Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Bypass zelf maken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2009 om 18:48 #17208521
Iemand hier in zn cilinderkop al eens zelf een bypass gemaakt?
Las net een stukje op een engelse site.
Gaat om een slang buitenlangs, met banjobouten. En een busje in een kanaal…Breng binnenkort mijn kop weg om hem te laten vlakken en kleppen inslijpen….daarbij ook afpersen. Maar als er scheurtjes in zouden zitten, en ze zijn te klein….dan zien ze het niet.
Als de kop dan warmer wordt zet alles uit, waardoor het scheurtje ook groter wordt en gaat lekken :P
Dus wil eigenlijk gelijk een bypass maken.10 januari 2009 om 18:50 #17461385jahoor dat kan! is in het verleden nu al vaker uitgelegd hoe het moet
10 januari 2009 om 18:56 #17461386http://www.orsas.com/CarStuff/cav/info.php
Zon slangetje maken is voor mij, via mn werk, iig niet zo duur.
10 januari 2009 om 19:14 #17461387@ fearless:
kan jij voor mij 3 van die slangetjes,incl alle benodigdheden regelen?? aangezien k hier waarschijnlijk 3 koppen heb die n bypass moeten hebben
Marc
10 januari 2009 om 19:16 #17461388Ik laat ze maken bij Schaftenaar in zwolle.
Als jij via een garage besteld heb jij ze voor het zelfde geld hoorMaar ik zie ook op die site dat zon slang niet nodig is als je een hol pijpje er in zet…
Bij een solide pijpje wel…….Maar wat is dan beter?
10 januari 2009 om 19:21 #17461389Ik heb hier op het forum weleens iets gelezen over zo’n hol pijpje ;)
10 januari 2009 om 19:24 #17461390beide manieren werken..
Een bypass is zelf eenvoudig te maken.10 januari 2009 om 19:26 #17461391Daar had ik het ook weleens gelezen ja :thumbup
10 januari 2009 om 19:30 #17461392Dan kan je er toch beter een hol pijpje in maken? Dat is minder werk als een massief pijpje en slang buitenom.
Of zie ik dat verkeerd:P10 januari 2009 om 21:11 #17461393je hoeft zelf helemaal geen pijp erin te persen…
Anders zou je het ook niet zelf kunnen doen aangezien niet iedereen een pers heeft en er mee overweg zou kunnen10 januari 2009 om 23:15 #17461394Ik heb zelf een keer een poging gedaan een dergelijke reparatie te doen. Dat is toen helaas na een week of 3 toch weer mis gegaan, hij begon weer drap in het koelsysteem te krijgen.
11 januari 2009 om 09:55 #17461395@freek, had je het systeem goed doorgespoeld met dreft enzo????
11 januari 2009 om 10:08 #17461396origineel gepost door corsaboy
@freek, had je het systeem goed doorgespoeld met dreft enzo????:hmmz :( :cry
Nee, dat heb ik helaas niet gedaan, een wijze les voor de volgende keer.
11 januari 2009 om 10:32 #17461397eerst beetje op temp laten komen, langzaam oude zooi weg laten lopen,
afvullen met warm water en dreft.. weer ff laten draaien..en dan heel vaak naspoelen met warm water..
eventueel nieuwe radiateur en slangen plaatsen en je hebt geen last meer van die drap.. die zit echt oevral in je systeem11 januari 2009 om 10:32 #17461398om het in t kort te zeggen. tussen beide kopbouten moet je het kanaal afdoppen (kan door n imbusbout er in te draaien oid, wel ff draad tappen he:P)
aan de linkerkant zie je dat daar geen doorgang zit, maar sommige koppen hebben daar ook gewoon een imbus in zitten, anders zou je die ff moeten door boren.
dan heb je het lekkend kanaal afgedopt, en laat je de olie lopen via dat slangetje wat op corsa-novatuning.nl staat.
ps. denk er goed om dat er geen slijpselresten er in blijven zitten!!!!!!!!!!!!!
11 januari 2009 om 13:24 #17461399ow ja en je systeem reinigen doe je het beste met een vaatwastablet :P
koelvloeistof eruit, vaatwastablet en water erin, stukkie rijden en dan der weer af laten lopen en koelwater erop…………..klaar!! :D
11 januari 2009 om 13:35 #17461400Ik heb gelukkig mooie inbusjes aan de kant van de ontsteking :D
Ga m gewoon gelijk bypassen, lijkt me verstandiger. Mocht ie wel lek zijn, dan heb ik na inbouw iig geen last van drap en extra werk. ALs ie niet lek is is het jammer van het werk maarja :P
11 januari 2009 om 21:30 #17461401origineel gepost door Fearless
Ik heb gelukkig mooie inbusjes aan de kant van de ontsteking :Dhier wil wel is 1 missen onder de ontstekingsklok. maar ook die aan de inlaat flens kant, waar het lange kanaal loopt van links naar rechts tussen je kopbouten
11 januari 2009 om 21:41 #17461402Wat bedoel je? dat dat inbusje er niet in zit?
Ik heb er zoiezo 2 aan die kant.Maar dat ding wat je er in moet maken zit in het midden van de kop of??
11 januari 2009 om 22:17 #17461403Ja buisje moet in het midden van de kop, tussen de 2 uitlaat kanalen
origineel gepost door corsaboy
je hoeft zelf helemaal geen pijp erin te persen…
Anders zou je het ook niet zelf kunnen doen aangezien niet iedereen een pers heeft en er mee overweg zou kunnenMoet zowiezo een pijpje in anders stroom je olie nog door het gescheurde kanaal. Maar als dat toch moet doen kan je net zo goed een hol pijpje erin persen dan hoef je die bypass ook niet te maken. Of wat SW zegt imbusje erin draaien.
Als er trouwens meerdere mensen interesse hebben in zo’n bypass. Ik kan ze wel laten maken denk ik bij men broer, zal hem morgen wel even bellen.
11 januari 2009 om 22:25 #17461404ik zei niet dat je er helemaal niets mee moest doen youri..
Je draait er zoals gezegd gewoon een imbus boutje in…anders kun je net zo goed een hol buisje erin doen…
Misschien dat ik nog wel een extra bypass nodig heb…
laat maar ff weten als je broer ze wil maken :vertag11 januari 2009 om 22:25 #17461405k had er ook al is een paar setjes laten maken. t stelt ook niet zoveel voor.
enige kutte is de banjobout onder je ontstekingsklok. daar heb je weinig ruimte voor. misschien dat je broer daar iets moois voor kan vinden?
11 januari 2009 om 22:30 #17461406jups, alleen een slang aan de buitenkant is niet voldoende.
Mooist is om hem afte sluiten met iets van aluminium, of een alu buisje.
ik heb rvs tapeinden liggen m7 en m8 zonder kop…daarin zit een inbuskopje.
Zullen die er ook van alu zijn?11 januari 2009 om 22:33 #17461407origineel gepost door corsaboy
ik zei niet dat je er helemaal niets mee moest doen youri..
Je draait er zoals gezegd gewoon een imbus boutje in…anders kun je net zo goed een hol buisje erin doen…
Misschien dat ik nog wel een extra bypass nodig heb…
laat maar ff weten als je broer ze wil maken :vertagSorry, verkeerd begrepen :P
Zal hem morgen wel ff bellen, weet vrijwel zeker dat hij ze kan maken. Banjo’s heb ik op men werk ook wel ergens denk ik.
11 januari 2009 om 22:45 #17461408ik hou mij alvast aanbevolen voor 3 slangetjes + benodigdheden
Marc
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.