Steven_stepje's Corsa TR (1985) C20NE

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Steven_stepje's Corsa TR (1985) C20NE

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208683
    Anoniem
    • Topics 12
    • Reacties 351
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Ik zal maar eens een eigen topic beginnen.

    Ik heb de wagen zo goed als orgineel gekocht en is voor sommigen een bekende.

    Er zat een “b” merk verlagings set onder, maar deze dempers waren lek.
    Heb er dus een setje van mij onder gegooid (ook een “b”merk:P)

    De wagen is nu voorzien van een E16SE.
    Gewoon als orgineel, dus met orgn. luchtbak.
    Heb er een Wiechers veerpoot-brug op geplakt en de draagarm brug, ook van Wiechers, komt er vanavond onder.
    Heb er een ander uitlaatspruitstuk onder gegooid (die van de donor was lek) en een andere pijp.
    Momenteel zit er alleen een lege middendemper tussen.

    Ook is er een a3 GSI interieur ingekomen.
    Wel met a1 orginele dash.
    Heb de cockpit van mijn GT geleend:angel omdat mijn a2 nog gefixed moet worden.
    Ook de gordels achterin overgezet (safety first).
    Einddemper is orgineel 1.2 TR.
    Puur voor de looks.
    Wil er geen tupperware of jap-style ***bak van maken.
    Hij staat momenteel nog op orgineel 13″ staal.

    Vandaag (26-01-2009) een verse APK erop.
    Deze kreeg hij glansrijk, geen adviespunt niks.
    Heb er zelf bijgestaan en de keurmeester (oud RDW-steekproef-man) was zeer tevreden.

    Gedaan:
    – E16SE ingebouwd
    – GSI remmerij voor gemonteerd
    – GSI stabi-stang gemonteerd
    – GSI tank en alle nodige nieuwe leidingen
    – GSI stoelen+achterbank (zit gedeelte moet nog afgerond worden)
    – GSI elek. ramen en CV
    – GSI radiator incl fan
    – Wiechers Veerpootbrug gemonteerd
    – Wiechers draagarmbrug plaatsen
    – Flatblades geplaatst
    – GT cockpit (wordt a2 GSI)
    – Motorkaplifters geplaatst
    – Kofferbak bodem maken (MDF)
    – Zwarte achterlichten (niet gespoten versie)(momenteel orgn ivm APK)
    – Sony radio, jvc boxjes voor (orginele plek), Rockford P3002 versterker icm Rockford P2 12″ 300W RMS
    – C20NE geplaatst (152k gelopen, grote beurt en nieuwe lak erop)
    – Motorruim doorgelast
    – V-maxx schroefset op zn laagst
    – Alarm erin geplaatst
    – Schijfremmen achter
    – Verbreed staal rondom (getrokken 195-45-14)(ex-Kilat ‘s)

    Nog te doen:
    – Xenon 3000K plaatsen
    – Uitlijnen
    – LPG G3 installatie erop/in
    – Wanneer hij oldtimer is wordt hij geheel gestript en gerestaureert. Nieuw plaatwerk, nieuwe lak (zelfde als nu) en de nodige vervangingen, ook motorisch.

    Genoeg geluld.
    Tijd voor :kewlpics




    Bij de vorige eigenaar thuis


    Imperial eraf en 14″ GT eronder





    Geen versleten wangen:D


    Drive on Baby
    (Vandaag vers geschoten)
    Bedankt aan alleen die mij hebben geholpen en tips hebben gegeven;)

    #17463305
    alphox
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 406
    Lid sinds:
    30 June 2004

    hoe heb je dat met die achterbank gedaan? dat past toch nie lijkt me?

    #17463306
    Anoniem
    • Topics 12
    • Reacties 351
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Rugdeel is op de plek geschroefd en daarna de gaten uitgeboord.
    M8 boutjes en de moeren gelast op het rugdeel.
    Het zit gedeelte is vervelend, is een andere vorm, maar de bevestiging uit een GSI (4 ijzeren plaatjes) zijn gewoon over te zetten.

    #17463307
    alphox
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 406
    Lid sinds:
    30 June 2004

    ah ja oke, ik heb van het eerste type gsi een interieurtje, maar komt waarschijnlijk een champion interieur in, zit nog net wat fijner;) en dan hebik het ook met die achterbank leuning, dus moet nog ’s zien hoe ik dat ga doen, vind het opzich wel n optie die van jou

    #17463308
    Vranz
    • Topics 2
    • Reacties 19
    Lid sinds:
    20 February 2007

    ge-ni-aal. stabistang, veerpootbrug, draagarmbrug EN verlaging. met een setje brede velgjes kan je wel lekker bochtjes maken! :D dit blijf ik wel volgen :thumbup

    maar even uit nieuwsgierigheid.. wat merk je voor verschil met die 1.6 erin?

    #17463309
    Anoniem
    • Topics 12
    • Reacties 351
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Een degelijk verschil!
    Kom maar snel langs met die 1.2 van je.
    Dan gaan we ff stukkiej touren.
    Weet nog lekker stukkiej om te roppen!:P

    #17463310
    Vranz
    • Topics 2
    • Reacties 19
    Lid sinds:
    20 February 2007

    dit keer kom ik met een 1.3 :P vanmiddag ff tijd?

    #17463311
    Anoniem
    • Topics 12
    • Reacties 351
    Lid sinds:
    1 January 1970

    hangt totaal van de tijd af.

