om 15:46 #17463305hoe heb je dat met die achterbank gedaan? dat past toch nie lijkt me?
26 januari 2009 om 15:54 #17463306AnoniemLid sinds:
1 January 1970Rugdeel is op de plek geschroefd en daarna de gaten uitgeboord.
M8 boutjes en de moeren gelast op het rugdeel.
Het zit gedeelte is vervelend, is een andere vorm, maar de bevestiging uit een GSI (4 ijzeren plaatjes) zijn gewoon over te zetten.26 januari 2009 om 19:22 #17463307ah ja oke, ik heb van het eerste type gsi een interieurtje, maar komt waarschijnlijk een champion interieur in, zit nog net wat fijner;) en dan hebik het ook met die achterbank leuning, dus moet nog ‘s zien hoe ik dat ga doen, vind het opzich wel n optie die van jou
27 januari 2009 om 15:19 #17463308ge-ni-aal. stabistang, veerpootbrug, draagarmbrug EN verlaging. met een setje brede velgjes kan je wel lekker bochtjes maken! :D dit blijf ik wel volgen :thumbup
maar even uit nieuwsgierigheid.. wat merk je voor verschil met die 1.6 erin?
27 januari 2009 om 22:55 #17463309AnoniemLid sinds:
1 January 1970Een degelijk verschil!
Kom maar snel langs met die 1.2 van je.
Dan gaan we ff stukkiej touren.
Weet nog lekker stukkiej om te roppen!:P28 januari 2009 om 07:35 #17463310dit keer kom ik met een 1.3 :P vanmiddag ff tijd?
28 januari 2009 om 07:52 #17463311AnoniemLid sinds:
1 January 1970hangt totaal van de tijd af.
Grtz
28 januari 2009 om 09:19 #17463312:vertag je hoort het wel
1 februari 2009 om 12:41 #17463313Netjes! Goed bezig Steven. :thumbup
1 februari 2009 om 16:29 #17463314AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dank je Alfred.
Deze week ff bij me baas langs voor een grote schoonmaak/poetsbeurt.Ook ff die draagarm brug eronder.
En flink sparen voor nieuwe bandjes (arme student he:()1 februari 2009 om 16:59 #17463315he jongen
Ziet er allemaal goed uit zo,netjes,gauw weer nieuwe dingen en foto’s.
grt sylvester
1 februari 2009 om 21:27 #17463316AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bedankt sylvester.
Ja ben druk bezig met zoeken, sparen en monteren:P
Foto’s komen dan natuurlijk ook;)3 februari 2009 om 14:36 #17463317AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb gisteren de TR grondig gewassen, gepolijst en in de poets gezet.
Het is een heel stuk beter als het was.
Ben er wel achter gekomen dat de lak zijn beste tijd heeft gehad.
Er zijn delen ooit overgespoten, en dit is slecht gebeurt.
Denk hierbij aan een slecht geschuurde ondergrond (lak laat los) en druipers.De wagen staat er nu netjes en verzorgt bij.
Zoals ik al aangegeven heb, houdt ik de wagen verder zo totdat ik mijn studies heb afgerond en de schuur op zn plek staat.
Dan wordt de wagen onderworpen aan een goede restauratie en een GOED jasje.Het weer zit echter nog niet mee, heb dus nog geen zin gehad om de draagarmbrug te monteren.
Dat was hem weer!!!!
*edit* Owjah,
Morgen bezig met de kofferbak.
Alvast de “boot line’n” dus een strakke kofferbak maken met aanpassingen voor mijn toekomstige LPG tank (in reserve wielbak)4 februari 2009 om 12:20 #17463318gekkehuis :thumbup
ga je’m met hout dichtbouwen?
4 februari 2009 om 12:29 #17463319AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee.
Vandaag bezig met de bodemplaat (met panlatten eronder om hoogte te creeren).
Zijkanten ben ik nog over aan het fantaseren:angel5 februari 2009 om 12:54 #17463320AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag de kofferbak bijna afgerond.
In elk geval de bodem.
Ik ben nog aan het bedenken wat ik ga doen met de zijkanten.Uitlaat is nu ook fatsoenlijk onder gehangen.
Ook heb ik me draagarmbrug gemonteerd.
Eerst maar eens een test rit.17 februari 2009 om 12:45 #17463321AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag bezig met de elektrische ramen.
Heb de orginele schakelaars vervangen voor anderen en verplaatst.
Ze zaten eerst in een a3 “middenconsole”, maar wou mijn “oude” versie weer trg.
Heb de schakelaars op de plek gemonteerd waar normaal gesproken de mist-licht-schakelaar zit en evt breedstraler-schakelaar.Aangezien ik geen van beiden heb, mooi plekje voor de schakelaars;)
Vanmiddag de foto’s, eerst afwerken.Waarschijnlijk haal ik morgen ook een alarm systeem op met klapsleutels.
Wil de sirene niet in mijn wagen hebben, sluit dan waarschijnlijk de toeter aan op de plaats van de sirene. (heb toevallig 2 claxons onder de kap:wtf:P)20 februari 2009 om 16:27 #17463322AnoniemLid sinds:
1 January 1970De wagen is nu uitgebreid met een Alarm systeem met klapsleutels.
Heb de sirene wel aangesloten omdat dit toch wel een leuk effect geeft.Vanavond komen er zo goed als nieuwe schijven onder en nieuwe remblokken.
Dit setje komt van een corsa B gsi af.
Met staal omvlochten remleidingen voor en achter.13 oktober 2009 om 06:32 #17463323AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb ff paar spy-foto’s van het motorruim.
Motor moet nog afgemonteerd worden, LPG moet er nog op/in en dan keuren op kenteken. :agent
De wagen is ook voorzien van schijfremmen achter.
13 oktober 2009 om 07:37 #17463324mooi project
13 oktober 2009 om 08:48 #17463325cool project!
13 oktober 2009 om 14:02 #17463326ziet er netjes uit hoor:wors
netter als bij mij:p
13 oktober 2009 om 15:23 #17463327Wat voor LPG installatie komt er in? G3 kan niet zover ik weet.
13 oktober 2009 om 15:28 #17463328AnoniemLid sinds:
1 January 1970Waarom zou G3 niet kunnen?
Voor de C20NE zijn G3 installaties verkrijgbaar.Tnxs voor de complimenten;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.