Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › hoe het beste het elec raam motertje vervangen bij cali
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2009 om 13:24 #17208582
beste mensen,
ik wil even weten hoe je het beste het elec raam motertje kan vervangen bij calibra bestuurders kant.
en is een motertje van de bijrijderskant hetzelfde, gewoon pas?
we hebben vanmiddag een poging gewaagd maar konden er maar moeilijk bij met torx omdat de raamgeleider behoorlijk in de weg zat voor in de deur, en we weinig slag konden maken op deze manier.
daarbij komt dat het stuk met de tandjes precies voor 1 van de torx schroeven zit, hoe kun je dit nou het beste oplossen?
18 januari 2009 om 09:21 #17462141ik heb dit ook ens gedaan.
maar bij mij zat ie origineel gepopnageld.
die er dus uitgeboord.
verder moet het raam los uit de geleider.
en met een superkit er later weer ingezet worden.
en afstellen dit was een heel gepruts.
ikzelf heb het frame weer vastgezet met hele korte boutjes en moertjes.
waarbij ik het boutje wat tegen die tanden aan kwam zo kort mogelijk heb afgezaagd.
maar popnagelen is mooier.
maar naar mijn mening kun je het motortje zelf niet los vervangen maar met frame en al.
zo heb ik het gedaan.18 januari 2009 om 13:43 #17462142hm ben je zeker dus wel een dagje zoet mee.. dat raam weer knap erin krijgen is het meeste werk volgens mij… eenmaal het raam los kun je het mechanisme losboren en eruitkantelen…
pfff wat een gelul zo haha.
18 januari 2009 om 16:29 #17462143nou valt je reuze mee opelkadettje
ik was langer ant uitzoeken dant echte werk ahha
je ziet die koperkleurige popnagels vanzelf als je de deurbekleding los hebt.
even het vervangingmechaniekje er naast leggen.
en even een plakbandje onderaan het raam plakken tot hoever ie erin zat.
er zitten van die plastik beugeltjes in de raamgeleider die moet je goed bewaren en wel weer terugplaatsen anders krijg je em haast niet goed.
ik heb em teruggeplakt met pattex polymer montagekit.
je moet echt een hele sterke lijm/kit hebben hoor.
maar tis vrij simpel18 januari 2009 om 17:28 #17462144hmm.. ik was dus idd zover dat we het deurpaneel eraf hadden, en bovenin heb je dan 2 boutjes die de kleine (ca 10 cm) rails vasthouden zeg maar waar t raam in gedrukt?/gekit zit, toen geprobeerd of we het raam omhoog konden trekken dit kon maar een klein stukje.
en ook uit angst dat het raam afbreekt.. hebben we niet verder getrokken.
plakbandje hadden we idd op het raam geplakt zodat we wisten hoever het raam erin moest.
die geleiders dat zijn die witte dingen neem ik aan die op het mechanisme zitten waarmee hij omhoog en omlaag schuift neem ik aan?want op die korte rails zaten ook nog 2 U vormige beugeltjes waarin hij mede klemde.
maar om het raam er dus compleet uit te halen moet je dus die kleine rails bovenin losmaken en thats it?
en daarna het mechanisme die 2 witte geleidertjes eruitwippen.. en het mechanisme losboren (de pop nagels dan)
en dan zou je het mechanisme er zo uit moeten kunnen kantelen? en dan het motertje vervangen en weer terugplaatsen en vastzetten met boutje/popnagels?
18 januari 2009 om 17:30 #17462145ik heb alleen het motertje, niet het complete mechaniek….
18 januari 2009 om 17:39 #17462146je zou kunnen proberen om het raam eerst in de geleiders te laten zitten.
maar ik weet dan niet of je die 2 railsjes weer in het frame kan schuiven.
ik had het raam wel los dat werkt een stuk makkelijker.
en dan idd alle popnagels losboren.
en dan kun je na een gewurg en gedoe het frame met motor uit het gat krijgen ergens halverwege je deur.
tis even een gepruts haha maar inens heb je het aha
tja jammer dak niet ter plekke ben maar tis heel eenvoudig.
althans met het raam los.
dat mechanisme is zon schaargeval weet je wel.
je kan proberen de boel eerst los te boren.
en het raam bovenin te laten zitten.
volgens mij ken je dan het schaargedeelte naar boven klappen en uit de 2 geleiders schuiven.
weet niet zker of dit lukt.
maar zou wel schelen.18 januari 2009 om 17:48 #17462147schaargedeelte is idd het mechanisme dus we praten over t zelfde:P
tja assen is niet ff om de hoek haha is zeker 2 u rijden lol..
maar volgens mij kun je het schaar gedeelte niet zomaar naar beneden klappen omdat het motertje dat tegenhoudt, en die doet juist nix meer.