    Grtz

    #17463312
    Vranz
    • Topics 2
    • Reacties 19
    Lid sinds:
    20 February 2007

    :vertag je hoort het wel

    #17463313
    Alfred
    Bijdrager
    • Topics 34
    • Reacties 550
    Lid sinds:
    8 January 2005

    Netjes! Goed bezig Steven. :thumbup

    #17463314
    Anoniem
    • Topics 12
    • Reacties 351
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Dank je Alfred.
    Deze week ff bij me baas langs voor een grote schoonmaak/poetsbeurt.

    Ook ff die draagarm brug eronder.
    En flink sparen voor nieuwe bandjes (arme student he:()

    #17463315
    sylvester1
    Bijdrager
    • Topics 26
    • Reacties 705
    Lid sinds:
    8 May 2007

    he jongen

    Ziet er allemaal goed uit zo,netjes,gauw weer nieuwe dingen en foto’s.

    grt sylvester

    #17463316
    Anoniem
    • Topics 12
    • Reacties 351
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Bedankt sylvester.
    Ja ben druk bezig met zoeken, sparen en monteren:P
    Foto’s komen dan natuurlijk ook;)

    #17463317
    Anoniem
    • Topics 12
    • Reacties 351
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Heb gisteren de TR grondig gewassen, gepolijst en in de poets gezet.
    Het is een heel stuk beter als het was.
    Ben er wel achter gekomen dat de lak zijn beste tijd heeft gehad.
    Er zijn delen ooit overgespoten, en dit is slecht gebeurt.
    Denk hierbij aan een slecht geschuurde ondergrond (lak laat los) en druipers.

    De wagen staat er nu netjes en verzorgt bij.
    Zoals ik al aangegeven heb, houdt ik de wagen verder zo totdat ik mijn studies heb afgerond en de schuur op zn plek staat.
    Dan wordt de wagen onderworpen aan een goede restauratie en een GOED jasje.

    Het weer zit echter nog niet mee, heb dus nog geen zin gehad om de draagarmbrug te monteren.

    Dat was hem weer!!!!

    *edit* Owjah,
    Morgen bezig met de kofferbak.
    Alvast de “boot line’n” dus een strakke kofferbak maken met aanpassingen voor mijn toekomstige LPG tank (in reserve wielbak)

    #17463318
    Vranz
    • Topics 2
    • Reacties 19
    Lid sinds:
    20 February 2007

    gekkehuis :thumbup

    ga je’m met hout dichtbouwen?

    #17463319
    Anoniem
    • Topics 12
    • Reacties 351
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Nee.
    Vandaag bezig met de bodemplaat (met panlatten eronder om hoogte te creeren).
    Zijkanten ben ik nog over aan het fantaseren:angel

    #17463320
    Anoniem
    • Topics 12
    • Reacties 351
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Vandaag de kofferbak bijna afgerond.
    In elk geval de bodem.
    Ik ben nog aan het bedenken wat ik ga doen met de zijkanten.

    Uitlaat is nu ook fatsoenlijk onder gehangen.

    Ook heb ik me draagarmbrug gemonteerd.
    Eerst maar eens een test rit.

    #17463321
    Anoniem
    • Topics 12
    • Reacties 351
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Vandaag bezig met de elektrische ramen.
    Heb de orginele schakelaars vervangen voor anderen en verplaatst.
    Ze zaten eerst in een a3 “middenconsole”, maar wou mijn “oude” versie weer trg.
    Heb de schakelaars op de plek gemonteerd waar normaal gesproken de mist-licht-schakelaar zit en evt breedstraler-schakelaar.

    Aangezien ik geen van beiden heb, mooi plekje voor de schakelaars;)
    Vanmiddag de foto’s, eerst afwerken.

    Waarschijnlijk haal ik morgen ook een alarm systeem op met klapsleutels.
    Wil de sirene niet in mijn wagen hebben, sluit dan waarschijnlijk de toeter aan op de plaats van de sirene. (heb toevallig 2 claxons onder de kap:wtf:P)

    #17463322
    Anoniem
    • Topics 12
    • Reacties 351
    Lid sinds:
    1 January 1970

    De wagen is nu uitgebreid met een Alarm systeem met klapsleutels.
    Heb de sirene wel aangesloten omdat dit toch wel een leuk effect geeft.

    Vanavond komen er zo goed als nieuwe schijven onder en nieuwe remblokken.

    Dit setje komt van een corsa B gsi af.
    Met staal omvlochten remleidingen voor en achter.

    #17463323
    Anoniem
    • Topics 12
    • Reacties 351
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Heb ff paar spy-foto’s van het motorruim.
    Motor moet nog afgemonteerd worden, LPG moet er nog op/in en dan keuren op kenteken. :agent


    De wagen is ook voorzien van schijfremmen achter.

    #17463324
    BlackSapphire
    • Topics 36
    • Reacties 1147
    Lid sinds:
    4 July 2009

    mooi project

    #17463325
    2e-c14nz
    • Topics 54
    • Reacties 2960
    Lid sinds:
    5 June 2009

    cool project!

    #17463326
    Ted-Jan
    • Topics 5
    • Reacties 137
    Lid sinds:
    28 January 2008

    ziet er netjes uit hoor:wors

    netter als bij mij:p

    #17463327
    Oly
    • Topics 24
    • Reacties 205
    Lid sinds:
    30 August 2006

    Wat voor LPG installatie komt er in? G3 kan niet zover ik weet.

    #17463328
    Anoniem
    • Topics 12
    • Reacties 351
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Waarom zou G3 niet kunnen?
    Voor de C20NE zijn G3 installaties verkrijgbaar.

    Tnxs voor de complimenten;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.