18 januari 2009 om 17:55 #17462148als je alles losgeboord hebt heb je het motortje ook los.
dat motortje zit vast aan dat schaargedeelte.
motortje komt dus gewoon mee met schaargedeelte.18 januari 2009 om 17:56 #17462149ja klopt maar dan staat het schaar gedeelte nog omhoog, en die kan je dus niet inklappen zeg maar..
18 januari 2009 om 18:05 #17462150ja lastig ik had het raam al los van die 2 railsjes en toen kon de motor met schaargedeelte zo inklappen en tussen het gat van de deur door gewurgd worden.
is ook al weer zolang geleden.
weet je zeker dat je alle popnagels los hebt??
maar als het goed is kan het hele kakkie dan toch met raam en al naar beneden?18 januari 2009 om 18:08 #17462151je motertje laat die tandjes naar beneden gaan.. maar als je motertje nix doet kun je hem niet zomaar naar beneden drukken, dus klapt je schaar gedeelte niet in, en als dat wel zo was dan zit je met het raam beneden haha kan je er helemaal niet meer bij:D
dus denk dat ik het raam eruit moet halen, popnagels los en misschien met een beetje geweld die witte geleiders uit de rails halen en proberen de schaar in te klappen, dan vervolgens door het gat naar buiten en motertje wisselen en dan opnieuw monteren
18 januari 2009 om 18:11 #17462152ja zo zou het moeten idd.
het beste is idd het raam los.
maar of het ook kan zonder raam los??
jammer dat iemand anders dat niet zo 1 2 3 weet:vertag:vertag
18 januari 2009 om 18:12 #17462153lol.. of ze moeten nog reageren:P
nou is een mooi weekend klusje als de zon goed schijnt.
18 januari 2009 om 18:16 #17462154hah lol idd.
zo zat ik es met mijn elektrische dakraam haha
dacht ik zo effe te vervangen eindigde dus ook met een afgetaped dak int donker18 januari 2009 om 18:17 #17462155ja daarom.. t is mijn dagelijkse auto, dus ga niet zomaar ff 123 wat doen zonder dat ik weer het hele spul in elkaar kan zetten.
wil eerst ff goed weten hoe en wat voordat ik de boel sloop.. het raam is zo gebroken en daar bedank ik voor
18 januari 2009 om 18:25 #17462156ja klopt
ik had de dikke mazzel dat mijn raam toevalig los viel tegelijkertijd dak met de boel ant prutsen was.
terugkitten was echter een stuk lastiger.20 januari 2009 om 06:27 #17462157Je moet deze klus eigenlijk met z’n 2en doen. 1 die het raam vasthoudt en de ander die het mechanisme vervangt. Verder is het goed te doen en hoeft niet perse tijdrovend te zijn, als je maar goed voorbereid bent.
Succes, Diederik
20 januari 2009 om 08:50 #17462158punt is dat ik dus niet het mechanisme heb, alleen het motertje.
het beste zou ik dus een compleet mechanisme met werkend motertje kunnen opsnorren en die gewoon overzetten zeker?
20 januari 2009 om 09:14 #17462159ja zeker weten.
meestal word dat ook gewoon samen verkocht.
een los motortje is 10 keer zo lastig als compleet mechanisme vind ik.
in beide gevallen moet de boel los dacht ik20 januari 2009 om 09:14 #17462160ik heb alleen los motertje:P dus dat word zoeken..
dan hoef je het motertje ook niet los te halen van het mechanisme, en zal het een stukje makkelijker worden ja
20 januari 2009 om 09:18 #17462161ja exakt.
maaaaaar je moet de boel toch loshebben hoe dan ook.
dus je zou kijken kunnen of je dat motortje wisselen kunt he dan
maar als ik jou was zocht ik een complete kocht ze toen van dikkie nieboer voor maar 15 euro dus ja om de prijs hoef jet niet te laten vaak20 januari 2009 om 09:19 #17462162nee.. maar motertje los is ook nog een gedoe omdat 1 torx voor de tandjes zit kan je daar weer nie knap bij
20 januari 2009 om 09:21 #17462163pfffff haha mooi zitten laten haha
maar ze hebben em toch ook los gekregen?
maar idd vreemd meestal ist gewoon het hele mechanisme uit de sloper20 januari 2009 om 09:21 #17462164daarom was ik die elektrische shit ook zat.
op de vectra heb ik lekker alles handmatig kant ook niet kapot. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.